חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נחיתות בשמי מודיעין: הבטיחו?! אז מה!

 

זה לא לקח הרבה זמן כדי שנגלה את מה שבאמת חשבנו וחששנו: משתינים עלינו מלמעלה! הטיסות הנוחתות בנתב"ג וחולפות מעל שמי מודיעין, אינן עומדות בהבטחות ובהתחייבויות של רש"ת ורת"א. נווו אז מי צדק?! ראש עירית חולון, או ראש עיריית מודיעין? הכוונה לבג"צ- כמובן.

 

מסמך שמסכם שבוע ראשון של מעקב אחר נחיתות בנתב"ג, אלו שחולפות בשמי מודיעין, יצא בסוף השבוע לאור ע"י שרון מעוז ("מודיעין של כולנו"), שלקח על עצמו לרכז את הנתונים עפ"י דיווחי תושבים בעיר.

במסמך שכותרתו:" הצבת תחנות ניטור רעש בשכונות הדרומיות של העיר השבטים, מוריה, רעות ומכבים" ושהופנה למחזיק תיק התחבורה בעירייה, חנן ברנשטיין, כותב שרון בין השאר: " מריכוז תלונות התושבים לגבי טיסות LDA30 החל מה - 1.7.10 אנו למדים שעיקר הנפגעים מרעש המטוסים הינם תושבי השכונות הדרומיות של העיר, השבטים,מוריה, רעות ומכבים אשר מעליהם מתבצעת פניית המטוס צפון מערבה המשלבת הגברת המנועים וכתוצאה יצירת רעש רב."

מעוז חושף במכתבו עוד נתון שלא היה קשה לדעת מבעוד מועד:" תחנת הניטור שהציבה העירייה בקצה שדרות עמק האלה איננה מייצגת מכיוון שאיננה מודדת את שיא הרעש מעל העיר".

בבדיקת נתוני הנחיתות בחתך יומי (ונזכיר כי מדובר בדיווח וולונטארי של תושבים ולא בבדיקה מקצועית( מ.ב.) כותב מעוז:" רוב התלונות שקיבלנו מתושבים היו לגבי שעות הנחיתות אשר התקיימו במהלך הסוף שבוע האחרון בעיקר בחצות בימים חמישי 1.7, שישי 2.7, שבת 3.7. בלילות אלו חלפו עד 8 מטוסים ברצף ובפער של 5 עד 10 דקות האחד מהשני. להלן שעות מדויקות של טיסות אשר התקיימו בחצות 2.7 ו- 3.7:
2.7 : 00:06, 00:10, 00:15, 00:19, 00:26, 00:31,00:35, 00:41

3.7 : 00:05, 00:10, 00:30,00:20, 00:40

כל הטיסות הנ"ל מתווספות לטיסות נוספות שהתקיימו בימים האחרונים בסביבות השעה 20:00 ועד 20:30.

בסיכום מכתבו לסגן ראש העיר אומר וממליץ שרון מעוז: "כפי שמסתמן בימים הראשונים לפתיחת נתיב הנחיתה LDA30 וע"פ העדויות המגיעות מהתושבים ומהתצפיות שאנו מקיימים, רשויות התעופה אינן עומדות בשעות ובנפח הטיסות שסוכמו ובשל כך ניכרת פגיעה ממשית של איכות חיי התושבים בעיר, בעיקר בקרב השכונות הדרומיות השבטים, מוריה, רעות ומכבים. נתיב הנחיתה החדש LDA30 מצטרף לנתיבים הקיימים מזה זמן רב מעל העיר ובפועל נוצר מצב שאנו עדים לטיסות לאורך כל שעות היום. אני ממליץ שעיקר המאמץ מול הרשויות יהיה לגבי עיתוי הטיסות והעמידה על כך שיתקיימו אך ורק בין השעות 12:00 בצהריים ועד 19:00 בערב."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות