חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

השבוע שהיה. חדשות וארועים במודיעין

 

ט"ו בשבט בפתח ובעירייה כבר קבעו היכן יהיה השנה טכס הנטיעות העירוני. ביום שלישי ביקר שר החינוך במודיעין ובישר על הרשאה לבניית עוד שני בתי ספר. וגם במשטרת מודיעין לא שמחו השבוע לגלות שאפשר לפרוץ לבית עם "גייס חמישי". מודיעין נפטרת מהגיבנת שנקראת "אתר הקראוונים של הפועלים הזרים". קופת החולים הכללית פתחה את המרכז הגדול שלה בקניון עזריאלי ומעתה מבוטחיה ישלבו מחט בנחת. ועוד כהנה וכהנה ידיעות... להנאתכם 

 

ט"ו בשבט
ט"ו בשבט בפתח ובמודיעין, מכבים-רעות, מתכננים לערוך כמו בכל שנה, הפנינג נטיעות באירוע נטיעות עירוני- המרכזי, בשיתוף עם הקרן הקיימת לישראל. אירוע הנטיעות המרכזי השנה יהיה מתחם נטיעות חדש לו יוקצו 18,000 שתילים, באזור התעסוקה של העיר, בסמוך לכביש 20 המוביל אליו.

האירוע יתקיים ביום שישי, 21.1, החל מהשעה 9:00 בבוקר. בנטיעות ייקחו חלק גני הילדים, בתי הספר וכל התושבים המעוניינים לבוא ולהרחיב את הריאה הירוקה של העיר.

בחווה האקולוגית מתכוננים גם כן לקראת ט"ו בשבט וביום שבת הקרוב - 15.1.11 תקיים החווה הפנינג בטבע עם מסלולי טיול בגבעות המערביות. ההפנינג מיועד לכל המשפחה וכל הפעילות ללא תשלום. בין השעות 10:00 - 15:00. היציאה לפעילות מהחווה האקולוגית "חווה ואדם" (שילוט והכוונה בדרך לליגד סנטר).

במהלך האירוע יתקיימו במקום סיורים להכרת הטבע בגבעות המערביות ובמסלולים יהיו הדרכות ומופעים. בחווה יתקיימו הדרכות להכרת הפעילות האקולוגית וכן סדנאות והפעלות: צמחי מרפא, קליעה, פיסול באדמה, בנייה באדמה, הכנת פיתות בטאבון והכנת תה צמחים, מופעי מוזיקה והצגה לילדים.

השנה יצטרף להפנינג הנטיעות חידוש נוסף: ילדי גני הילדים העירוניים יטעו עצים נוספים, בנוסף על אלו שבאזור התעסוקה, גם בגנים שלהם. ילדי הגן ייטעו עצי נוי וצל בוגרים מסוגים שונים בהם דולב, סיגלון ועצים אחרים. מחלקת הגנים והנוף תספק לגנים את העצים, כאשר ילדי הגנים, הגננות וההורים הם שישתלו את העצים. מדובר על 2-3 עצים בכל גן, בהתאם לגודלו.

שר החינוך ביקר במודיעין, מכבים-רעות
שר החינוך גדעון סער הגיע ביום שלישי למודיעין, מכבים-רעות לביקור מקצועי במהלכו הודיע על מתן שתי הרשאות לבניית שני בתי ספר נוספים בעיר.

הביקור החל בבניין העירייה שם נפגש השר לישיבת עבודה רשמית. לשר הוצגו בין השאר, נתונים כמותיים בעיר מודיעין בה יש 23,772 תלמידים הנמצאים ב-35 בתי ספר ו-163 גני ילדים. ראש העיר ציין עוד כי קצב הגידול של 1300 תלמידים בשנה יימשך גם בשנת הלימודים תשע"ב.

בסקירת הנתונים הוסיף ראש העיר כי במהלך הקיץ האחרון נפתחו בעיר תשעה גני ילדים וחמישה בתי ספר כאשר יש לדבריו צורך ממשי במתן הרשאות לבניית מוסדות חינוך בעיר על פי תוכנית רב שנתית: "יש להסתכל על בינוי מוסדות חינוך באופן רב שנתי ולא לאשר הרשאות רק לקראת תחילת שנת הלימודים הבאה. לדעתי ראיית משרד החינוך בנושא בינוי מוסדות החינוך צריכה להיות ארוכת טווח".

כאמור, במהלך הפגישה אמר השר כי העירייה קיבלה שתי הרשאות לבניית שני בתי ספר נוספים בעיר: האחד בשכונת הכרמים ברחוב עמק חרוד וישמש כבית ספר ממלכתי צומח. השני בשכונת אבני חן וישמש מבנה לבית הספר הממלכתי הצומח שמתארח בשנה זו בבית הספר הממ"ד באבני חן.

בהמשך סייר השר בבית הספר היסודי האלה, שם צפה בשיעור בכיתה חכמה "כיתה חכמה", כיתה עם לוח אינטראקטיבי. בתיכון עירוני ג’ ע"ש מוטה גור, שם פגש את נציגי מועצות התלמידים ששוחחו עימו ואף שאלו אותו אודות החינוך הפורמאלי ועל האפשרות לשלב בני נוער בנושאי החינוך. וקיים שיחה עם כל מנהלי בתי הספר העל יסודיים בעיר.

קורס עזרה ראשונה למשתתפות תוכנית פסיעות
תוכנית פסיעות, תוכנית העירייה לקידום המסגרות הפרטיות בעיר, הוקמה בעקבות יוזמה של בעלות מסגרות לגיל הרך ועיריית מודיעין, אשר זיהו את הצורך בפיתוח מענה למסגרות לגיל הרך. במהלך השבוע האחרון התקיימו שלוש סדנאות בנושא רענון עזרה ראשונה לצוותים חינוכיים, גננות ומטפלות.

המפגשים התקיימו בעקבות בקשות של המפעילות לקיים קורסים אלו ובשיתוף קבוצת תושבים בראשות שרון מעוז. נזכיר כי על פי הנחיות משרד התמ"ת, על כל הצוותים החינוכיים העובדים עם ילדים בגיל הרך לעבור השתלמות רענון עזרה ראשונה ולשמור על כשירות בתחום זה.

מעמותת סחלבים נמסר כי נרשמה היענות רבה וכ-70 משתתפות, הגיעו לסדנא. היענות זו מלמדת על חשיבות הנושא בעיני מנהלות המסגרות וצוותיהן. ההדרכות בוצעו ע"י מדריך מטעם מד"א, בנושאי עזרה ראשונה והחייאה. המדריך פירט על שיטות עדכניות המומלצות כיום, במתן מענה במצבי חירום רפואיים שונים הנפוצים אצל ילדים כגון: חנק, החייאה בסיסית בילד ותינוק, גוף זר ועוד. במהלך המפגשים אף תורגלו מתן טיפול רפואי על בובות סימולציה.

שבת צחוק
בני נוער רבים הגיעו לאולם הספורט ביצחק רבין לאירוע פתיחת שנת 2011 שכלל מופע סטנד-אפ ענק שארגנה עבורם מועצת הנוער העירונית - יחידת הנוער מתנ"ס מודיעין. הכרטיסים נגמרו כבר במכירה המוקדמת.

המופע החל בסטנד-אפ חימום קצר ומיד לאחריו עלה לבמה האמן שחר חסון בהופעה של למעלה משעה וחצי. בתום המופע נשארו עשרות בני נוער למסיבת ריקודים עד חצות.

מועצת הנוער קבעה כי שנת 2011 תהיה שנה שמיועדת להגברת המודעות לסכנות שבשתיית אלכוהול בכלל ונהיגה תחת השפעת אלכוהול בפרט. המסר המרכזי שייצא מיחידת הנוער העירונית הוא: "אלכוהול ונהיגה לא הולכים יחדיו".

את המסר העבירה המועצה גם בקריינות וגם בחלוקת סטיקרים שעוצבו על ידי איל שור, תלמיד י"א מהעיר, שזכה בתחרות עיצוב סטיקרים שהתקיימה בקיץ האחרון. הסטיקר "אלכוהול ונהיגה החיים בסימן שאלה".

פלילים ומשטרה
*
ב- 5/1/11 בשעה 19:34 התקבל דיווח על התפרצות לדירה. צוות בילוש הגיע למקום ומהמודיעה נמסר כי מהדירה נגנבו כסף, מסמכים, כרטיסי אשראי ותכשיטים. בדירה לא נתגלו סימני פריצה.

הועלה חשד מצד המודיעה, לעניין זהות הפורץ. .בתשאולה של בתה של המודיעה היא הצביעה על קרוב משפחה שעימו ניהלה קשר כחשוד בפריצה. לדבריה,לפני כשבועיים מסרה לו את מפתח הבית ואת קוד האזעקה ע"פ בקשתו.

צוות בילוש הגיע לבית החשוד ובתשאולו הודה כי אכן פרץ לבית וגנב מתוכו כסף, תכשיטים ומצלמות. בהמשך,אף הצביע לבלשים על מיקום בלוד, שבו השליך את התכשיטים.

התכשיטים נתפסו. לגבי הכסף סיפר כי פרט את הכסף לסכום כולל של 4900 ש"ח והשיב בעזרתו חוב שחב לאדם אחר. החשוד, קטין, הביע חרטה וטען שהרקע למעשה הנו חוב שחייב לאחר. נשלח למעצר בית ל- 5 ימים החקירה נמשכת.

*ביום 6/1/11 בשעה 1645 נראתה מונית חולפת על פני מחסום מכבים לכיוון מזרח. בלשים הורו לנהג המונית לעצור את רכבו לבדיקה. ברכב התגלו 3 תושבי שטחים בלי אישור שהייה.

כמו כן לאחר בדיקה הוברר שהרישיון אותו הציג נהג המונית לשוטרים היה מזויף. החשוד בהסעה בעל הרשעות רבות בעבירות זיוף ומרמה וכמו כן יש כנגדו 2 תיקי הסעות שב"ח שנמצאים בתביעות.

המסיע הודה במיוחס לו וטען שזייף בעצמו את רישיון הנהיגה שלו לפני כחצי שנה, מאחר שרישיונו נשלל ואין לו דרך אחרת להתפרנס. החשוד נכלא, הובא לבית המשפט ושוחרר בתנאים מגבילים.

"כללית" השיקה את המרכז הרפואי שלה במודיעין
מחוז מרכז של "שירותי בריאות כללית" חנך בשבוע שעבר את המרכז הרפואי עזריאלי במתחם קניון עזריאלי שבלב מודיעין. המרכז משתרע על פני שטח של כ- 3600 מ’’ר ויספק ללקוחות ’כללית’ שירותים בתחום הרפואה היועצת ובתחום רפואת המשפחה.

בין היתר כולל המרכז מרפאה לרפואה יועצת, המעניקה שירותי רפואת מומחים בתחומים עור, עיניים, אורטופדיה, כירורגיה, ריאות המטולוגיה, סוכרת, קרדיולוגיה, נוירולוגיה, אף אוזן גרון, אורולוגיה ותחומים נוספים.

כמו כן, במרפאה לרפואת המשפחה, שתיפתח בסוף ינואר וגם היא ממוקמת במתחם, ניתן שירות של רופאי משפחה, שירות אחיות ובדיקות מעבדה. בהמשך, במחצית השנייה של 2011, צפוי להיפתח במקום מרכז לבריאות האישה שיעניק שירותי רפואת נשים, אולטרה-סאונד ושירות ליווי אישי לנשים בהריון.

המרכז צפוי לפעול במשך שישה ימים בשבוע - משעות הבוקר ועד לשעות הערב- לנוחיותם של מרבית הלקוחות. את תרופות המרשם ניתן יהיה לרכוש בבית המרקחת הנמצא אף הוא במתחם המרכז.

ד"ר ערן רוטמן, המנהל הרפואי של ’כללית’ במחוז מרכז: "המרכז הרפואי עזריאלי שבמודיעין הוא מהמתקדמים בישראל. המרכז יאפשר לתושבי מודיעין ליהנות ממטריית שירותי מומחים רחבה ביותר. המרכז צפוי להפוך את שירותי המומחים לזמינים עבור התושבים, יקצר את זמני ההמתנה ויחסוך את הצורך בביקור אצל רופאים מומחים מחוץ לעיר".

אתר הקראונים של הפועלים הזרים יפונה עד יוני 2011
ראש העיר הנחה את מנכ"ל העירייה יורם כרמון ומהנדס העיר רמי זיו להוציא צווי פינוי לאתר מגורי הקרוואנים של העובדים הזרים בעיר.

המתחם קיים מאז הקמתה של מודיעין, מכבים-רעות ונבנה בקצה המערבי של העיר, בין שכונת אבני חן והפארק הטכנולוגי. במתחם הקרוואנים משכנים קבלני בנייה בעיר עובדים זרים מזה למעלה מ-15 שנים.

מדובר במתחם בו מתגוררים העובדים בזרים הבונים את העיר ומבלים בו את הלילות וסופי השבוע כאשר מעבידיהם משלמים על כך לחברת "צורגו" שהקימה ומפעילה את האתר. המתחם כולו הוקם לתקופה זמנית בתחילת בנייתה של העיר כמענה זמני לפועלים, אך מאז הנושא לא הוסדר בהיבט התכנוני והתב"ע של המקום מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

כאמור ראש העיר הנחה להוציא צווי פינוי לאתר כולו בתחילת שנת 2011 ולאחר חצי שנה של הערכות, עד סוף חודש יוני 2011 יפונה האתר כולו.

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות