חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חדשות במודיעין מכבים רעות. 22-25 אוגוסט

 

וגם הפעם... ריכזנו ותמצתנו עבורכם בעיקר (אבל לא רק..) את מה שעיריית מודיעין רצתה שתדעו והוציאה בהודעות הדוברות. פעילויות של סוף החופש הגדול, פיתוח עירוני בשכונות החדשות, עולים חדשים בדרך למודיעין ואלו שכבר בה, טיפול בבעלי צרכים מיוחדים וגם..הערה לסדר בענייני תרבות

 

לקראת יום הנוער שינעל את החופש הגדול במודיעין
בימים האחרונים עובדים חברי מועצת הנוער ביחד עם צוות יחידת הנוער במתנ"ס ואגף התרבות בעירייה על הפקת "יום הנוער 2010".

הארוע יתקיים ביום שני הקרוב (30 באוגוסט), באזור המסחר, בישפרו סנטר. באירוע יופיעו מיטב להקות הנוער העירוניות - מאנקי ביזנס, ספיריקל סיין, נאצ’וס וקו תחתון. עוד יופיע אלישע בנאי (הבן של יובל בנאי) זמר חדש, שפרץ לאחרונה עם כמה להיטים לרדיו. אך ללא ספק המופע העיקרי יהיה שייך ללהקת הדג נחש ולסקאזי.

בני הנוער יוכלו להגיע לאירוע ולחזור ממנו במערך הסעות שתעמיד חברת "ויאוליה" במחיר נסיעה רגילה. פרטים נוספים לגבי מיקום התחנות ניתן למצוא בפייסבוק, באתר העירייה ובמוקד 106.

יו"ר מועצת הנוער גל אלבז: "חברי המועצה עובדים מאוד קשה על פרסום האירוע, בפייסבוק ומפה לאוזן. יש תגובות מעולות מהנוער ואנחנו יודעים על התארגנויות של בני נוער גם מחוץ לעיר להגיע לאירוע. אני קוראת לכל בני הנוער בעיר לבוא וליטול חלק במה שללא ספק הולך להיות האירוע של השנה".

לקראת פיתוח עמק האלה ושכונת השבטים
בתקופה הקרובה עיריית מודיעין, מכבים-רעות תקבל לידיה את האחריות על שטחי עמק האלה ושכונת השבטים. במסגרת זאת ביקש ראש העיר חיים ביבס, ממשרד הבינוי והשיכון תקציבי פיתוח שיוקדשו להשלמת תשתית ופיתוח.

לאחרונה התקבלה בקשת ראש העיר ומשרד הבינוי והשיכון יתקצב את שני האזורים בסכומים של כשלושה מיליון שקלים כל אחד.

בעמק האלה ישמש כסף זה להשלמת התשתיות ברחוב, השלמת השצ"פ בכניסה לעיר, ביצוע הצללות בפארק השעשועים המרכזי בעמק, שדרוג המתקנים הקיימים בו, הוספת מתקנים לפעוטות, השלמות גינון, הוספת משטח גומי ושדרוג האמפי במעלה העמק מתוך כוונה לקיים בו אירועים המוניים.

התקציב המיועד לשכונת השבטים ישמש עבור שידרוג הפארקים ברחוב אשר וברחוב דן הכוללים תוספת מתקנים לפעוטות, הצללה והתקנת משטחי גומי. בנוסף יבוצעו עבודות נוף הכוללות נטיעת עצים, השלמות גינון ופיתוח השכונה הכולל גם את שדרוג הכיכרות הקיימות. בשבועות הקרובים יבנו בעירייה תוכנית עבודה לשני האתרים ולאחריה העירייה תצא במכרזים לביצוע התוכנית.

Welcome לישראל ולמודיעין
ביום רביעי האחרון יצא צוות ממחלקת הקליטה בעירייה לקבל את פני העולים החדשים שנחתו בנתב"ג בטיסה ישירה מניו-יורק, ארצות הברית. טיסה זו הייתה הטיסה האחרונה מבין חמש טיסות של ארגון "נפש בנפש" שהעלו לארץ עשרות משפחות עולים חדשים, מתוכן 10 משפחות בחרו לגור במודיעין, מכבים-רעות.

Shalom כיתה א’
ומעניין לעניין, באותו עניין- באותו היום (רביעי), התקיימה עבור העולים החדשים דוברי אנגלית פגישה בנושא מערכת החינוך בישראל ובמודיעין, מכבים-רעות בפרט. ההרצאה הועברה על ידי ד"ר הילה גרין ממחלקת החינוך בשיתוף עם נציגי ארגון נפש בנפש.

בהרצאה נכחו כ-30 איש מקרב הורי התלמידים, העולים החדשים, שרק עלו בימים האחרונים לארץ. במקביל להרצאה נהנו כ-30 ילדי העולים ממשחקים והפעלה בחוץ וזאת בזמן שהוריהם קיבלו את כל האינפורמציה הרלוונטית לנושא .

בפגישה הסבירה ד"ר גרין על מערכת החינוך, תוך התמקדות בנעשה בעיר ובאולפן שיתקיים עבור ילדי העולים בעיר. נציגי נפש בנפש ערכו סדנה של תיאום ציפיות בין העולים וקירוב הציפיות תוך הסברים לנעשה במערכת החינוך בעירבין השאר הוסבר על: מראה התעודה אותה מקבלים התלמידים בסוף שנה, ספרי קריאה שונים שנרכשים בבית הספר או לצרכי קריאה בבית וכו’.

ויש מי שנמאס להם כנראה מהחופש הגדול
תלמידי ישיבת "לפיד מודיעין" מתחילים את שנת לימודים תשע"א מוקדם מן הצפוי: ביום רביעי 25.08.10.

זו השנה השישית בה הישיבה פותחת את שעריה מוקדם מן הצפוי. כמיטב המסורת מוקדש יום זה לשיחות אישיות של המחנכים עם תלמידי הכיתה. כל תלמיד מוזמן לשעה בה נפגש עם מחנך הכיתה להעלאת רשמים מהחופשה, היכרות מחודשת והעלאת ציפיות לשנת הלימודים.

התלמידים לא באים לבד, גם הוריהם של 160 התלמידים החדשים שמתחילים את כיתות ז’ מגיעים לסבב שיחות אישיות עם המחנכים להשלמת התמונה על עולמו של התלמיד.

ביום חמישי יתכנסו התלמידים ליום שיא בו מקיימים שיעור חינוך ראשון עם מחנך הכיתה, נפגשים עם מנהלי החטיבות ומכירים את התוכנית החברתית למהלך השנה, כשהראשונה שבהם גיחה- "גיבושון" בפי התלמידים, לעיר המקובלים- צפת, שתתקיים בעוד שבוע וחצי בערב ראש השנה תשע"א.

קייטנת הקיץ של אקי"ם
יו"ר אקי"ם ישראל, השר לשעבר עמי איילון וראש עיריית מודיעין, מכבים-רעות חיים ביבס התארחו השבוע בקייטנת הקיץ המיוחדת של ילדי אקי"ם בעיר.

סניף אקי"ם מודיעין, המנוהל ע"י קבוצת מתנדבים בראשות שחר מי-און כולל בתוכו 80 ילדים עם רמות שונות של פיגור שכלי. פרויקט הדגל של הסניף הוא קייטנת הקיץ הפועלת בעיר זו השנה החמישית בחודש אוגוסט. הילדים זוכים לשלל פעילויות בכל יום בין השעות 8 בבוקר לשלוש בצהריים כולל ארוחות חמות המוגשות להם.

מי-און הציג לאורחים את הקייטנה והפעילות במקום ואמר: "נמצאים פה 11 ילדים שזוהי הפעילות העיקרית והמתאימה ביותר עבורם. אנחנו עושים זאת בסיוע של הורים מתנדבים ובעיקר בני נוער מתנדבים בשיתוף עם יחידת הנוער של המתנ"ס כשבני הנוער רבים על מקומות כדי להגיע ולהתנדב כאן במקום ליהנות מהחופשה שלהם. יש כאן אפילו חיילות שהתנדבו בעבר ומגיעות בקיץ על חשבון חופשת הרגילה שלהן".

יו"ר אקי"ם עמי איילון נכנס רק לאחרונה לתפקידו וזהו ביקורו הראשון בעיר: "הגעתי לתפקיד לפני פחות משנה מתוך אמונה של טיפול בקהילה. מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים מבחינה חברתית, ומודיעין היא דוגמה טובה לאיך שאנחנו רוצים להיראות וחבל שלא כל המקומות נראים כך. זה הרבה בזכות שחר מי-און, הגופים שתומכים והמתנדבים שנמצאים כאן. מודיעין היא מודל ודוגמה להרבה מקומות אחרים".

ראש העיר חיים ביבס בירך את המתנדבים והעוסקים במלאכה ואמר: "קיים כאן שיתוף פעולה מדהים בין הקהילה, העירייה וההורים שעובדים כאן במשרה מלאה עם אפס שכר ועושים עבודה מופלאה. אני פתוח לכל יוזמה, פרויקט ושיתוף פעולה".

20 תחנות מקורות חדשות
נותר עוד שבוע בלבד לחזרה לבתי הספר. כחלק מההיערכות לכך החלה החברה הכלכלית העירונית בשבוע שעבר בהתקנת 20 תחנות אוטובוס מקורות באתרים שונים בעיר.

בעת ביקור שר התחבורה, ישראל כ"ץ בשנה שעברה העלה ראש העיר, חיים ביבס, את הצורך בהתקנת תחנות אוטובוס מקורות. השר קיבל את בקשתו של ראש העיר וסוכם כי העירייה תקבל לכך מימון של 85% מסך עלויות התקנת תחנות אוטובוס החדשות, והעביר לעירייה את ההרשאות התקציביות ממשרד התחבורה.

ההחלטה על קביעת מיקום התחנות מהווה למעשה שקלול צרכי הציבור, המשתמש בתחבורה ציבורית כאשר עיקר הדגש היה על תלמידים וגמלאים. כך לדוגמה יותקנו תחנות מקורות ליד אתר הקרוואנים, ברחוב עמק החולה מול קניון מודיעין, ברחוב עמק זבולון ליד הבריכה העירונית, ברחוב יהודה ליד בתי הספר רעים וישיבה התיכונית, ברחוב יצחק רבין ליד האולפנה ומשואת נריה, ברחוב משה דיין ליד בית הספר קשת, בעמק איילון ליד בית הספר היובל, רחוב יהלום, ליד בית הספר הממ"ד אבני חן ותחנות נוספות באתרים דומים.

תרבות:השקת ספרים חדשים- זה יקר במודיעין!
השקת ספריהן החדשים של פרופ’ עדה אהרוני שספרה "קירוב לבבות" הוא ספר פרוזה על קהילת יהודי מצרים ומיכל פירני, חברת בית הסופר מודיעין, שזה לה ספרה הראשון - "ערב של יום" - ספר שירה. יתקיים בבית הסופר בת"א, קפלן 6, ביום ה’ 16.9.10 בשעה 19:00

בהודעת רחל איתן, יו"ר וועדת הארועים של הארגון נכתב גם: "אנו מקווים שבעתיד עיריית מודיעין תמצא פתרון מעשי עבורנו לחגוג "בבית" במודיעין ותימנע מגביית סכום גבוה עבור קיום אירועים בתחומה". עוד נמסר כי, ביום ב’ 30.8.10 ב - 20:30 מתקיים מפגש של בוגרי סדנאות ממודיעין והסביבה וכותבים בראשית דרכם הספרותית בביתה של נילי רינסקי (מגדל המנורה 11).

מודיעין בדרך למפעל מוגן לבעלי צרכים מיוחדים
במסגרת פעילות עירונית לקידום תוכניות לאוכלוסיית המתמודדים עם קשיים נפשיים, יחד עם פעילות מועדון "אנוש" - מועדון חברתי למתמודדים, הנפגש פעמיים בשבוע מזה כשנה וחצי, ופורום אנשי מקצוע העוסקים בתחום הנפש לקידום מיזמים נוספים, מקדם האגף לשירותים חברתיים, גם תוכנית ייחודית במודיעין לנפגעי נפש.

השבוע התקיימה ישיבה אצל ראש אגף שירותים חברתיים, יעקב אלמוג, עם נציגי עמותת רעות, אשר זכתה במכרז של משרד הבריאות, ומקימה בימים אלו מפעל מוגן לנפגעי נפש בעיר באזור המסחר, ברחוב הסתת 17 ליד "זכוכית מודיעין" (מתחם ישפרו).

מדובר בעמי"ת (עבודה, מלאכה, יזמות,תעסוקה) שהינו מפעל מוגן המספק מענה לאנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים המעוניינים להתפתח, להתמקצע וללמוד, על מנת להשתלב בעולם התעסוקה. במסגרת התכנית יפעלו מספר מסלולים: מחשבים וגרפיקה. סטודיו לאומנות ופסיפס. מרכז תומך למידה - ליווי וסביבת למידה תומכת ומותאמת אישית. הכוונה תעסוקתית ובניית קריירה. היחידה תאפשר התפתחות תעסוקתית, יצירה, סיפוק וקבלת שכר הוגן, כל זאת במסגרת תומכת וצוות מקצועי. יצור מוצרים למעצבים ויזמים בתחומים השונים, בליווי של אמנים ואנשי מקצוע בתחומם ופיתוח מסלולי תעסוקה מותאמים

ההערכה לתחילת פעילות היא בחודש נובמבר הקרוב. תושבים המעוניינים להצטרף למפעל מוזמנים לפנות לכנרת לומברוזו, מנהלת המפעל, 050-6802878 או במייל reutmodiin@013net.net.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות