חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

התחלת הסוף- אושרה שכונה N

 

עוד שלושה מתחמי דיור אחרונים נותרו לתכנון מפורט ולבניה בעיר מודיעין, עד לסיומו של שלב א’ בהקמתה. לאחרונה אושר בעירייה לתכנן את מתחם N, הראשון מתוך השלושה ( N,L,P). בתום בנייתם תהיה מודיעין רשמית עם אוכלוסיה של 120 אלף איש. מעשית- עם כ-140 אלף. ומה הלאה?

 

ישיבת וועדת המשנה לתכנון ובנייה של העיר מודיעין, שהתכנסה לאחרונה, כללה 5 חברי מועצה בלבד. הנוכחים שמעו סקירה של כשעה על התכניות לבניית שכונה חדשה בעיר שבינתיים נקראת "מתחם N" . בתום הדברים, אושרה התוכנית על ידי חברי הוועדה - עם הסתייגויות.

מעיון במסמכי התכנון עולה כי "מתחם N" יכלול 1543 יחידות דיור שייבנו על שטח של 957.7 דונם. בתוך אותם 1543 דירות, נכללות 120 יחידות דיור שייבנו במסגרת דיור מוגן, כלומר בית אבות או מוסד דומה.

פרט מעניין נוסף העולה מהמסמכים הוא תחשיבי הבניה: כך, גודלה של יחידת דיור ממוצעת במסגרת הדירות הרגילות שייבנו במתחם, חושב עפ"י 110 מ"ר לדירה. יחידות הדיור המוגן (120) חושבו עפ"י 50 מ"ר ליחידה.

מתחם N נמצא מערבה למתחם קייזר-דרום, שבנייתו טרם החלה, ובהמשכו המערבי של קו הרכס של המתחם. מדובר בקו הרכס שמקביל מצפון לכביש 431.

מתחם N מהווה חלק אינטגראלי מתכנונה המקורי של העיר מודיעין ובסמוך לו המתחמים L (שנמצא מדרום לכביש 431 ומסילת הרכבת וממערב לשכונת בוכמן) ו-P (שנמצא מצפון ל-N וממערב לשכונת קייזר-צפון).

עם השלמת בנייתם של המתחמים N, L, P תסתיים למעשה בניית שלב א’ של העיר מודיעין. בתום השלבים הללו, אמורה העיר לכלול כ-120 אלף תושבים.

שלב ב’ של העיר מודיעין, בו מתכננים להביאה לסד"ג של 250 אלף תושבים, צפוי לכלול שטחים נרחבים דרומה ודרום מערבה לשטחי העיר של היום. מדובר במה שנקרא "הגבעות הדרומיות" ושטחים הנושקים לשעלבים. למרות שלכאורה טרם תוכנן דבר- רשמית וטרם הוצגו מסמכים כלשהם המעידים על תכנון שלב ב’ של מודיעין, ידוע כבר כי הן במשרד השיכון והן במינהל מקרקעי ישראל כבר קיימות תכניות מפורטות למדי של שלב ב’ בעיר מודיעין.

זה המקום להזכיר כי שלב ב’ של מודיעין אינו מאושר כלל ע"י אף וועדה סטטוטורית.

העובדה המדאיגה בכל המצב הקיים היא המהירות בה אישרו 5 אנשים בלבד את הקמתה של שכונה N אישור שלמרות היותו פורמאלי בלבד, מעיד יותר ממה שאושר, על מה שלא נשאל ולא נבחן ונבדק לעומק.

עובדתית, משרד השיכון הוא הבונה את העיר מודיעין. ניסיונות להתנגד בעבר לתכניות המשרד, למשל- הבניה על גבעת התיתורה, גררו תגובות של כעס, איומים וסנקציות (ראו אי פתיחתו של גשר ענבה לעבר קייזר צפון- סנקציה שנמשכת כבר שנתיים מגמר הקמתו).

מאידך, הגיע הזמן שהעיר מודיעין, שבה כבר כ-80 אלף איש, תקבע באמצעות נבחריה, כפי שהיא מוצאת לנכון, כיצד, מתי והיכן היא תמשיך להיבנות. ואולי אף האם בכלל רוצים תושביה להגיע לעיר בגודל של רבע מיליון תושבים. יש להם את הזכות להיות מעורבים בעתידם ובעתיד העיר שלהם!

כבר היום ברור, ושוב, למרות פרסומים ממשלתיים בנושא, שערים כמו רמלה ולוד נפגעו אנושות בשל בנייתה של העיר מודיעין. האפשרות שהיא תהפוך לכרך של רבע מיליון איש, לא תשפר, בלשון המעטה, את מצבן של שכנותיה ממערב.

העובדה שהעיר מודיעין נבנתה ללא תכנון סביבתי כולל ראוי, כבר אינה סוד- עובדה! נתיב נחיתה ראשי בנתב"ג אושר בלי להתחשב בתב"ע ובכלל, בקיומה של עיר מתחתיו. ככה מתכננים ובונים עיר?!

ו..תודה לאלכס וינרב ששלח את התכניות ואת עצם קיומה של הישיבה, לידיעת התקשורת המקומית. יצויין כי וינרב דרש הצגת המיזם כולו בפני חברי מועצת העיר ותושבי העיר ועל סמך נתונים שיוצגו-תתקבל החלטה אם לאשר בניית עוד שכונה בנוסף לשכונת קייזר דרום שתחל בקרוב להיבנות.

"לדעתי", כותב וינרב, "על מנת להחליט את ההחלטה הכי נכונה עבור העיר בנושא בניית שכונות נוספות, חובה לקבל את מירב הנתונים ועל בסיס זה לקבל החלטות...בהיעדר היחידה לתכנון אסטרטגי, אבקש שתזמנו לישיבה זו את היועצים הבאים שיספקו לנו מסד נתונים רחב על המיזם-יתרונותיו, חסרונותיו, איומיו, וההזדמנויות שבאישור בנייתו" ומונה סדרה של אנשים רבים העשויים להביע דיעה מקצועית שיש לשומעה.

כאמור, עפ"י דיווחו של וינרב, ההצבעה כבר נערכה, 5 אנשים אישרו את התכנית וככל הנראה לא יערך דיון או הצבעה חוזרים בנושא זה. לא כל שכן- ראו הערותי בענין יחסו של משרד הבינוי והשיכון להתנגדויות לתכניותיו במודיעין.... 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות