חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

וינרב-עוזב את הקואליציה. שיפמן- נשארת. הירושה- מתחלקת

 

אלכס וינרב הודיע לחבריו לדרך הפוליטית, על עזיבתו את הקואליציה. מאידך, לבנה שיפמן, חברת המועצה שהלכה כתף לצד כתף עם וינרב, מודיעה שהיא דווקא נשארת. בירושה, אגב, יתחלקו מוטי גרונר ולבנה שיפמן. המשמעות: הסדק הקואליציוני מתרחב, והכוחות הפוליטיים במודיעין מתפוררים לחלקיקים קטנים יותר

 

חברת המועצה לבנה שיפמן, שהצטרפה בעת הבחירות לאלכס וינרב עם האג’נדה הירוקה, מאוכזבת! וינרב הודיע רשמית על עזיבתו את הקואליציה, בדיוק בזמן שדווקא היא, מרגישה שיש בכוחה להשפיע על החלטות בעיריית מודיעין. וכך היא כותבת: "ראשית אני רוצה להביע את אכזבתי מהחלטתו של אלכס וינרב לפרוש מהקואליציה, החלטה שהוא לקח על דעת עצמו בלבד ללא שיתוף הסיעה וללא התייעצות.

זוהי החלטה שרירותית ואישית ללא כל הליך דמוקרטי ומשתף, כמתבקש בסיעה שהקמנו והובלנו יחדיו. יש לנו תנועה מעורבת ואכפתית, יתרה מכך, אני משתוממת על שלא מצא לנכון להתייעץ איתי, כשותפה שלו, מספר שתיים בסיעה וחברת מועצה מעורבת ופעילה בהחלטה זו.

במוצאי שבת 10.7.10 התקיימה פגישה של נציגי התנועה בהשתתפות אלכס וינרב, אנוכי, רונן שמש (מספר 3 ברשימה), ירון זיג (מספר 4 ברשימה), שירי לופוביץ’, אלעד ורותי גודינגר. בפגישה הביעו רוב החברים תמיכה בהישארות הסיעה בקואליציה.

בעקבות הודעתו הנחרצת והחד צדדית של אלכס וינרב לפרוש מהקואליציה, וכן בעקבות מאמצים רבים שעשו החברים לפשר ולגשר בינו לבין ראש העיר חיים ביבס, מאמצים שסוכלו על ידי וינרב, ונוכח תמיכתם של רוב החברים החלטתי כי אינני רואה מחויבות כלשהי ללכת בעקבותיו לצד השני של המתרס, לאופוזיציה.

במצב הנוכחי בו אין שיתוף פעולה בין אלכס וינרב לראש העיר, בין אלכס וינרב לחברי מועצת העיר ואף בין אלכס וינרב וחברי סיעתנו, נוצר מצב בו אין החלטות סיעה משותפות ואין כל שיתוף פעולה בין הצדדים ולכן אנחנו יוצאים לדרך חדשה ומאתגרת במיוחד.

מנגד, קיים שיתוף פעולה מלא וכבוד הדדי ביני ובין ראש העיר והפקידות הבכירה בעירייה, ואני מאמינה שהשיתוף יוכיח את עצמו גם בפעילות הנגזרת מהאג’נדה הסביבתית, למענה נבחרתי ולמענה אני נמצאת במקומי הנוכחי."

כתוצאה מהודעת הפרישה של וינרב הוציאה כמעט מיידית, דוברות העיריה הודעה על מינויו הצפוי של חבר המועצה מוטי גרונר לתפקיד סגן ראש העיר- בתואר, ללא שכר, במקומו של וינרב. עפ"י ההודעה: "הנהלת העיר החליטה למנות את חבר המועצה, מחזיק תיק תרבות נוער וספורט מוטי גרונר לתפקיד סגן ראש העיר בתואר ללא שכר במקומו של ויינרב. גרונר ישמש בתפקיד עד לתאריך 31/5/2011 אז הוא יעבור על פי הסכם הרוטציה המקורי לידיו של חבר המועצה אילן בן-סעדון.

במסגרת יציאתו מהקואליציה יפסיק ויינרב גם לכהן כיו"ר בשלוש ועדות עליהם הופקד בתחילת הקדנציה: יו"ר ועדת איכות הסביבה, יו"ר ועדת תיירות ויו"ר ועדת שימור אתרים ומורשת. במקומו תמונה לתפקיד יו"ר ועדת איכות הסביבה ומחזיקת התיק, חברת המועצה וחברת סיעתו לבנה שיפמן שהחליטה שלא לפרוש עמו מהקואליציה. בראשות ועדת תיירות ובראשות ועדת שימור אתרים כמחזיק התיקים יעמוד חבר המועצה אילן בן-סעדון. כל השינויים כפופים לאישור מועצת העיר שתתכנס לדון בכך בישיבתה ביום רביעי הקרוב."

בעניין זה נזכיר כי מוטי גרונר, שנבחר לשבת במועצת העיר, עשה זאת כשהיה מס’ 2 במסגרת תנועתו של אמנון מרחב. אולם זמן קצר לאחר הקמתה של הקואליציה העירונית, נטש גרונר את מרחב והפך לסיעת יחיד בקואיציה של ביבס. מרחב, הודיע לא מזמן על עזיבתו המוחלטת את הפעילות הפוליטית וויתר בכך על מקומו במועצת העיר.

בתגובה ענה אלכס וינרב: "תגובתי: לבנה שיפמן ואנוכי חתמנו לפני כשנה וחצי על הסכם קואליציוני עם ראש העיר חיים ביבס ועד היום ראש העיר חיים ביבס טרם כיבד את התחייבויותיו בהסכם הקואליציוני בעיקר התחייבויותיו אלי כדוגמת:
1-שהוא יאפשר ויעניק לי כלים כדי לקדם נושאי איכות הסביבה כדוגמת הקמת פארקים לכלבים (אחד לשנה) 2-שהוא יאפשר לי לקדם תחבורה ירוקה כגון תכנון מדי שנה של שבילי אופנים בתוך שכונות העיר כך שילד יוכל לרכב למרכז המסחרי השכונתי או לבית הספר שלו, וכן התחייב ראש העיר להתקין בכל מוסד ציבורי ובית ספר מתקני קישור אופניים 3-שהוא יאפשר לי להקים "יחידה סביבתית" הכפופה למדיניות שאני אתווה, הכוללת כוח אדם שייבחר במכרז לתפקיד מנהל היחידה, מתכנן סביבתי, פקח סביבתי ורכז חינוך סביבתי

 4-שהוא יתקצב מדי שנה את "היחידה הסביבתית" ויאפשר להשתמש בתקציבים לפעילויות סביבתיות חיוניות 5-שהוא יקצה מדי שנה תקציב כבשנים עברו לקידום תוכנית אב לתיירות 6-שהוא יקצה מדי שנה תקציב כבשנים עברו להכנת תיקי שימור לאתרי ארכיאולוגיה והיסטוריה המחויבים בשימור שברחבי בעיר. 7-שהוא יאפשר תקיציבים להמשך פעילויות סביבתיות כדוגמת חפירות ארכיאולוגיות קהילתיות בגבעת שר

 8-שהוא יקים מנהלת לקידום תעשיות עתירות מדע כדי שתושבי העיר העובדים בתחומי הייטק, קלינטק, ביוטק יוכלו לעבוד באזור התעשייה שבעיר ולא לנדוד מדי יום ברחבי המדינה.

ראש העירייה חיים ביבס מזה שנה וחצי מידר אותי, עקף אותי, לא שיתף אותי, קיבל החלטות מקצועיות ללא התייעצות איתי כמחזיק התיקים וכמתחייב מההסכם הקואליציוני והקשה עלי לפעול למען העיר. לדעתי, הוא באמת לא רוצה לשתף פעולה כנראה איתי ועם חלק מחברי המועצה הרוצים לתרום לעיר. הוא כנראה רוצה שנתייאש ושנלך הביתה (כפי שהצליח לעשות עם אמנון מרחב) ושלא נשרת את הציבור שבחר בנו כדי שלא נרוץ שוב בבחירות הבאות וכך שנשאיר את הזירה הפוליטית רק לו עצמו. זו דעתי.

בניגוד לרצונו, ובהתאם להתחייבות שלי לתושבי העיר, אני מתכוון לשרת נאמנה את הציבור מכסא האופוזיציה : הן לקדם את נושאי איכות הסביבה, הן לדאוג לכל נושא החשוב לתושבי העיר, והן לדאוג למנהל תקין בכל פעילויות העירייה.

לכן צר לי לראות שחברתי לסיעה לבנה שיפמן דווקא נשארת לשבת בקואליצייה עם מי שלא מכבד את חתימתו ומי שלא מכבד את חתימתה שלה !!! לבנה שיפמן מוכיחה כאן לכל תושבי העיר שחשוב לה רק עצמה והכיבודים שקיבלה מאשר לכבד הסכמים חתומים על פי כללי מנהל תקין. לדעתי בשל הישארותה בקואליציה של ראש העיר למרות שראש העיר לא מכבד את ההסכם, עליה להתפטר מהמועצה ולהחזיר את המנדט שלה לסיעה ולהעבירה למספר שלוש בסיעה ד"ר רונן שמש.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות