חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

השבוע שהיה (ויהיה) חדשות ועדכונים במודיעין

 

פברואר חלף עבר והשבוע הראשון של מרץ נכנס השבוע. יחד עימו אפשר להריח כבר את פורים שבפתח והעדליאדע כבר מתארגנת..ביום שלישי יצא לדרך קו האוטובוס לבאר שבע...ומי שתהה מה עושה הצייר עם הצבעים על ארונות החשמל- יש הסבר. במודיעין החליטו- כן לקרקס, אבל בלי חיות.. וחברי "צוות" מתארגנים לאם כל ההפגנות..וכשהם יפגינו, עולים חדשים בעיר ילמדו עברית. זה היה השבוע שחלף במודיעין

 

פורים בפתח- העדלאידע מתארגנת
העדלאידע המסורתית של מודיעין, מכבים-רעות תצא לדרך בפעם ה-11 בתהלוכה ססגונית ומיוחדת ביום שישי 18.3.2011, באמפי פארק ובפארק הדגים שברחוב עמק החולה.

בתהלוכת העדלאידע יצעדו תלמידי כיתות ה’ מכל בתי הספר, קבוצות ילדים ונוער מחוגים, תנועות נוער, קבוצה של עולים חדשים, קבוצות אקרובאטיקה, מחול וג’אז, תנועות הנוער, מועצת הנוער, נציגי שותפות 2000 המגיעים היישר מרוצ’סטר כאשר בראש התהלוכה יצעדו ראש העירייה חיים ביבס, וחברי מועצה, נושא התהלוכה שנבחר לשנה זו הוא "העדלאידע המוסיקלית של מודיעין - פרחים מוסיקאליים".

מסע העדלאידע יתחיל ברח’ עמק החולה פינה רחוב נחל געתון בשעה 11:45 ותצעד במסלול כקילומטר וחצי עד פארק הדגים שם יתקיים הפנינג ענק וירוק שיכלול הופעות, פעילויות, סדנאות ודוכנים.

ההפנינג יתחיל עם סיום התהלוכה בסביבות השעה 13:15 ויכלול מתקנים מתנפחים, בנג’י, יריד משחקים עם "משחקים של פעם", מופעי ליצנות, ודמויות תיאטרליות, להקות הייצוג העירוניות ילדי וצעירי מודיעין ועוד שלל אטרקציות באווירה פורימית.

המופע המרכזי יבוצע על ידי הרכב "דמנטה ג’אנק" - מופע חוויתי לכל המשפחה הבנוי מרצף של קטעים וירטואוזים והפעלת קהל ייחודיות , קטעי קצב ותיפוף רב תחומי שכולו מתבצע על כלים ממוחזרים תיפוף גוף עם שקיות אשפה, מקלות מטאטא, פחי צבע, צינורות מלודיים, בקבוקי מים, כלי עבודה, כלי בית ועוד.

במהלך האירועים ייחסמו לתנועת רכבים רחוב עמק החולה והרחובות הסמוכים לו. עקב סגירת הרחובות יחולו שינויים בתחבורה הציבורית ולא תותר חניית כלי רכב לאורך עמק החולה.

 

האוטובוס הראשון ממודיעין לבאר שבע יצא לדרך
ביום שלישי יצא בפעם הראשונה האוטובוס הראשון של קו 258 המוביל ממודיעין, מכבים-רעות לבאר שבע. הקו שיופעל על ידי חברת "מטרופולין", יופעל לתקופת ניסיון של שלושה חודשים.

הקו יפעל בימי ראשון עד חמישי פעמיים ביום. הוא ייצא מהעיר מודיעין בשעה 7:00 בבוקר ןישוב מבאר-שבע בשעה 16:30. זמן הנסיעה המשוער הוא כשעה וחצי. עלות הנסיעה היא 20 שקלים.

הקו יחל את מסלולו במסוף התחבורה הסמוך לבניין העירייה ויעצור בתחנת רכבת "מודיעין מרכז", בשדרות החשמונאים וכן בתחנה הנמצאת בצומת שדרות החשמונאים ו-431 לכיוון היציאה מהעיר.

הקו עובר דרך הכבישים 431, כביש 6 חוצה ישראל וכביש מספר 3. במהלך הנסיעה יעצור האוטובוס בתחנות בצומת ראם (מסמיה) ובצומת מלאכי (קסטינה). בבאר שבע יעצור האוטובוס בארבע תחנות: בכניסה לעיר, באוניברסיטת בן גוריון, בסמוך לבניין הדואר ובתחנה המרכזית.

לנסיעת הפתיחה הגיעו בבוקר יום שלישי סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, חנן ברנשטיין, סמנכ"ל מטרופולין יעקב חומסקי, ומנהל אגף השרות בעירייה יעקב כהן.

גרפיטי נגד גרפיטי
העירייה, בשיתוף עם מועצת הנוער העירונית צבעה בציורי קיר עשרה מקבצים של ארונות חשמל ברחבי העיר. בעמוד הפייסבוק של מועצת הנוער ועיריית מודיעין, מכבים-רעות הועלו לפני מספר שבועות 20 ציורי קיר שונים, כאשר הגולשים הוזמנו להצביע על הציורים האהובים עליהם.

אלו שזכו לכמות ה"לייקים" הגדולה ביותר הם שצוירו בימים האחרונים על גבי ארונות החשמל ברחבי העיר.

המיזם הצבעוני הוא פיילוט, שנועד למנוע השחתת ארונות החשמל בעיר על ידי גרפיטי. במידה והמיזם יצליח הוא יורחב לארונות חשמל נוספים ברחבי העיר. עד אז יצבעו בצבע רגיל ארונות חשמל אחרים שנפגעו כתוצאה מציורי גרפיטי פיראטיים. את הציורים ביצע נועם שמש, תושב העיר בן 35 המתמחה בציור על קירות, קנבס וציורי קומיקס מגיל צעיר, בשיתוף עם בני נוער מהעיר החברים בקבוצת הגרפיטי "קיר העיר".

קרקס ללא חיות
דינה פלד, מנכ"לית היכל התרבות במודיעין מכבים רעות, החליטה כי מופע "הקרקס הגדול ממוסקבה" שמתקיים בהיכל התרבות במודיעין ב- 31/3, יופיע ללא חיות. פלד פנתה למארגן הקרקס, והודיעה לו כי המדיניות היכל התרבות היא, לא לתמוך במופעים המשתמשים בחיות, ולכן, האירוע במודיעין יתקיים, רק אם לא יכלול הופעות של בעלי חיים. בשל הרגישות הרבה בנושא הזה, פלד הקדימה בהחלטתה את גל המחאות והעצומות שקורא לבטל את מופעי הקרקס, בשל השימוש בחיות.

דינה פלד: "מאחר ובקרקס מופעים רבים אחרים, המופע במודיעין יהיה עשיר איכותי ומעניין, וכך נוכיח כי אין צורך בשימוש בחיות, ללא שהן יכולות לתת את הסכמתן, במופעי בידור". פלד הדגישה כי למרות שהיו טענות כי יש צורך להחרים את המופע אין בכוונתה לעשות זאת, דווקא ממטרות חינוכיות: "לדעתי, אין צורך להחרים מופעי קרקס, אלא להוכיח למארגנים שלהם, כי יש ביקוש למופעים ללא חיות, וכי הם יוכלו להרוויח היטב רק ממופעים מסוג זה. כך, אולי לאט לאט הם יפנימו את העבודה כי אין כל צורך להשתמש בחיות במופעים שלהם, ועם השנים נזכה לא לראות כלל קרקסים ובהם חיות, וכל המופיעים בהם יעשו זאת בהסכמתם המלאה, תוך קבלת שכר הוגן".

מרגע שהוכרז בהיכל כי המופע יתקיים ללא חיות, החלו להגיע תגובות של תושבים, מנויים ואנשים מחוץ לעיר- הן בקבוצת הפייסבוק של ההיכל והן בדוא"ל המודות על ההחלטה ומשבחות אותה.

חברי צוות מודיעין מכבים רעות שוהם והסביבה מצטרפים למאבק צוות"
בהודעה ששלח יענקלה לבקוביץ’, יו"ר "צוות" סניף רעות מכבים מודיעין, הוא קורא לחברי הארגון במרחב מודיעין להגיע להפגנה בירושלים: "ארגון "צוות" החליט לקיים הפגנות ומשמרות מחאה לאור הסחבת בפתרון שחיקת הגימלה הנמשכת מספר שנים.

הפגנה של חברי "צוות" תתקיים מול משרד ראש הממשלה בירושלים ביום ראשון, 13 מרץ 2011 בשעה 09:30 .

הסניף מארגן אוטובוס לחברי הסניף שלנו. האוטובוס ייצא השעה 08:00 מרחבת החניה של פארק המים ברעות (ויחזיר לאותו מקום את החברים לאחר מספר שעות)

יש חשיבות רבה להשתתפותנו בהפגנה. חברים רבים הביעו במהלך הזמן את דאגתם , ובצדק, על גורלם האישי ועל הצפוי לנו כגימלאים לעת זקנתנו.

זה הזמן להרים ראש ולהפגין, להשתתף במאמץ הקולקטיבי של הארגון להשבת זכויותנו והסדרתן על ידי ראשי המדינה.

נכון שעד כה לא השתתף הסניף בפעילות כלשהי בענין זה שכן איפשרנו לראשי הארגון על פי בקשתם להתמודד לבד מול משרד הבטחון והאוצר. זה הזמן לסייע ולתמוך".

ושוב...אלכוהול, שיכורים והמרדף הסיזיפי
ביום שישי26/2/2011 בשעה 02:30 הגיע צוות בילוש בפיקוד קמ"ן לאתר ביער, סמוך לליגד-סנטר במודיעין. במקום נראו מתחם מאולתר ובו בני נוער רבים שתויים, עמדת חלוקת אלכוהול וציוד הגברה רב. בסיוע צוות סיור פוזרה המסיבה, האלכוהול נשפך, ציוד ההגברה נתפס, רכב שהיה במקום נגרר ושלושה מהחשודים בארגון המסיבה זומנו לחקירה ביום א .

במסגרת פעילות כלל תחנתית כנגד תופעת שתיית אלכוהול על ידי קטינים שנערכה בסוף השבוע, 24-26/2/2011 בוצעו 11 שפיכות אלכוהול..

ברוכים הבאים- זה WELCOM
כיתת אולפן חדשה נפתחה במרכז לעולה של מחלקת הקליטה העירונית. על פי רוב, אולפני עולים מבוגרים ללימוד השפה העברית פעילים במחצית הראשונה של שנת הלימודים

אולם מאחר ובתקופה האחרונה עלו למודיעין מכבים-רעות 25 עולים חדשים שביקשו להתחיל ללמוד באולפן באופן מיידי, הוחלט שלא להמתין לפתיחת האולפן כמתוכנן, אלא לפתוח את האולפן כבר החודש.

המשמעות של צעד זה הוא כי הם יוכלו להקדים ולהשתלב בשוק העבודה בארץ מוקדם ככל האפשר. צעד משמעותי ובעל משמעות כלכלית וחברתית.

הפתיחה המוקדמת התאפשרה לאחר שמנהלת מחלקת הקליטה, גב’ רוזיטה ברלין, פנתה למפקחת על האולפנים במשרד החינוך, חנה לוי, וכאמור, בקשתה אושרה. בכיתת אולפן עברית ברמה א’ לעולים החדשים ילמדו חמישה ימים בשבוע לתקופה של 5 חודשים.

רוזיטה ברלין: זאת הפעם הראשונה בעיר שהגיעו תושבים מכל העולם, בהם דוברי אנגלית מאוסטרליה, אירופה, ורוסיה, ומיד נפתחת עבורם כיתת אולפן. המטרה שלנו במחלקת הקליטה היא לתת לעולים החדשים הרגשה של בית מרגע נחיתת המטוס. יחד עם כיתת האולפן יוכלו התושבים החדשים שהגיעו לעיר ליהנות מהרצאות, סדנאות, טיולים להכרת הארץ ובנוסף לקבל ייעוץ ועזרה בכל הנעשה בעיר."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות