חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

רשות המים נעלה ברזי השקיה בגינות ציבוריות במודיעין

 

בתצוגת תכלית מרשימה מול מצלמות העיתונות המקומית במודיעין, נעלו אתמול, ג’, פקחי רשות המים ברז השקיה מרכזי של גינה במודיעין. דובר רשות המים, אורי שור, ליווה אישית את העיתונאים. בעיריית מודיעין מגיבים בחריפות רבה לדברי הדובר שור: "ההצגה שעושה דובר רשות המים היא פופוליזם זול" וגם הוציאה מכתב תלונה לממונים עליו. המשך יבוא...

 

אתמול, יום שלישי, סגרו פקחים של רשות המים ברז השקייה עירוני בצומת עמק דותן- עמק החולה. לדברי דובר רשות המים אורי שור, נעילת השיבר הראשי בוצעה לאחר שפקחים צילמו השקיית גינות ציבוריות במקום ע"י העירייה.

עפ"י חוק עד סוף חודש מרץ חל איסור השקיה מוחלט בכל הגינות בארץ. אח"כ תבוצע ההשקיה עפ"י הקצבות מים שנקבעו ואושרו.

ל"טכס" סגירת השיבר הראשי הוזמנו אנשי העיתונות המקומית ודובר רשות המים, אורי שור, שהוא אף תושב מודיעין, ליווה אישית את ההליך.

בין דבריו ציין שור כי אין זו הפעם הראשונה בה ננעלים ע"י פקחי רשות המים שיברים ציבוריים במודיעין. לדבריו היו כבר שני אירועים כאלה בזמן האחרון בעיר.

עוד נמסר כי תהליך דומה של סגירת ברזים ראשיים של הרשויות המקומיות בשל השקיית גינות ציבוריות קורה וקרה בעוד 17 רשויות "פושעות" ברחבי הארץ.

אורי שור:" את החוק יש לכבד. זה תמיד נכון, אך מקבל משנה תוקף לאחר רצף שנים שחונות ומחסור מצטבר של מים.

נעילת הברזים נועדה למנוע המשך השקיה בניגוד לתקנות, ללא קשר למי פתח ולמה. מערכות ההשקיה במודיעין הן מהמשוכללות בארץ ונשלטות בידי העיריה."

מעיריית מודיעין נמסר בתגובה:" "שני הברזים אותם הגיעה רשות המים לסגור אינם נמצאים באחריותה ושליטתה של העירייה, ולכן נציגיה לא הגיעו למקום.

הברז ברחוב עמק דותן הופעל על ידי קבלן מטעם תאגיד מי מודיעין, הכפוף לרשות המים, ונפתח לצורך תיקון ושיקום פיצוץ צנרת שהיה במקום לפני מספר שבועות. הברז השני נפתח בכביש מספר שתיים על ידי קבלן מטעם משרד הבינוי והשיכון המשלים את סלילתו של הכביש. עדיף לה לרשות המים לבדוק את הנתונים והעובדות טרם זימון התקשורת ויציאה בהאשמות שווא.".

עוד נאמר בתגובת העיריה כי:" : "עיריית מודיעין, מכבים-רעות משקה על פי חוק והמכסות שמגיעות לה. הפופוליזם וניסיון ההצגה שעושה דובר רשות המים נובעים מתוך אינטרסים זרים. אילו הדובר היה משקיע את אותן אנרגיות שהוא משקיע בעיר בכל הרשויות בישראל אולי מצב משק המים במדינה היה טוב יותר. מכתב תלונה על פעילותו הועבר לראשי מנהל המים והממונים עליו".

מ"מי מודיעין" נמסר בתגובה:" במקום אירע לפני מספר שבועות פיצוץ צינור בקוטר של 18 צול. התאגיד אמור להחזיר את הכביש לקדמותו, לאחר עבודות החפירה והתיקון.

התאגיד אינו עוסק בעבודות גינון, והשתמש לעבודה זו בשירותיו של קבלן העובד עם העירייה ומכיר את העיר והגינון בה. מאחר וגינון אינו חלק מעבודת התאגיד, ההשערה היתה כי הקבלן מכיר את הנחיות רשות המים ופועל על פיהן. בעתיד נקפיד לוודא באופן יזום, כי הנהלים נשמרים באופן מלא".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות