חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שערוריה! רת”א ורש”ת ”טעו”- תושבי מודיעין מכבים רעות יסבלו!

 

בשבועיים האחרונים החלו רועמים מטוסי נוסעים מעל שמי מודיעין גם אחר חצות עד 01.30. ברש"ת מודים כי "חלה טעות בעבודת המטה בין רת"א לרש"ת" שמשמעותה אחת: טיסות נוחתות מעל שמי מודיעין אחרי חצות- בתדירות יומית! ראש העיר חיים ביבס, דורש הסברים ומאיים. ב"שמים נקיים" אומר בז’ה, "אמרנו, הזהרנו ולא רציתם לשמוע". חבר המועצה רוזנפלד עדיין אופטימי אבל יודע על מי להצביע... ותושבי מודיעין מכבים רעות?! אכלתם אותה בגדול!

 

כפי שדיווחנו בסוף השבוע האחרון, רעמי המטוסים אחר חצות, מעל תושבי מודיעין מכבים רעות הישנים, לא היו מקרה חד פעמי או תוצאה של בעייה זמנית. במקרה הטוב מדובר בתקלה בתום לב של עבודת מטה לקוייה ובלתי מקצועית של הממונים על התעופה בארץ. ובמקרה הגרוע, מדובר אולי בהטעיית הציבור, הסתרת מידע אפילו מבית המשפט, ובהובלה באף את נציגיהם הלגיטימיים של תושבי מודיעין, וראש העיר מודיעין- בראשם. האם יחזור ראש העיר מודיעין למסלול הבג"ץ?!

במכתב שהעביר ראש העיר חיים ביבס לחברי מועצת העיר הוא מדווח להם על התפתחויות משמעותיות הקשורות ל"גילויים חדשים" בכל הקשור למטוסים שנוחתים בשמי העיר מודיעין. הודעה בלשון דומה העבירה אף דוברות העירייה לידיעת התקשורת המקומית.

במכתבו מעדכן חיים ביבס בין השאר כי: " ביום חמישי האחרון התקיימה פגישת עדכון עם נציגי רת"א ורש"ת. בפגישה עדכנו נציגי רת"א כי חלה טעות בעבודת המטה של רש"ת ורת"א בחודשים האחרונים והתגלתה בעיה שעקב עבודות שדרוג המסלולים וקיצור מסלול 12, יחד עם בעיות טופוגרפיה ישנם מטוסים שאין באפשרותם לנחות מבחינה טכנית על המסלול החדש.

לדברי נציגי רת"א משמעות הדבר היא צורך בפתיחת חלון נחיתות LDA נוסף על התוכנית המקורית שהחלה לפעול מעל העיר רק ביום חמישי האחרון. החלון החדש הוא בין השעות 23:30-01:00 וכולל שמונה טיסות בממוצע בכל לילה.

הבענו בפגישה את מורת רוחנו לנתונים החדשים שעד כה לא הוצגו באף דיון או מסמך החלטה שפרסמו רת"א, לרבות הדיונים שהתקיימו בבג"ץ, בוועדת הכלכלה של הכנסת ובביקור שר התחבורה בעיר בחודש ספטמבר.

בעקבות הפגישה הוצאתי מכתב לראש רת"א גיורא רום וביקשתי ממנו להיפגש באופן מיידי (עותק מהמכתב מצורף). במכתב ציינתי כי אנחנו מתנגדים בתוקף לשינויים והמצב החדש שנוצר כפי שהוצג ע"י אנשי רת"א ורש"ת ובעקבות כך.

במכתבו למנכ"ל רת"א גיורא רום, כותב ביבס בין השאר: "נתון זה (הוספת הטיסות בשעות שלאחר חצות מ.ב.) עומד בסתירה מוחלטת לכל ההצהרות של רת"א ורש"ת בפני בג"צ בדיון שנערך לפני כשנה, ובניגוד לכל תהליך הדיונים שהתקיים בינינו".

ועוד כותב ראש העיר, ביבס לגיורא רום: "במידה ופרטים אלה נכונים וקיימים פערים כה מהותיים בין הסיכומים ביננו למתרחש בפועל, אני רואה זאת בחומרה רבה וכצעד המפר את כל האמון ומסגרת הדיונים בהם לקחנו חלק במשותף בשנה האחרונה. מצב זה משנה את כל התמונה לחלוטין ומהווה מבחינתי הפרה של כל ההסכמות ואני רואה עצמי כנציגם של למעלה מ-75 אלף תושבים, רשאי להשתמש בכל הכלים ובכל האמצעים העומדים לרשותי כפי שהיה בתחילת הדרך, טרם תהליך ההידברות".

בסיכום מכתבו לחברי המועצה אומר ביבס: "בכוונתנו להיאבק בהחלטה בכל האמצעים העומדים לרשותנו לרבות הרחבת הבג"צ בנושא התמ"א גם לנושא המסלולים עצמם. בשבוע הבא תתקיים ישיבת מועצה ולפניה ישיבת הנהלת העיר בהם נעלה את הנושא על סדר היום, כולל תגובתו של גיורא רום ותוצאות הפגישה במידה ותתקיים עד אז. בישיבה יידונו כל אפשרויות התגובה ודרכי הפעולה למצב החדש".

בתגובה אמר יקי בז’ה (פעיל "שמים נקיים") "התסריט נגדו מטה "שמיים נקיים" התריע והזהיר התממש כעת, כאשר חל שינוי בתחזית רת"א למספר הטיסות בשמי העיר, ולנתיב הנחיתה ה-LDA שהחל לפעול ב-1 יולי נוספו גם טיסות לילה שרועמות בשמי העיר מדי לילה ומדירות את מנוחת התושבים. זו בדיוק הסיבה בעטיה דרשנו לעתור לבג"ץ נגד החלטת רת"א ולסנדל את רת"א במסגרת מסמך עם תוקף משפטי מחייב, אולם ראש העיר ומועצת העיר דחו הצעה זאת והטילו את יהבם ברוב תמימותם על "יחסי האמון עם רת"א". למרות מכתב השופוני של ביבס שנועד לסנוור את הציבור, עקב השיהוי והעובדות שנוצרו בשטח עם עבודות שיפוץ מסלול 26 שנמצאות כבר בעיצומן, קרוב לוודאי שכבר איחרנו את הרכבת, ותושבי העיר יאלצו לסבול במשך כשנה וחצי מטיסות לילה רועשות. האחראי הישיר למצב זה הוא ראש העיר חיים ביבס אשר בחר להשלים עם ההחלטה של רת"א, במקום לקיים את הבטחתו לבוחר ולהילחם נגד ההחלטה בכל הכלים העומדים לרשותו ולעתור נגדה לבג"ץ, כפי שעשה בהצלחה ראש עיריית חולון." בענין זה הגיב יקי בז’ה בהרחבה גם בבלוג שלו "מודיעין ווטש" ואתם מוזמנים להקליק ולהתעצבן...

תגובת חבר המועצה דני רוזנפלד: "לא חלפה יממה מאז נכנסה לתוקף ההוראה לפיה מסלול הנחיתה העיקרי של מדינת ישראל יעבור מעל העיר מודיעין מכבים רעות הוברר לנו במו אוזנינו כי הולכנו שולל על ידי הבטחות רת"א וההבנות המרגיעות שסיכמה עם העירייה בהקשר זה . מכתבו של ראש העיר למר גיורא רום מנכ"ל רת"א מדבר בעד עצמו. על החשש הגדול מפני איכות ההבטחות שניתנו לעירייה ע"י רת"א דנו רבות בישיבת מועצת העיר ולצערי וחרף כל האזהרות שהעליתי ראש העיר לא קיבל את עמדתי באשר לצורך בו חייב להיחתם הסכם עם רת"א לרבות ,אך לא למעט,חלון השעות בהן המסלול יופעל תוך מתן בטוחות ראויות לכך .

האמירות של סגן ראש העיר ברנשטיין לפיהן "נוצרה מערכת אמון ויחסים פוזיטיביים עם רת"א" נתגלו כעורבא פרח ואינן שוות מאום במקרה הטוב ולטעמי אף הוליכו שולל את ציבור התושבים ונציגי מועצת העיר . רת"א כרגולטור פעלה באופן בו צפיתי שתפעל. העובדות כבר מדברות בעד עצמן .

יחד עם זאת עדיין לא מאוחר! חובה עלינו להתאחד ולפעול כולנו , כתף אל כתף, ולסייע לראש העיר להוביל מהלך ציבורי חריף,נחוש ועיקש , לרבות הגשת עתירות לבג"ץ הן בהקשר התמ"א והן כנגד חלון השעות שהתווסף ולהחיות לאלתר את פעילותו הציבורית המבורכת של "מטה שמיים נקיים" כגורם ציבורי ,דומיננטי ומשמעותי במאבק זה בצד פעילות העירייה בשלטון המרכזי ובמערכת המשפט . עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא! אני קורא לכל חבריי במועצת העיר ולציבור התושבים , להשתתף בישיבת המועצה הקרובה שתתקיים ב 14 ליולי ולהעניק את הרוח הגבית לראש העיר בהובלת המאבק החשוב ביותר בעת זו - השבתה לקדמותה של איכות החיים שנגזלה מאיתנו" .

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות