חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בג”צ- צו על-תנאי למדינה לנמק נחיתות המטוסים בשמי מודיעין ופגיעתן בחיי תושבי מודיעין

 

על המדינה ונציגיה לנמק בתוך 30 יום, מדוע אינם עושים שורה של פעולות למיזעור הנזקים שנובעים מטיסות הלילה בשמי מודיעין, כמו גם פעולות למימוש זכותם החוקית של תושבי מודיעין להיות מעורבים בהחלטות התכנוניות המשליכות עליהם בתמ"א החדשה של נתב"ג. כך קבע הבוקר (ג’) בג"צ בעקבות עתירתה של עיריית מודיעין שנדונה אתמול (ב’) בפניו

 

בית המשפט הגבוה לצדק פרסם היום ,ג’, בבוקר את החלטתו מהדיון שנערך אמש. בית המשפט הוציא צו על תנאי המורה לממשלת ישראל, רשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית, המועצה הארצית לתכנון, השר להגנת הסביבה, שר הפנים ואחרים- להתייצב תוך 30 יום ולהסביר מדוע לא ישמרו זכויות תושבי העיר לשינה בלילה, למיגון אקוסטי, לייצוג ושימוע בפני המוסדות הרלבנטיים בדיני התכנון והבניה, כמו בערים אחרות.

כמו כן, מדוע לא תיפתח תוכנית מתאר ארצית של נמל התעופה בן-גוריון לעדכון עקב השימוש החדש והאינטנסיבי אשר נעשה בהליך הנחיתה החדש מעל העיר, מדוע לא יבוטל הנתיב לאחר תקופת שיפוץ המסלולים בנתב"ג ומדוע לא יינתן צו המורה לשר להגנת הסביבה לעשות שימוש בסמכותו ולהוציא צו הקובע כי השימוש בנתיב הנחיתה בלילה- אסור.

בהודעת עיריית מודיעין שיצאה עם הגעת החלטת בית המשפט, נאמר בין השאר: "בחודש יולי האחרון החלה רשות התעופה האזרחית בהפעלת נתיב נחיתה העובר מעל העיר מודיעין, מכבים-רעות לתקופת השיפוצים בנתב"ג. הפעלת הנתיב החלה לאחר הידברו בין הרשות לבין עיריית מודיעין במשך כשנה על פי החלטת בג"צ הקודם שהגישה העירייה בחודש יוני 2009. במסגרת הליך ההידברות נקבע כי נתיב הנחיתה יופעל בחלון זמנים בשעות הצהריים ואחר הצהריים. רשות שדופת התעופה לא עמדה בסיכום זה והחלה להפעילו גם בשעות הלילה הקטנות. כתוצאה מכך פנתה פעם נוספת עיריית מודיעין, מכבים-רעות לבג"צ בדיון שנערך אתמול (יום שני 1/11/2010).

בית המשפט הנכבד קיבל את מלוא טענות העירייה והועדה המקומית, המיוצגות על ידי עו"ד נרי ירקוני, עו"ד איל מאמו ממשרד צבי אגמון, היועצת המשפטית של עיריית מודיעין, מכבים-רעות עו"ד דנה חפץ טוכלר, עו"ד עינב ליבנה מהלשכה המשפטית בעירייה, עו"ד אבי פורטן ועו"ד איל תאודור שרון.

עתירה זו הינה נדבך נוסף במאבקה של העירייה וראש העיר, חיים ביבס, להבטיח את זכויות תושבי העיר לשינה בלילה וזכויות נוספות המגיעות להם לרבות מיגון אקוסטי, בעקבות הפעלת נתיב הנחיתה החדש (LDA 30) החולף מעל העיר מודיעין, מכבים-רעות, עקב שיפוץ המסלולים בנתב"ג.

לעתירה זו קדמה עתירה קודמת, אשר הוגשה בינואר 09’ באמצעות היועצת המשפטית עו"ד דנה חפץ טוכלר ועו"ד עינב ליבנה מהלשכה המשפטית, במסגרתה נעשו ניסיונות באמצעות מומחים מהארץ ובעולם להציג חלופות לנתיב ובסופו של יום, בהסכמה נמשכה העתירה במסגרת ניסיון להוביל לפתרון מוסכם, תוך שהעירייה שומרת על מלוא זכויותיה בעניין .

בעקבות העתירה הראשונה ניהלה העירייה מו"מ ארוך למול רש"ת ורת"א והגיעו להבנות בהן הנתיב יופעל במתכונת מצומצמת ורק בשעות הצהריים, בעת שיש רוח מערבית. על אף ההבנות, בצעד חד צדדי החליטו רש"ת ורת"א להפעיל את הנתיב בשעות הלילה המאוחרות (23:00 ואילך) , לכל הנחיתות, ללא כל קשר לכיווני הרוח".

עתה נדרשים המשיבים להשיב תוך 30 ימים לבג"צ, אם ירצו בכך, מדוע לא יינתן צו מוחלט עפ"י השאלות הבאות:

" מדוע לא יעשו שימוש בסמכותם מכוח פרק ג’ לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965 , וִיתַקְּנוּ ו/או יְעַדְכְּנוּ - בהליך תכנוני-חקיקתי מפורט וסדור על-פי דין - את הוראות תוכנית מתאר ארצית חלקית מס’ 2/4 "נמל תעופה בן-גוריון", כך שהוראות התוכנית יתאמו לשימוש האינטנסיבי שהֻתר לאחרונה במסלול 30 המצוי בנמל תעופה בן-גוריון, אגב עבודות תחזוקה ואחרות המתבצעות בנמל, ובמיוחד את השימוש בפרוזדור הגישה האווירית, גישת 30 RWY LDA, אשר אושר על ידי המשיבים במיוחד לצורך השימוש האינטנסיבי הנ"ל.

מדוע לא ייאסר במסגרת תוכנית המתאר המתוקנת השימוש בנתיב הגישה החדשה לנחיתה בשעות השינה בלילה וכן ישקלו מכלול הזכויות והאינטרסים הנפגעים של העיר מודיעין-מכבים-רעות נוכח השפעות הגישה החדשה, הנחיתה והשימוש המורחב שאושר במסלול 30, לרבות: זכות לטיפול אקוסטי לשם הפחתת רעש המטוסים; זכות לייצוג ולשימוע של העיר מודיעין-מכבים-רעות בפני המוסדות הרלוונטיים טרם אישור התוכנית המתוקנת וכן במוסדות המעקב והפיקוח שהוקמו מכוחה; זכות לבחינת שימושי הקרקע הקיימים ו/או האפשריים בנתיב הגישה החדשה לנחיתה, ושל ההגבלות התכנוניות-קנייניות בשל אישורו (לרבות בגין רעש מטוסים, סכנת ציפורים לתעופה, בניה לגובה וכיו"ב).

מדוע לא יבוטל הנתיב לאחר סיום שיפוץ מסלולי בנתב"ג, דהיינו לאחר פקיעת אותה עילה בטיחותית, שהיא לדברי המשיבים זו המחייבת כעת חיה דווקא את השימוש בנתיב הגישה הנ"ל.

מדוע לא יעשה המשיב מס’ 5  (השר להגנת הסביבה מ.ב.) שימוש בסמכותו ויוציא צו הקובע, כי השימוש בנתיב בשעות הלילה אסור, בהתאם לעמדתו המקצועית של ראש האגף למניעת רעש וקרינה אשר במשרדו ויוצר רעש חזק ובלתי סביר, כמשמעותו בחוק למניעת מפגעים תשכ"א - 1961."

ראש העיר חיים ביבס התייחס לנושא במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ג’) בבוקר ושעסקה בהצגת תקציב העיר מודיעין לשנת 2011. הוא סירב להתייחס ולענות לשאלה בדבר העלויות עד כה של הדיון המשפטי בנושא זה. אולם אמר כי העירייה תמשיך להיאבק בפגיעה המתמשכת באיכות החיים של תושבי העיר בשל הנחיתות בשמיה. "כמות הכסף שאנחנו מוציאים ואולי גם נוציא לשם כך, אינה רלוונטית" אמר ביבס.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות