חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

לא לנחיתות בשמי מודיעין. עתירה לבג”צ

 

עיריית מודיעין עדכנה בסוף השבוע האחרון על הגשת עתירה לבג"צ בנושא נחיתות בנתב"ג שחולפות בשמי מודיעין. על פניו, אפשר היה להגיד "סוף סוף" ואולי "מוטב מאוחר מאשר אף פעם". אבל מי שקרא את הדברים לעמקם הגיע למסקנות קשות ולא נעימות.... לא נותר אלא לקוות שהמבקרים את העתירה טועים...

 

עיריית מודיעין הגישה ביום רביעי האחרון עתירה לבג"צ בנושא נתיב הנחיתה בנתב"ג החולף בשמי מודיעין. העתירה היא נגד, "ממשלת ישראל, שר הפנים- מר אלי ישי, המועצה הארצית לתכנון ולבניה, שר התחבורה - מר ישראל כץ, השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן, מנהל רשות התעופה האזרחית - מר גיורא רום, מנכ"ל רשות שדות התעופה - מר יעקב (קובי) מור, כולם ע"י פרקליטות המדינה".

מכתב העתירה שהועבר עיתונות עולה כי העתירה היא, "עתירה למתן צו על תנאי ובקשה למתן צו ביניים וצו ארעי". בהמשך הפתיח לעתירה נכתב, "עתירה זו, השלישית באותו עניין, המוגשת בדלית כל ברירה אחרת, ומתוך מצוקה אמיתית, עוסקת בנתיב החדש לגישה לנחיתה על מסלול 30 בנתב"ג, הוא גישת 30 LDA, העובר מעל העיר מודיעין - מכבים - רעות.

יודגש ויובהר מלכתחילה ,כי אין בסעדים המתבקשים במסגרתה כדי לפגוע כהוא זה בבטיחות הטיסה בכלל ובקצב שיפוץ המסלולים בנתב"ג בפרט ודוק- בשניהם כאחד תומכת העותרת.

עם זאת, אין להתיר למשיבים בכלל ולמשיב 7 בפרט לעשות ב"הזדמנות זו של השיפוצים", שיימשכו מספר שנים, ככל העולה על רוחם/ו, תחת ותוך זילות הכותרת - "בטיחות טיסה".

עוד נכתב בכתב העתירה : "...היות ומדובר לא רק בשינוי בתבנית תפעול מאושרת, אלא ביצירת נתיב גישה לנחיתה חדש, יש מאין, העובר במרחק קילומטרים מנתב"ג, בגובה של מאות מטרים בלבד מעל אזור המגורים אצל העותרת. זאת ועוד - כי בכל מקרה לא ייעשה השימוש בנתיב בשעות השינה בלילה".

"מטרת העתירה לוודא, כי נתיב הגישה הנ"ל יבוטל עם סיום שיפוץ מסלולי נתב"ג, שכן אז, אף לדברי המשיבים, לא רק שלא יהא כל צורך בטיחותי בהפעלתו, אלא ההיפך - ההפעלה הבטוחה יותר תהיה על המסלולים החדשים - 26 ו-21."

"כסעד ביניים- יתבקש, כי עד מועד הדיון בעתירה לא תיעשה הפעלת נתיב הגישה בשעות השינה בלילה..."

בענין התמ"א, נכתב בעתירה ובבקשה למתן צו על תנאי: ..."מדוע לא יעשו שימוש בסמכותם מכוח פרק ג’ לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965 (להלן: "החוק"), וִיתַקְּנוּ ו/או יְעַדְכְּנוּ - בהליך תכנוני-חקיקתי מפורט וסדור על-פי דין - את הוראות תוכנית מתאר ארצית חלקית מס’ 2/4 "נמל תעופה בן-גוריון... כך שהוראות התוכנית יתאמו ולא יסתרו הן את השימוש האינטנסיבי שהֻתר לאחרונה בכלל במסלול 30 המצוי בנמל תעופה בן-גוריון, אגב עבודות תחזוקה ואחרות המתבצעות בנמל, ובמיוחד את השימוש בפרוזדור הגישה האווירית, אשר שמו וזכרו אינם קיימים כלל בתמ"א - גישת 30 RWY LDA (להלן: "גישת "LDA או "הגישה החדשה", או "יעף הנחיתה"), אשר אושר על ידי המשיבים במיוחד לצורך השימוש האינטנסיבי הנ"ל."

בהמשך, העתירה מפרטת את כל הנסיבות והנימוקים לבקשות השונות לסעד המשפטי.

יצויין כי בישיבת המועצה האחרונה עדכן ראש העיר חיים ביבס על הכוונה "ללכת לבג"צ" בנושא זה. לשאלה ששאל חבר המועצה דני רוזנפלד, ביחס לתכולת העתירה אמר אז ראש העיר כי מדובר ב"עתירה על הכל".

חבר המועצה דני רוזנפלד חש מרומה בכל הקשור לפרסום העתירה לתקשורת, לדרך הפצתה, כמו גם לתכנה ומשמעויותיה. וכך כתב לראש העיר, בין השאר: " הצטערתי לקבל את העתק העתירה מכתבי העיתונות המקומית אשר קיבלוה מדוברות העירייה .צר לי כי העירייה לא מצאה לנכון ליידע ולהביא לידיעת נבחרי הציבור כי העירייה הגישה עתירה......

אי העברת העתק העתירה לחברי מועצת העיר מלמדת רבות על האופן בו בחרת להתנהל לאורך כל הדרך. האם נראה לך הדבר תקין שחברי מועצת לא יקבלו מהעירייה העתק מהעתירה? הצריכים הם ללמוד על כך מהעיתונות והכתבים? הזו הדרך בה העירייה בחרה לנהוג כלפי הציבור ונבחריו ? .....

ולעצם העניין, בישיבת מועצת העיר האחרונה (14.7) ובהמשך להצעה לסדר שהגשתי בישיבה זו בנושא העברת דו"ח הטיסות בשמי העיר לידיעת הציבור כולו נשאלת על ידי האם הבג"ץ יוגש כנגד טיסות היום והלילה . לשאלתי זו ענית בחיוב." הן טיסות היום והן טיסות הלילה".

קריאת העתירה מלמדת אותי כי נימוקי העותרים (העירייה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה) מבוססים אך ורק על טיסות הלילה.... לא מצאתי כל סעיף ואו התייחסות עניינית בעתירה לגבי מתן סעד ביניים לטיסות היום . הודעותייך שלך (סעיפים 2,3 לעיל) בעניין טיסות היום נתגלו כחלולות מכל תוכן וכחסרות כל כוונה מצידך לפעול בעתירה בעניין טיסות היום."

הנני דורש ממך לפנות לאלתר וללא דיחוי אל היועצים המשפטיים על מנת שייפנו לכבוד בית המשפט בבקשה לתקן את העתירה ולכלול בה בנוסף גם מתן סעד ביניים לטיסות היום לרבות (כפי שהתחייבת לעשות) בין השאר באמצעות שינוי נתיב נחיתה ואו חיוב רת"א ורש"ת לביצוע נחיתות יום על פי התחזית שניתנה ע"י רת"א ובהתאם ל"סיכומים ההבנות" בין העירייה ורת"א כפי שדיווחת עליהם בישיבת מועצת העיר בתאריך 2.6.2010 ".

יקי בז’ה, ניתח בסוף השבוע את כתב העתירה ומשמעויותיה, (לחצו ללינק אל המאמר המלא) עפ"י הבנתו. מסקנותיו אינן שונות מהותית מאלו של חבר המועצה דני רוזנפלד. וכך הוא כותב בפתיח למאמרו:" השבוע הוגשה עתירה לבג"ץ ע"י העירייה נגד הטיסות. ניתוח של מסמך העתירה שהגיע לידינו מלמד כי העתירה נשענת על משענת קנה רצוץ, והיא נואשת עד כדי כך שהיא רותמת לעזרתה ציטוטים מספר יהושע אודות כיבוש העיר יריחו בקול שופר. האם העירייה מצפה לנס?"

תקציר מסקנותיו מעלה כי:" *העתירה הנ"ל של העירייה אינה מוגשת נגד עצם החלטת רת"א להפעיל את נתיב ה-LDA החדש למסלול 30 מעל לב העיר. *העירייה כלל אינה מתמודדת במסגרת עתירתה עם הטיעון של רשויות התעופה לצורך בשימוש במסלול 30 לטיסות הלילה. * העירייה נשענת בעתירתה על הצהרות ישנות של המשרד להגנת הסביבה...וכי המשרד להגנת הסביבה שינה את עמדתו וקבע כי אין בטיסות מעל מודיעין משום חריגה בתקני המשרד להגנת הסביבה".

ומסקנותיו של בז’ה הן: "מה יוכל בג"ץ לעשות כעת, מלבד לנזוף ברשויות התעופה על עבודת תכנון רשלנית הנגועה אולי גם בחוסר תום לב?".... בגוף החלטת רת"א אין שום מגבלה של חלון שעות על ביצוע ההקפה מעל מודיעין, ובמסמך מדיניות הפעלת מסלולי הנחיתה בנתב"ג שהועבר לעיון העירייה אף נקבע במפורש כי בשעות הלילה כל הנחיתות יבוצעו בנתיב ה-LDA מעל מודיעין."...

בסיכומיו הוא כותב: "אוי לנו ואבוי לנו שזו רמת הטיעונים שמציגה סוללת עורכי הדין המלומדים ששכרה עיריית מודיעין במיטב מסי הארנונה שלנו".... עדיין ניתן לקוות ולייחל להצלחת העתירה לבג"ץ - בשלב זה נראה שיידרש לשם כך לא פחות מהנס שהביא להפלת חומות העיר יריחו".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות