חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חדשות ועדכונים במודיעין 14-17 בינואר

 

נתוני האכלוס, הילודה והעלייה של העיר מודיעין בשנה האחרונה של העשור הראשון למילניום מצביעים על שיאים חדשים. ט"ו בשבט בפתח ובחברה להגנת הטבע יוצאים השבת עם ההפנינג המסורתי בגבעות הדרומיות- עם מסר!! וגם למשטרה המקומית לא משעמם... וארגון רוטרי- מודיעין, קיבל צל"ש ארצי. שפו!

 

2010 מודיעין במספרים: מספר שיא של תושבים חדשים במודיעין
נכון לסוף שנת 2010 מונה אוכלוסיית העיר 78316 תושבים
. מסיכום נתוני האכלוס של מודיעין, מכבים-רעות לשנת 2010 עולה כי לעיר הצטרפו 6201 תושבים חדשים- מספר שיא של תושבים מאז היווסדה של העיר. נתון זה כולל ילודה שגם היא הגיעה בשנת 2010 לשיא חדש בעיר: 1495 תינוקות נולדו לתושבי העיר בשנה זו.

בשנת 1996 הגיעו למודיעין 1106 תושביה הראשונים עם אכלוס העיר. שנת 1997 הייתה השנה הגדושה ביותר בתושבים חדשים (כולל ילודה) והחזיקה בשיא הקודם עד 2010, עם 6131 תושבים חדשים.

בין השנים 1997-2002 הצטרפו בממוצע כ-4000 תושבים חדשים (כולל ילודה) לעיר בכל שנה. בשנת 2003 הצטרפו לאוכלוסיית העיר 12,196 תושבים חדשים, אך נתון זה כולל את 10436 תושבי מכבים ורעות אז שהצטרפו לעיר עם האיחוד. בין השנים 2004-2009 עמד הממוצע על 5400 תושבים חדשים בכל שנה, וכאמור השנה נשבר השיא.

ההגירה מעיר הבירה ירושלים למודיעין נמשכת ובשנת 2010 הגיעו לעיר 997 ירושלמים. 358 תושבים חדשים הגיעו לעיר מת"א ו-203 תושבים חדשים הגיעו בשנת 2010 מלוד. אלו גם שלוש הערים המובילות מהן הגיעו מספר התושבים הרב ביותר לעיר מאז היווסדה.

השכונה שקלטה הכי הרבה תושבים חדשים בשנת 2010 היא שכונת הכרמים עם 722 תושבים חדשים, לא כולל ילודה. אחריה נמצאת שכונת אבני חן, עם 699 תושבים חדשים. 470 תושבים חדשים הגיעו לשכונת המגינים ו-468 תושבים לשכונת מוריה.

כאמור שנת 2010 הייתה גם שנת השיא מבחינת ילודה בעיר עם 1495 תינוקות, זאת לעומת 1472 בשנת 2009, 1388 בשנת 2008 ו-1320 תינוקות שנולדו בעיר בשנת 2007.

השכונה הכי "פורייה" בשנת 2010 היא שכונת אבני חן בה נולדו לא פחות מ-358 תינוקות. אחריה בהפרש ניכר שכונת המגנים עם 173 תינוקות ושכונת משואה עם 153 תינוקות. ברעות נולדו בשנה זו 39 תינוקות חדשים, ובמכבים נולדו 19 תינוקות בלבד.

בשנת 2010 הגיעו לעיר מודיעין, מכבים-רעות כ-300 עולים חדשים מארצות שונות בהן: צפון אמריקה, אנגליה, רוסיה, אמריקה הלטינית וצרפת. בהתאם לנתונים אלו השנה נפתחו בעיר שבע כיתות אולפן בוקר למבוגרים, וחמש כיתות אולפן לילדים עולים. בנוסף בחודש דצמבר האחרון אף נפתח מרכז לעולה המיועד לתלמידים עולים מכלל העיר.

בעיר פועלות שלוש כיתות המהוות המשך אולפן, המשמשות עולים הלומדים ב- 3 קבוצות ברמות שונות, בקומפלקס ביה"ס מעוז המכבים שבמכבים. בנוסף פועל בעיר אולפן פנסיונרים המכיל שתי כיתות שנפתחות לקהל פעמיים בשבוע בשעות הערב.

מחלקת הקליטה קיימה מספר פעילויות כמו: הרצאות בנושאים שונים, הכרת הארץ, סדנאות, טיולים, טיפול פרטני וקבוצתי בהתאם לצורך וחגי ישראל. התוכניות נבנו בשיתוף עם משרד הקליטה והמחלקות השונות בעיר.

השבת- הפנינג ה"גבעות הדרומיות"
לרגל ט"ו בשבט, חג האילנות, מארגנים קהילת מודיעין של החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים, אירוע חגיגי שכולו טבע ופריחה בגבעות הדרומיות. תושבי העיר והאזור מוזמנים להצביע ברגליים למען שימור הגבעות. לאורך מסלול ההליכה הפורח יוצבו תחנות הפעלה ויצירה, דוכני מידע, ויתקיימו הופעות לכל המשפחה.

האירוע יתקיים בשבת (22.1), 10:00-12:00, ללא תשלום. שילוט מצומת מכבים ומכביש 431. במקרה של מזג אוויר סוער הסיור יידחה בשבועיים.

הגבעות הדרומיות במודיעין, הינן אזור רחב ידיים, המאפשר לעשרות מינים של ציפורים ובעלי חיים להתקיים בו. בגבעות ניתן למצוא מרבדי פריחה עונתית, שרידים ארכיאולוגיים ומתקני חקלאות, שרידי בוסתנים ובהם עצי שקד בפריחתם המרהיבה ותצפיות מרשימות לעבר עמק איילון, פארק קנדה והרי ירושלים שהם נופי ארץ ישראל במיטבם. בידי תושבי העיר מודיעין ומנהיגיה הופקד נכס יקר ערך, ועליהם לשמרו.

משרד השיכון מתכנן במסגרת תוכנית המתאר של העיר, לבנות את שטח הגבעות הדרומיות, כחלק משלב ב’ של העיר.

לפני שנתיים התקבלו שתי החלטות חשובות בעניין הגבעות הדרומיות במוסדות התכנון של המדינה: הועדה המחוזית לתכנון ובנייה הודיעה כי תבחן את כיווני הפיתוח של העיר לאור ערכיות השטחים העצומה בשטחים המיועדים לפיתוח עתידי בעיר מודיעין בשלב ב’ ורגישותם בצד הדרומי לעומת השטחים שבצפון העיר.

המועצה הארצית לתכנון ובניה דרשה ממנהל התכנון, במהלך דיון בעניין, כי במסגרת הליך המעקב ובקרה של תוכנית המתאר הארצית תמ"א/ 35, תיבחן גם פריסת היישוב העתידית בשימת לב לערכי הנוף, המורשת והטבע שבשטחי הפיתוח שיוצעו לטובת תושבי העיר מודיעין ומבקריה.

החברה להגנת הטבע, דורשת שינוי ייעוד של כל מתחם הגבעות הדרומיות וגבעת שר לשטח פתוח ומוגן, לטובת הטבע והתושבים. זאת, במסגרת פתיחת תוכנית המתאר של העיר לתכנון מחודש של מרחב מודיעין, תוך שיתוף הציבור והטמעת עקרונות תמ"א 35 ותוכנית אב נחל איילון בתוכנית החדשה.

 

 

משטרה ופלילים
*12/1/ התלוננה תושבת מודיעין על כך שאדם יצר עימה קשר טלפוני כדי למכור לה בחזרה את מכשיר הפלאפון שלה מסוג בלקברי לאחר שנגנב ממנה בשבוע שעבר באילת והוגשה תלונה על כך באילת.

משרד המודיעין בפיקוד קמ"ן נערך לביים את קניית הפלאפון ולעצור את החשוד. נערכו מספר שיחות טלפון עם החשוד ונקבעה עימו פגישה בבית קפה בצומת בילו לאחר שהחשוד דרש תשלום גם עבור הדלק מאחר וטען שמגיע משדרות .

צוות של בלש, רכז מודיעין וקמ"ן יצאו למקום והמתינו לחשוד כאשר הרכז מביים והקמ"ן והבלש מאבטחים אותו כצוות מעצר.

כעבור מס’ דקות הגיעו 3 חשודים ברכב, החשוד המרכזי ישב עם הרכז והוציא את המכשיר הגנוב מכיסו, בוצע מעצר של החשוד ושני חבריו שהמתינו בסמוך. על החשודים נתפסו גם גז פלפל וברכב נמצאו כרטיסי סים החשודים כגנובים. החשוד טען שקנה את הפלאפון מאדם אחר ולאחר שהבין שהוא גנוב החליט למכור אותו למתלוננת. השניים הכחישו קשר וטענו שרק נסעו איתו ברכב. בסיום החקירה שוחררו השלושה.

*13/11 בשעה 14:30 זיהה בלש בתצפית, מונית נוסעת בדרך יאיר פרג לכיוון מחסום מכבים. בלשים שנסעו אחר הרכב הורו לו לעצור אחרי מחסום מכבים. מהרכב יצא אדם אחד וכשדרשו ממנו להזדהות ניסה להתחמק מהם ובהמשך התנגד פיזית לביצוע חיפוש על גופו.

החשוד נכבל ובחיפוש על גופו נמצאה תעודת זהות של ישראלי תושב רמלה שעל פניה נראתה מזויפת. החשוד זוהה בתחנה ומסר בחקירתו כי רכש את תעודת הזהות ברמאללה תמורת 2,000 שקל.

בהמשך אותר נהג המונית שהסיע את החשוד, הוא זוהה וטען כי החשוד הציג בפניו את תעודת הזהות הישראלית המזויפת, לאחר שהזמין נסיעה ממושב מצליח לאזור בית סירא. החשוד הודה במיוחס לו, נעצר והובא ב- 14/1/11 לבית משפט תורן בפתח תקווה..

*14/1 במהלך משמרת בשעה 23:30 הבחין שוטר אשר נסע על כביש 443 ממערב למזרח בהתקהלות בסמוך לצומת שילת. כאשר הגיע למקום הבחין בבחורה שרועה על הכביש. עפ"י עדי ראייה נפגעה ע"י רכב שנמלט לכיוון מחסום מכבים.

בסיוע ניידת נוספת החלו בנסיעה לכיוון 443 מזרחה. לאחר שחלפו את מחסום מכבים הבחין אחד השוטרים ברכב העונה לתיאור כשהוא נוסע במהירות.  נעצר והובא לתחנה. במקביל הניידת השנייה סגרה את הזירה ואיתרה שברי פגוש קדמי של הרכב הפוגע.

לאחר שהרכב הובא לתחנה הוברר כי אכן החלק שנתפס בשטח תואם את סוג הרכב ואת מקום הפגיעה ברכב. הנהג שזוהה כתושב מזרח ים טען כי אכן היה במקום אך חשב כי פגע בכלב. בבדיקת סמים שנערכה לו בתחנה נמצאה אינדיקציה להימצאות שרידי מריחואנה בגופו. הוא טען כי חברו מעשן בנוכחותו ולכן ישנה אינדיקציה.

בחקירתו בלשכת בוחנים הודה בשימוש במריחואנה במהלך היום. הועבר לבוחנים להמשך טיפול. רכבו נגרר. הפצועה הועברה לבי"ח אסף הרופא כשהיא חבולה בראשה. בבדיקה עם ביה"ח נמסר כי מצבה קל.

רוטרי מודיעין בליגה הלאומית
מועדון רוטרי מודיעין-מכבים-רעות קיבל, במסגרת הכנס החצי שנתי של האירגון, פרס מיוחד על פעילותו בשנת 2010: נגיד רוטרי ישראל העניק את תעודת ההערכה לנשיאת המועדון, חנה טייכר, בנוכחות נציגים של יותר משישים מועדונים.

בכנס הארצי, שנערך באוניברסיטת חיפה ביום שישי האחרון, נפגשו מנהיגי כל מועדוני רוטרי בישראל - מעל שלוש מאות נציגים "ממטולה עד הנגב" - לסכם את הפעילות שנעשתה בשנה שעברה ולתכנן את המשכה בשנה הנוכחית. בין התכניות הכלל ארציות, קיבלו ביקורת אוהדת המבצע "חילים אמיצים", בה משפחות רוטריוניות מאמצות חיילים בודדים, מלוות אותם לאורך השרות ומסייעות להם בתהליכי החזרה לחיים האזרחיים לאחר השיחרור מצה’ל. יוזמה נוספת שקיבלה הערכה מיוחדת היתה הסיוע לילדים ממשפחות חד-הוריות בהכנת טכסי בר-המצווה (תכנית שבוצעה במודיעין כ"פיילוט" ולאור הצלחתה אומצה על ידי מספר רב של מועדוני רוטרי בארץ).

הנימוק להענקת העיטור המיוחד למועדון רוטרי מודיעין-מכבים-רעות היה הכמות והאיכות של פעילויותיו למען הקהילה, בהתחשב שמדובר במועדון קטן הכולל 13 מתנדבים ומתנדבות, אשר ערכו מספר רב של מבצעים. הנגיד הזכיר, בעת הענקת התעודה, מספר פעילויות של המועדון כגון: "שלום כיתה א’" - חלוקת תלושי קניה לציוד לילדים נזקקים שמתחילים את לימודיהם היסודיים, סיוע לנזקקים במבצע ה"מספרות" ופעילות בתחום בטיחות בדרכים.

התוכניות המרכזיות הארציות לשנת 2011 הן "תחרות הנואם הצעיר", אשר ה"פיילוט" בין תלמידי ב’ס יסודיים בוצע אשתקד בהצלחה רבה במודיעין, ובין תלמידי תיכון, כנהוג כבר מספר שנים, והקמת פרויקטים נקודתיים - גם במודיעין, שכבר משחקת ב"ליגה הלאומית" של מועדון רוטרי.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות