חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בז’ה: 20 מיליון ליטרים מים אבדו בבריכה העירונית בשל טיפול כושל

 

יקי בז’ה:"היתה נזילה מתמשכת בבריכה במשך רוב תקופת הפעלתה הקיץ ודבר נזילה זו לא דווח לדירקטוריון החכ"ל. במקום לתקן את הנזילה מיד לאחר שהיא התגלתה, נזילה זו תוקנה רק לאחר שהבריכה נסגרה בסוף ספטמבר. היקף הנזילה עמד על 450 מטר קוב מים מדי יום (כ-20 מיליון ליטרים במשך תקופה של חודש וחצי). מחיר המים מוערך בכרבע מיליון ₪". עיריית מודיעין:" המספרים מופרכים"

 

בסוף השבוע האחרון העלה הבלוגר, יקי בז’ה, תחקיר שלו על תקלות בתפעול הבריכה העירונית שהביאו, לדבריו של בז’ה, בזבוז אדיר של מים שמקורו בתקלת צנרת. יש לציין כי רוב המידע שבידיו של בז’ה, מקורו בעדות צד שלישי והוא אף מציין זאת בדבריו בבלוג.

וכך כותב בז’ה: "... באמצע חודש אוגוסט, כ-10 ימים לאחר שהבריכה נפתחה לקהל הרחב, התגלתה נזילה נוספת, חמורה הרבה יותר. מדובר בנזילת מים בהיקף של כ-450 מטר קוב מים ביום (מטר קוב = 1,000 ליטרים), אשר נמשכה במשך חודש וחצי, עד לסגירת הבריכה בסוף ספטמבר.

מדובר בכמות אדירה של מים המהווים כשלושת רבעי מקיבולת המים של הבריכה, ומשמעותה היא נזילת מים בהיקף של 300 ליטר לדקה. על מנת לשמור על מפלס מים אחיד משאבות הבריכה מילאו מים למעשה מסביב לשעון, על מנת לפצות על נזילת המים".

ובז’ה מחשב לקוראיו את המשמעויות: "בחישוב פשוט מדובר בכ-45 יום כפול 450 מטר קוב מים ביום, שהם מעל 20 אלף קוב - 20 מיליון ליטרים - אשר ירדו לטמיון. במונחים כספיים מדובר בכרבע מיליון ש"ח לפי תעריף של 12.5 ש"ח למטר קוב מים".

בז’ה רומז בדבריו וכורך את התוספת התקציבית המתוכננת ל"הוצאות מים" בתקציב 2011 עם אבדן המים האמור, וכותב:" אזכיר כי בתקציב 2011 של העירייה יש זינוק חד ולא מוסבר של 76% בהוצאות המים של העירייה - 3 מיליון ש"ח ב-2011 לעומת 1.7 מיליון ש"ח ב-2010 (זינוק של 1.3 מיליון ש"ח)".

את התחקיר במלואו וטענות נוספות של בז’ה בעניין זה ואחרים הקשורים בו, אפשר לקרוא בלינק המ.צ.ב. נציין כי חבר המועצה אלכס ויינרב, מבקש להעביר ביום חמישי הקרוב, ערב ישיבת המועצה החדשית, החלטת מועצה שתעביר את בדיקת טענותיו של בז’ה לידי מבקר העירייה. ויינרב בהודעתו לעיתונות בעניין זה אף חושף כי הסתייע בבז’ה בניסוח דרישה זו מראש העיר.

דוברות עיריית מודיעין שהתבקשה להגיב על ההאשמות החמורות אותן העלה בז’ה באתרו, כותבת: "מצערת מאוד העובדה כי חבר המועצה אלכס וינרב מבסס את הצעותיו לסדר לישיבת המועצה על מידע המתקבל מגורמים בעלי מניעים אישיים המנפחים ומסלפים נתונים ללא כל קשר עובדתי. במהלך הפעלת הבריכה התגלתה נזילה, כפי שיכול לקרות בכל בריכה, אשר טופלה ותוקנה טרם פתיחתה. לאחר מכן, התגלתה שוב נזילה שטופלה ותוקנה. מקור מידע מסולף זה הוא בקרב גורמים בעיר אשר הקמתה והצלחתה של הבריכה העירונית מפריעה להם ומוציאה אותם מדעתם".

דיעה אישית: אם הנתונים המספריים העולים מדברי בז’ה נכונים, מדובר באירוע חמור. צודקת עירית מודיעין בתגובתה שתקלות מעין אלו, עשויות להתרחש בכל בריכה שנמצאת בתקופת הרצה ובדיקות תפעוליות. אלא שקשה מאוד להסביר כיצד יתכן שהעדיפו להתעלם מהבעיה, על המשמעויות הכספיות והערכיות הכרוכות הכך, גם אם משמעות הדברים היא סגירת הבריכה לפעילות למשך זמן מסוים. שהרי ממילא פתיחתה למשך עונת רחצה קצרה כזו נועדה בעיקר לצרכי הרצה ובדיקות תפעוליות.

בסופו של דבר, גם עיריית מודיעין בעצמה מודה בתגובתה שאכן תקלה מעין זו- התרחשה. אלא שלטענת העירייה, המספרים המוצגים מוגזמים ורחוקים מהמציאות שהייתה בשטח. למרות בקשותי לקבל את הנתונים המספריים האמיתיים, בעירייה העדיפו שלא לתת אותם. תמוה, שהרי אין דרך טובה יותר מלהניח את הנתונים האמיתיים ובכך "לפוצץ את בלון" טענותיו של בז’ה.

לעניין התוספת הכספית למים לשנת 2011 בתקציב העירוני המתוכנן, ולרמיזותיו של בז’ה בהקשר זה, לטעמי - להד"מ: על פניו נראה שיצירת הקשר שכזה אינה הוגנת ושגויה. עובדתית, מחירי המים בשנת 2011 צפויים לעלות בכ-35%. למודיעין התווספו במהלך 2010 עוד עשרות בתים מאוכלסים ובמהלך 2011 הם יצרכו עוד מים, כמו גינות ציבוריות, מדשאות, וכו’. התוספת התקציבית לרכישת מים הנגזרת מכך, בהחלט נראית הגיונית וסבירה.

לא נותר אלא להמתין לשובו של מנכ"ל החברה הכלכלית השוהה בימים אלה בחו"ל ולקוות שהנתונים שבידיו יפריכו את כל הטענות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות