חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אז מה היה לנו? חדשות ועדכונים לסיום רבעון-א’ של פברואר 2011

 

שמונת הימים הראשונים של חודש פברואר עברו חלפו. ובמודיעין המטוסים ממשיכים לרעום בגובה הגגות... בני הנוער מתקשים בהשגת סיגריות ממכונות אוטומטיות- בעוד הכנסת דשה בנושא... בית המשפט גרם לעירייה להפסיק בינתיים את גביית אגרת האשפה מהעסקים בעיר...אבל אם תדווחו לעירייה על תקלה שבאחריותה, תקבלו מיסרון מיד בתום התיקון.. וגם... בני הנוער במודיעין רוצים להמשיך ולהוביל באיכות הגיוס לצה"ל ועל כך רק נאמר- כל הכבוד! ובלי שוטרים וגנבים- אי אפשר. כך נראה הרבעון הראשון של פברואר

 

המשך הדיון בבג"צ בענין הנחיתות בשמי מודיעין- ביוני
בהודעה לעיתונות המקומית כתב יקי בז’ה בשם "שמים נקיים": "’לאחר הדיון בעתירת העירייה בנושא הטיסות בבג"ץ ב-.1.11.10 העירייה הצהירה כביכול "בית המשפט הנכבד קיבל את מלוא טענות העירייה", אך הפלא ופלא המטוסים ממשיכים לטוס כרגיל מעל ראשנו. לאחר שבדצמבר העירייה "שכחה" לספר לציבור כי בקשתה להוצאת צו ביניים להפסקת הטיסות נדחתה (שוב) ע"י בג"ץ, טענה העירייה כי בזכות הלחץ המשפטי שלה סוכם כי תשובת המדינה תוגש עד 16.1 וזהו כביכול "סיכום טוב המונע את התארכות התהליכים המשפטיים בנושא". כעת מסתבר שהעירייה שוב "שכחה" לדווח לציבור על כך שהדיון הבא בבג"ץ נקבע רק ל-6.6.11, כמעט שנה תמימה לאחר התחלת טיסות הלילה המדירות את מנוחת התושבים. לא זו בלבד שראש העיר חיים ביבס כשל כישלון חרוץ בטיפולו במפגע הטיסות - מדוע הוא זורה חול באופן שיטתי בעיני הציבור?’"

בהמשך, הוציאה עיריית מודיעין הודעה לעיתונות ובה היא מעדכנת כי בג"צ קבע השבוע דיון בנושא עתירת עיריית מודיעין, מכבים-רעות בנושא מעבר נתיב נחיתת המטוסים מעל העיר לחודש יוני 2011.

עוד נמסר בהודעת העירייה כי, בתחילת חודש נובמבר הקציב בג"צ למדינה 30 יום להגיב לטענותיה של העירייה ובקשתה להפסיק להפעיל את נתיב הנחיתה בשמי מודיעין. אולם אז החלה שביתת הפרקליטים, פרקליטות המדינה לא הגיבה בשם רשויות התעופה ובג"צ נמנע מלדון בנושא בשל כך.

בתחילת חודש דצמבר הוגשה בקשה נוספת למתן צו ביניים, ובג"צ דחה את בקשת העירייה, אך סוכם שהפרקליטות תגיב בחודש ינואר להנחיית בג"צ.

בשבוע שעבר הגישה המדינה את תשובתה להחלטת בג"צ בה היא דחתה את טענות העירייה והצהירה כי השיפוץ עומד להסתיים בחודש ספטמבר 2010 וייתכן שהעבודה תושלם אף בחודש יולי 2010.

ביום א’ נשלחה לבית המשפט בקשה של העירייה להגיב לתשובת המדינה מתוך נימוק כי "מדובר בחזרה עיוורת, הגובלת בזלזול ציבורי על כתבי טענות אחרים של המשיבים, תוך התעלמות מוחלטת מן הראיות שהוגשו, מן הדיונים שקוימו, ואף מעצם חלוף הזמן".

כאמור, השבוע קבע בג"צ דיון ביוזמתו לנושא בתאריך 6/6/2011. עד כה לא הגיע לעירייה זימון לדיון זה או הודעה רשמית על החלפת הרכב השופטים הדן בעתירה כפי שהתפרסם באתר בתי המשפט. לאור זאת בכוונת העירייה להגיש בקשה להקדמת הדיון.

תופסק (זמנית) גביית אגרת האשפה מעסקים במודיעין
עיריית מודיעין, מכבים-רעות הודיעה השבוע כי בעקבות החלטת בית המשפט בנושא עתירת א.ש ברקאי נגד העירייה היא חדלה בשלב זה מגביית אגרת האשפה לעסקים בעיר.

ההחלטה באה בשל עתירה שהגישו סוחרים ממרכז מרל"ז נגד גובה אגרת פינוי האשפה, בה קבע בית המשפט כי חוק העזר לאגרת פינוי אשפה תקף ואין חולק על כך שהעירייה רשאית לגבות אותו. אולם העיר וקבע כי יש לבחון את התעריפים מחדש ולבחון את העלויות של העירייה בנושא. לכן החליט בית המשפט לבטל את החיוב שהוטל על בעלי העסקים במרכז מרל"ז.

בית המשפט המליץ לעירייה לבדוק את הקריטריונים ולחשב את התעריפים מחדש על מנת שתוכל להמשיך ולגבות את האגרה.

בהודעת העיריה לציבור נמסר כי "בשלב הזה הוחלט בעירייה לחדול מגביית האגרה כאשר העירייה לומדת את פסק הדין ושוקלת להגיש ערעור לבית המשפט בנושא".

סיגריות לילדים: במודיעין לא חיכו לכנסת
הכנסת אישרה השבוע בקריאה טרומית הצעת חוק האוסרת מכירת סיגריות במכונות אוטומטיות. במודיעין לא חיכו לכנסת והמאמצים להפסקת השימוש החופשי במכונות החלו כבר במאי אשתקד.

אחרי חוק האלכוהול הגיע תור הסיגריות. המכונות האוטומטיות למכירת סיגריות עקפו את איסור המכירה לבני נוער בפיצוציות ובמכולות, וכך הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק האוסרת מכירת סיגריות במכונות אוטומטיות. יוזם ההצעה ח"כ אריאל.

אבל כאן במודיעין מסתבר לא המתינו להצעת החוק. כאן היו מי שנרתמו מזמן למאבק במכונות המוצבות בתחנות דלק ובמרכולים ואלה היו חבר המועצה אילן בן סעדון ומנהלת העירונית למאבק בסמים ליאת אביזמר. השניים קיימו פעילות ענפה בנושא ובן סעדון העלה את הנושא כבר בישיבת ההנהלה בחודש מאי אשתקד, שהחליטה כבר אז להגביל שימוש במכונות לממכר סיגריות בתחנות הדלק וברחבי העיר.

הפיתרון היצירתי של מנהל תחנת "דור": בעקבות החלטה זו נשלח באותה עת מכתב ממח’ רישוי עסקים בעירייה, בהוראתו של מר יורם כרמון, מנכ"ל העירייה, לבעלי העסקים בעיר אשר נמצאות אצלם מכונות אוטומטיות לממכר סיגריות, המציין את החוק החל על איסור מכירת מוצרי טבק וסיגריות למי שטרם מלאו לו 18 שנה, וכן המלצה להסדיר רכישת סיגריות באמצעות כרטיס אשראי בלבד, דבר המצמצם את האפשרות לרכוש סיגריות ע"י בני נוער באופן לא מבוקר.

המאמצים נשאו פרי ומנהל תחנת הדלק "דור" בעיר מצא פיתרון יצירתי ומבורך להתמודדות עם הבעיה, והוא מכירת אסימונים מיוחדים למכונת הממכר האוטומטית הנמצאת אצלו. וכך כל אדם אשר ירצה לרכוש סיגריות מהמכונה יאלץ להיכנס לתוך החנות ולקנות אסימונים, בדרך זו התאפשר פיקוח על קטינים הרוצים לקנות סיגריות.

תחרויות כושר לקראת גיוס לצה"ל
ביום שלישי שעבר התכנסו כמאה מתלמידי בתי הספר התיכונים בכיתות י"א-י"ב לתחרות כושר קרבי והכנה לצה"ל.

במסגרת התחרות התמודדו תלמידים מתיכון מור מכבים-רעות, עירוני א’, תיכון ע"ש יצחק רבין, ותיכון עירוני ג’ ע"ש מוטה גור, במקצועות ספורט שונים ובהם: עליות מתח, כפיפות בטן, ריצת 2000, ריצת אלונקות ומשיכת חבל.

לאחר מאבק עיקש ורווי מהפכים הצליחו תלמידי תיכון רבין לקטוף את המקום הראשון. במקום השני זכה תיכון מור, במקום השלישי זכו תלמידי עירוני ג’ ובמקום הרביעי עירוני א’.

את ריצת נשיאת האלונקות ואת ריצת ה-2000 סיימו תלמידי תיכון רבין במקום הראשון, במשיכת החבל גברו תלמידי עירוני ג’ בגמר על תלמידי מכבים רעות לאחר מאבק עיקש ומתמשך.

בטקס הסיום חולקו גביעים למנצחים: בריצת 2000, תום פולובין מתיכון מור-מכבים-רעות.

בעליות המתח מתן עובדיה תיכון רבין, בכפיפות הבטן שחר גור מתיכון מור- מכבים רעות.

דיווחתם על תקלה? תקבלו מיסרון כאשר תתוקן
המוקד העירוני של עיריית מודיעין, מכבים-רעות החל בשבוע שחלף בשירות נוסף ובמסגרתו תושבים הפונים למוקד העירוני להתריע על תקלות, יקבלו הודעה באמצעות הודעת טקסט (מסרון) לטלפון הסלולארי עם סיום טיפול הגורמים הרלוונטיים לפנייה.

לפני כשלושה חודשים פרסמה העירייה את אמנת השירות. כעת העירייה מבצעת שיפור נוסף כאשר מטרת העירייה היא להודיע במשוב לתושב שטרח ועדכן את המוקד העירוני בדיווח על מפגעים כאשר הנושא הוסדר.

שירות המשוב במסרון ינתן בפניות מתחומים הקשורים לעבודת העירייה כגון: בעיות תברואה: פינוי אשפה, מיכלי אשפה לא תקינים, פניות בנושא תשתית כגון בורות בכביש, מאור ציבורי, אחזקת שטחים ציבוריים וכן הלאה.

הגוף הרלוונטי, האמון על התחום, הוא שיעדכן את התושבים עם סיום הטיפול בפנייה. המסרונים יועברו רק לתושבים שיפנו למוקד באמצעות הטלפון הסלולארי או לחילופין תושבים שיפנו באמצעות אתר העירייה ויותירו את מספר הטלפון הסלולארי לעדכונים.

השירות החדש נכנס לפעולה החל מיום רביעי האחרון כאשר מהמוקד העירוני נמסר כי התקבלו שיחות מתושבים שהודו על הודעות סיום הטיפול בפנייה.

 

גנבו ברזל מאתר בניה? או סתם אספו ברזלים זרוקים?
ב-28/1 בשעה 08:00,התקבל דיווח טלפוני משומר מאתר בניה במודיעין, יליד 1987, על משאית עמוסת ברזל, באתר בו עובד. השומר נסע ברכבו אחר המשאית לכיוון ליגד סנטר. משהגיעו השוטרים למקום ובנוכחותם, איים נהג המשאית על השומר.

הנהג ושני הנוסעים שהיו עימו, עוכבו לתחנה וכן נגבתה עדות משומר האתר. במסגרתה סיפר על הזדמנויות נוספות בהן הנהג ואותם נוסעים נצפו על ידו גונבים ברזל מאותו אתר.

הנהג והנוסעים בחקירתם טענו כי אכן הם נוהגים לאסוף ברזל מאתרי בניה שונים במודיעין, אולם הכחישו שגנבו ממתחם האתר. הנהג הכחיש לגבי האיומים. השלושה נעצרו, הובאו בפני שופט בבימ"ש השלום ברמלה, אשר שחרר שניים מהמעורבים. חשוד אחד נכלא עד לדיון בענינו בבית המשפט.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות