חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נחיתות לילה בשמי מודיעין: הנהלת העיר- ”לעתור לבג”צ”

 

רת"א ורש"ת "טעו" בחישוביהם והודיעו כי מטוסים ינחתו מעל שמי מודיעין גם בשעת הלילה הקטנות. בעירייה רואים בכך הפרת הסכם והנהלת העיר החליטה ללכת שוב לבג"צ. זאת חודש וחצי אחרי שתמכה בהימנעות מללכת בשנית לבג"צ באותו הנושא. יקי בז’ה ("שמים נקיים"):" מאוחר מדי! העתירה נידונה לכשלון"

 

הנהלת העיר התכנסה ביום שני לדון, בין השאר, בהתפתחויות האחרונות בנושא הטיסות מעל העיר. בדיון הוסכם כי העיר אינה יכולה לעבור על סדר היום על מטרדי הרעש והפגיעה באיכות החיים של תושביה ולכן הוחלט להגיש עתירה לבג"צ נגד מסלול הנחיתה מעל העיר בשעות הלילה.

נזכיר כי לפני זמן לא רב, סירב ראש העיר לתמוך בהליכה לבג"צ בנושא הנחיתות מעל מודיעין, סירוב שנתמך בטופן מלא כמעט, ע"י חברי המועצה, כשהסיבה לכך היתה הפתרון שהןשג (לכאורה) במו"מ מול רת"א ורש"ת, ובהערכה משפטית כי אין סיכוי להצליח בבג"צ שכזה.

הסיבה להחלטה החדשה וההפוכה, עפ"י הודעת העירייה היא: "מדובר בהפרה בוטה של כל התהליך שהחל מאז הבג"צ הקודם. אז הצהירו רת"א ורש"ת בהודעה המשלימה בפני בית המשפט העליון כי ’התהליך יופעל בשעות הצהריים בלבד, כתלות בכיוון הרוחות. אין מדובר אלא בכ-30 נחיתות בימי חול, וכ-20 נחיתות בסוף השבוע. התהליך ישמש לתקופה זמנית, עד להשלמת ביצועו של תכנון קבע להשלמת חידושו של מסלול 30’ ".

העירייה תשכור את שירותיו של ראש רת"א לשעבר, טייס ומומחה בתחום התעופה בישראל עו"ד נרי ירקוני שייצג בעבר מספר רשויות במאבקים נגד רש"ת ורת"א וכעת מוביל גם את המאבק של חולון והסביבה נגד ההמראות בשעות הלילה.

גם כאן נזכיר כי בשונה מעירית מודיעין, עיריית חולון לא קיבלה את הסירוב הראשוני של הבג"צ לפסוק בנושא ואת דחייתו את עתירתה, ופנתה בשנית לבית המשפט בהרכב נרחב יותר, שהחליט כן להוציא צו ביניים נגד המראות הלילה מעל שמי חולון.

עו"ד ירקוני יצטרף לצוות המשפטי הכולל את היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד דנה חפץ-טוכלר ועו"ד עינב ליבנה מהלשכה המשפטית, וכן עו"ד אייל ממו ואבי פורטן ממשרד עו"ד אגמון.

עוד הוחלט כי העתירה תוגש באופן מיידי הן בנושא הטיסות והן בנושא פתיחת התמ"א. ענין התמ"א הועלה בישיבת המועצה שדנה לפני כחדשיים בנושא (והחליטה לתמוך בגישתו של ראש העיר חיים ביבס שלא ללכת לבג"צ) כעילה היחידה שעדיין נותרה להליכה לבג"צ. אולם זאת, הוחלט, יבוצע אם וכאשר תוכשר הדרך לכך. נראה כי לדעת היועצים המשפטיים בעירייה, בשלה הדרך לבג"צ מחודש.

בתגובה לידיעה אמר יקי בז’ה, כדובר ופעיל "שמים נקיים", כי, "עיון בהודעת העירייה מעלה כי העתירה לבג"ץ היא נגד טיסות הלילה בלבד ולא נגד נתיב הנחיתה עצמו, ועתירה זו מבוססת על משענת קנה רצוץ - שכן היא מסתמכת על תשובת רת"א ורש"ת לעתירה לבג"ץ אשתקד אשר נמחקה ע"י העירייה. את העתירה שנמחקה החליף כידוע תהליך עם רת"א שהתוצר שלו היה מסמך ההחלטה של רת"א בו אין שום מגבלה של חלון זמן לטיסות - ואת מסמך החלטה זה העירייה קיבלה בהסכמה מלאה.

לפיכך עתירה שאלו הן נימוקיה, דינה הוא להידחות ע"י בג"ץ, והמסקנה המתבקשת היא שעתירה זו מוגשת בעיקר על מנת לשפר את מצבו העגום של ראש העיר בדעת הקהל לאור טיפולו הכושל בטיסות. לו ראש העיר היה נענה ליוזמת "שמיים נקיים" להגיש עתירה לבג"ץ בחודש מאי נגד מסמך החלטת רת"א היינו יכולים להיות היום במצב שונה לגמרי."

באותו עניין מרחיב יקי בז’ה ומציג את טיעוניו וניתוחו את הסיטואציה בבלוג שלו "מודיעין ווטש" (הקליקו כאן).

 

מצ"ב דו"ח שהעביר פעיל הציבור שרון מעוז (מודיעין של כולנו) המסכם מידע שהגיע לידיו מתלונות תושבים בלבד על מספר נחיתות הלילה בשמי מודיעין:

"עיקר התלונות שהתקבלו התייחסו לטיסות בין השעות 23:00 ל - 01:00. 2. הטיסות התקיימו במספר נתיבים מעל העיר ולאחרונה אספנו מידע על מעבר מטוסים החולפים בגובה נמוך מאוד את שכונות אבני חן, המגינים והנביאים ממערב למזרח, ולא מבצעים את הפנייה בנתיב המוגדר שאמור לחלוף מעל השכונות הדרומיות והמזרחיות של העיר.

מכאן, שהטיסות המפורטות בטבלה מתייחסות לסך המטוסים שעברו מעל העיר וייתכן שרוב התושבים אינם עדים לכולן. רוב התלונות שהתקבלו התייחסו בממוצע ל -8 טיסות בלילה במרווחים של 5 עד 10 דקות בממוצע בין כל טיסה.  בנוסף, התקבלו תלונות על פתיחת גלגלים מעל העיר אולם עד כה לא קיבלנו שום עדות מצולמת לכך שכן קשה להבחין ולצלם בשעות בהן מתקיימות הטיסות. 

בלילות בין התאריכים 9.7-8.7 ו - 12.7 -11.7 נספרה כמות שיא של 20 טיסות (!) בכל אחד מהלילות כאשר הטיסות התחלקו בין שני הנתיבים שהוזכרו, כאמור מעל השכונות המערביות ומעל השכונות הדרומיות והמזרחיות, כך שרוב התושבים היו עדים רק לחלקן ורק בהצלבה ואימות של הנתונים עם מספר תושבים ותצפיות שקיימנו באותו לילה הגענו למספר השיא המצויין לעיל.

כל הנתונים ימסרו לעיונה של הנהלת העיר ומועצת העיר, בתקווה שנתונים אלו יסייעו בכל הליך משפטי כנגד רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית, אם יתקיימו כאלו, על ידי עיריית מודיעין."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות