חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מחנכים להימורים. פרסום ושילוט ענק לטוטו וינר בבתי הספר במודיעין

 

מישהו בטוטו חשב כנראה שאם הטוטו מימן את בניית אולמות הספורט ברחבי מודיעין, זה מתיר לו להציב שלטי פרסום לטוטו-וינר בחצרות מוסדות החינוך. העובדה שזה בניגוד לחוק ולהוראות משרד החינוך- זה כנראה לא רלוונטי בעיניהם. עדכון (13.9.10):עיריית מודיעין הורתה להסיר מיידית את השלטים!

 

בבוקר יום א’ (12.9.10) תלו פועלים שילטי פרסום ענק (2*4 מטר) של "טוטו-וינר" בחצרות בתי הספר במודיעין. במהלך השעה שבין 11.00-12.00 הם נצפו בבתי הספר "עמית" וה"דמוקרטי" ברעות.

הפועלים שהיו עם משאית ועליה לפחות עוד עשרה שלטים מוכנים, לוו ברכב פרטי נוסף, ככל הנראה של קבלן הביצוע.

הוראות משרד החינוך אוסרות במפורש הצבת שילוט פרסומי או ביצוע כל פרסומת מסחרית בתחומי בתי הספר בארץ. למעט אישור מיוחד באמצעות וועדה ייעודית לכך. וכך נכתב בהוראות מנכ"ל המשרד בין השאר:

"הוועדה אינה מאשרת: א. פרסומת ישירה לתלמידים ב. פעילות המשלבת היגדים ומאפיינים הנוגדים אמות מידה חינוכיות או חברתיות ג. פעילות שתגרום להוצאה כספית כתוצאה מהפרסום, מההתקשרות או ממתן החסות ד. פעילות המשלבת פרסומת שתגרום לחוסר שוויון הזדמנויות לרכישה בקרב התלמידים והצוות החינוכי"

בפניה של MCITY ליו"ר וועד ההורים העירוני, מיגל הרף, הביע הרף פליאה ותדהמה לשמע הדברים. "גם אני מופתע מהדברים. למיטב ידיעתי חל איסור הצבת פרסום בתוך תחומי בתי הספר. אני אבדוק את הדברים", אמר הרף.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה : " על פי בדיקה ראשונית עולה, כי הפרסום נעשה לכאורה ללא אישור המשרד. יצויין, כי פנייתך הועברה לטיפולו המיידי של מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך, מר מאיר שמעוני. עם סיום הבדיקה יפעל המשרד בהתאם לממצאיה".

תגובת עיריית מודיעין ( 13.9.10): "התקנת השלטים לא תואמה עם מוסדות החינוך. סגן ראש העיר, מויש לוי הורה להסיר את השלטים מיידית".

יש לציין בעניין זה ולהדגיש כי מימון אולמות ומתקני ספורט עירוניים בכל רחבי הארץ הינו חלק מעצם מהות קיומו ואישור פעילותו של מפעל ההימורים. (הן טוטו והן לוטו למיניהם). החוק בישראל אינו מתיר קיומם של הימורים למעט השניים הללו, וקיומם מותנה ומפוקח בדיוק לצורך זה של תמיכה והעברת כספי ההימורים לטובת הציבור בלבד!

לעיתים נדמה שמנהלי אותם מפעלי הימורים שוכחים את הסיבה לקיומם ואת ייעודם. דבר אחד אינו מוטל בספק: חינוך, פרסום ועידוד הימורים בקרב ילדי בתי הספר, אינו חלק מהמנדט שניתן להם!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות