חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מי מודיעין יתקינו מונים חדשים. התקלות - עליכם!

 

תאגיד "מי מודיעין" יחליף בקרוב מדי מים ישנים, בחדשים - אלחוטיים. ההחלפה עשוייה לגרום לפיצוצי מים בחלק הצנרת הפרטית שבבתים. ובהודעה הרשמית התאגיד כבר מטיל את האחריות לכך עליכם ...

 

בהודעה שהוציאה השבוע דוברות תאגיד "מי מודיעין", נמסר כי בכוונת ההתאגיד להחליף מוני מים אנאלוגיים ישנים, במונים אלחוטיים חדשים. כל זאת בבתים בהם טרם בוצע התהליך בעבר בשל צנרת חלודה שלא איפשרה זאת.

בלשון ההודעה נמסר:"לפני כשלוש שנים, החלה עיריית מודיעין מכבים רעות בפרויקט החלפת מדי המים בעיר במדי מים אלחוטיים. ההחלפה מתבצעת בצנרת החיצונית, המחוברת עד לשעון הראשי במבנה. צנרת זאת נמצאת באחריות תאגיד "מי מודיעין" ונחשבת לצנרת ציבורית.

עד היום החליפה העירייה את מדי המים ברוב הבניינים בעיר, אולם עקב צנרת חלודה, נזילות וריקבון ו/או עקב בעיות של נגישות למד המים בצנרת הפרטית, לא ניתן לבצע החלפת המד בחלק מהמבנים. כתוצאה מכך, נדרש תאגיד "מי מודיעין" לבצע את עבודות החלפת הצנרת בבתים בהם יש חשש לצנרת פגועה.

החשש הוא, כי העבודות בחלק החיצוני של צנרת הבניין, המתבצעות לצורך החלפת מדי המים, תשפענה על הצנרת הפנימית בשל מצבה הרעוע ולכן מעסיק התאגיד צוות קבלן מקצועי, היכול להתמודד עם תקלות אלו ולתקנן.

זה המקום להדגיש כי על פי החוק, דיירי הבניין מחויבים לשמור על הצנרת הפרטית תקינה ובמצב הולם. תאגיד המים, הנדרש לבצע את עבודת החלפת הצנרת, הוציא בימים האחרונים מכתבים לתושבים המתגוררים באותם המתחמים, בהם נכתב בין השאר: "בכוונתנו להגיע עם צוותים מיוחדים מיד אחרי חג הסוכות לבצע העבודה באזור מגוריכם. נא בדקו עד אז, את הצנרת בביתכם: במידה ובצנרת הפרטית בביתכם קיימת חלודה/נזילה/בעיית נגישות למד, אנו מבקשים מכם לבצע את התיקון עד לתאריך ה- 3/10.

לא תשלח בקשה נוספת בנדון. במידה וקיימת בעיה, ולא תתקנו הנדרש, הצוותים שיגיעו לבצע העבודה, יתקנו את הצנרת כדי שניתן יהיה לבצע ההחלפה ונחייבכם בעלות התיקון בחשבון המים הקרוב".

התאגיד הודיע לתושבים במכתב מתי יחלו העבודות, ואף התריע בפני הפסקות מים הנדרשות לשם ביצוע אותן עבודות חיבור מדי מים. מידע על הפסקות המים יועבר לתושבים לפני קיומן, כדי שיוכלו להתארגן בהתאם."

פרשנות: ובכן, הבנתם? תאגיד "מי מודיעין" יבצע עבודות בצנרת המים ואם עבודות אלה יגרמו לפיצוצי צנרת אצלכם, בבתיכם, אתם תממנו את התיקון. זאת ועוד: האם מישהו מכם יכול באמת לדעת מה קורה ומה מצבה של צנרת המים שלכם? זו שנמצאת בתוך הקירות. תשכחו מזה!

תקלות בצנרת המים שבתוך הבתים מתגלות רק במצבי שבר- פיצוץ ונזילה. אולם מי מודיעין דורשת מהתושבים "לבדוק את מצב הצנרת. איך בדיוק?!דרישותיה של "מי מודיעין" לגיטימיות אך ורק לחלק הצנרת החשוף- כלומר מהשעון ועד לכניסה לקירות המבנה.

יש בשוק חברות שמתמחות בגילוי נזילות מים בצנרת שבקירות, אבל אפילו הן לא יכולות לגלות צנרת רקובה ששינויים בלחץ המים (שככל הנראה יהיו כתוצאה מהחלפת הצנרת החיצונית ע"י מי מודיעין), ייגרמו לפיצוצה. שלא לדבר על עלות הביקור של מומחים אלה....

האם באמת מי מודיעין מצפים שתושבי מודיעין ייבדקו את הצנרת שלהם. (ועוד "מזכירים" להם שמדובר ב"חוק"), או שמא מכינה "מי מודיעין" את הכסת"ח לקראת הבאות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות