חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין ארועי השבוע שעבר. כך החל אפריל במודיעין

 

אז מה היה לנו? פסח בפתח, הלכלוך במתח... לוחות זמנים עדכניים לפינוי האשפה לקראת... ובישיבה התיכונית הנציחו את הטייס אבנר גולדמן ז"ל שנהרג בטיסת אימון בהרי הקרפטים ברומניה...עשור לעמותה למען הקשיש במודיעין...תכנית חילופי אמנים עם העיר אודינה שבאיטליה יוצאת לדרך... וכך גם כרטיס ההטבות לבני הנוער במודיעין מכבים-רעות.

 

לקראת פסח. העירייה מעדכנת מועדי פינוי אשפה
לקראת חג הפסח החלו בעירייה להיערך לקראת איסוף האשפה, הגזם והגרוטאות אשר יוצאו ע"י התושבים.

העירייה מבקשת מתושבי העיר לשתף פעולה ולדאוג להוציא את הפסולת יום לפני הפינוי, ולנקות את חדרי האשפה. התושבים מתבקשים לרכז את הוצאת הגרוטאות והגזם עד ליום חמישי, 14 אפריל 2011 ולאחר החג בהתאם למתכונת הרגילה.

האשפה הביתית בכל רחבי מודיעין, מכבים ורעות תפונה במהלך הלילות שבין 17-18 19-20, 23-24 ו-25-26 באפריל. בעירייה הודיעו כי הם מתנצלים מראש על מטרדי רעש אם ייגרמו, בעת פינוי האשפה.

בתוך כך העירייה מעדכנת כי ימי פינוי אשפה בשכונות כרמים, נביאים, המגינים, אבני חן, אזור העירייה בין שד’ החשמונאים לרחוב עמק איילון (כולל), רחוב שניר, מכבים ג-1, ג-2, מדורגים ורעות דרום -הם ראשון, שלישי וחמישי.

ימי פינוי האשפה בשכונות הנחלים, הפרחים, משואה, השבטים, מוריה, מכבים א’, ב’, ורעות צפון הם- שני רביעי ושישי.

ימי פינוי גזם, קרטונים וגרוטאות בשכונות הפרחים, הנחלים ומכבים הם ראשון ורביעי. הפינוי בשכונות הכרמים, המגינים, הנביאים ורעות צפון יתבצע בימי שני וחמישי ובשכונות משואה, השבטים, מוריה, אבני חן ורעות צפון ימי הפינוי הם שלישי ושישי. ברחובות הראשיים (עמקים) מתבצע פינוי יומי של גזם, קרטונים וגרוטאות (יש להוציא עד השעה 12:00).

השבוע הוצב בעיר שחקן חדש בתחום מיחזור האשפה: כלוב ייעודי לאיסוף קרטון בעמק דותן מול היכל התרבות. הכלוב שהוצב במסגרת פיילוט ישמש לאיסוף הקרטון המיוצר במתחם. עם הצלחת הפיילוט תישקל האפשרות האם וכיצד ניתן להרחיב את הפעילות ולהציב מיכלים ייעודיים לאיסוף קרטון במקומות נוספים בעיר.

נחנכה ספריה בישיבת ההסדר לזכרו של הטייס אבנר גולדמן ז"ל
בישיבת ההסדר "מאיר הראל" -מודיעין, נחנכה הספרייה התורנית קהילתית ע"ש סא"ל אבנר גולדמן ז"ל. באירוע נכחו: רב העיר, הרב דוד לאו, ראש העיר, חיים ביבס, מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן, ח"כ אורי אורבך, חבר המועצה מיכאל חרל"פ ורבים נוספים.

אבנר, תושב העיר, תלמיד חכם, מהנדס, טייס מסוקים בחיל האוויר, מצא את מותו בטיסת אימון מבצעית ברומניה לפני כחצי שנה. אבנר היה איש ששילב תורה ומדע, לימוד ומעשה. חנוכת הספרייה בישיבה המשלבת לימוד עם פעילות קהילתית היא הדרך הראויה להנצחת זכרו.

הספרייה הינה הספרייה התורנית היחידה בעיר, ומכילה ספרים רבים ועמדות מחשב המצוידות במאגרים תורניים מקיפים יחד עם תוכנות חיפוש המתקדמות ביותר בעולם. באחד המאגרים (אוצר החכמה) ישנם 47,000 ספרים בפורמט PDF. מטרתה היא לשמש את כלל תושבי העיר.

האלוף עידו נחושתן אמר כי "אבנר יצג את הספרא והסייפא: "אבנר עשה דברים רבים בחייו. למד ולימד תורה, כתב מאמרים ברמה גבוהה ביותר, איש משפחה, דוקטורט בפילוסופיה ומדע, למד קורסים בכלכלה ושוק ההון כאשר בתוך כל זאת הוא בא פעם בשבוע לשירות מילואים כטייס מסוקים בצורה המקצועית ביותר שאפשר.

לצערנו במשימה הקשה הזו אבדנו שבעה אנשים ובהם אבנר. זיכרון החרות והחופש מצווים אותנו לשמור את החרות לעתיד, ומחייבים אותנו בהמשך העשייה יחד עם חיבוק המשפחה לעולמי עד והנצחתם של אבנר וחבריו. ברצוני להודות לראש הישיבה ולכל מי שנטל בכך חלק על היוזמה הראויה הזאת. אני רוצה להודות לכם על החינוך שאתם נותנים לאנשים כדי שיימלאו את המשימה הראויה של מתן חרות לעם ישראל.".

עובדיה, אביו של אבנר: "אבנר היה ידוע לא רק כאיש צבא אלא גם איש ספר. כשהרב שנוולד העלה את הרעיון להקים את הספרייה לזכרו של אבנר כולנו הסכמנו מייד. הישיבה היא עם הפנים לקהילה ופועלת רבות למען הכלל. אבנר גם הוא פעל רבות למען הכלל. לכן ה’שידוך’ בין הישיבה לבין הספריה על שם אבנר הוא חיובי ביותר. כל העבודה עם ראש הישיבה והמנכ"ל-מני לנדאו נעשו בנועם הליכות. כולי תקווה שנזכה לכוחות כדי לחנוך את מבנה הקבע של הישיבה והספריה. חודש טוב וחג פסח כשר ושמח."

ישיבת מאיר הראל העניקה תעודות הוקרה ליום טוב עיני-הנגר שבנה את הספריה וכן לתלמיד הישיבה שמחי גרוס על תרומתו הרבה.

עשור לעמותה למען הקשיש
העמותה למען הקשיש במודיעין חוגגת בימים אלה עשור להקמתה ותציין זאת בערב מיוחד שיתקיים ביום חמישי 14.4.בהיכל עינן בקניון.

העמותה הפועלת בעיר הפכה לאחד הגופים המשמעותיים בחיי הקהילה. היא מקיימת פעילויות רבות עבור אוכלוסיית גיל הזהב במודיעין, מכבים-רעות הכוללים בין השאר ביקורים בבית קשישים למטרות הכרות, הערכה והפניתם לפעילות מתאימה. ביקורי בית של מתנדבים בבתי קשישים בודדים למטרות חברתיות: שיחות, נגינה, צפייה משותפת בטלוויזיה, סיפורי משפחה ו/או זיכרונות, קריאת כתבות, עיתונים, ספרים, משחקי שולחן, משחקי קופסה, בישול, מחשבים ועוד.

העמותה מפעילה את מועדון "לא נפסיק לשיר", הפועל ארבעה ימים בשבוע בשיתוף עם העירייה וכולל פעילות חברתית כגון התעמלות, הרצאות, שיחות אקטואליה, משחקי חברה, ציור, מלאכת יד, אירועים לפני חגים, מוסיקה וימי הולדת, פעילות עם ילדים וארוחת בוקר. ואת קבוצת חיל, גמלאים מתנדבים למען קידום בריאות גמלאים. וכמובן, מועדון ברידג’.

חגיגות העשור של העמותה ייערכו ביום חמישי 14.4.2011 בשעה שבע באולם עינן שבקניון עזריאלי במעמד ראש העיר חיים ביבס ויכללו הענקת תעודות הוקרה למתנדבים ומופע אמנותי: "אלתרמן בנעלי בית", הצצה אל משפחת אלתרמן ובתו המשוררת תרצה אתר.

משלחת חילופי אמנים מודיעין - אודינה
על משלחות חילופי תלמידים וסטודנטים בוודאי כבר שמעתם אבל על משלחת חילופי אמנים שמעתם? בקרוב יתקיים במודיעין, מכבים-רעות שיח אמנים רב לאומי בין אמני אודינה שבאיטליה לאמני העיר.

קשר זה נוצר בעקבות ברית הערים שנכרת בין מרכז ההשכלה באודינה למרכז הרב תחומי, שבעקבותיו הוחלט על קיומן של משלחות הדדיות שיכללו אומנים בתחומי האומנות הפלסטית, ציור, פיסול, צילום וכו’, במטרה לפתח שיח רב תרבותי בנושא אדם עיר וטבע בראי האומנות.

המרכז הרב תחומי בשיתוף עם ועד האומנים פרסם לאחרונה קול קורא לאמני העיר והזמין אותם להציג מועמדות למשלחת כאשר הקריטריונים לכך הם בין השאר השתתפות בתערוכות בעבר, ניסיון בפעילות קהילתית ויכולת להעביר סדנאות או פעילויות קבוצתיות. בחודש מאי יגיעו לארץ האומנים הראשונים מאיטליה במסגרת משלחת אירופאית שתגיע לעיר לכנס בנושא עיר לומדת וכעת מתקיימים המיונים לאומנים המקומיים שמעוניינים לארח את הקולגות מאירופה ולאחר מכן הם יתארחו בביקור הגומלין באיטליה.

כרטיס ההטבות לנוער
בשבועיים האחרונים מונפק במודיעין "כרטיס ההטבות לנוער מודיעין-מכבים-רעות".

מלבד ההנחות הגלומות בכרטיס, יש בו מידע ונתונים הקשורים למלחמה בסמים ואלכוהול. כגון מספר הטלפון של הקו החם למידע ויעוץ שמפעילה הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, מייל לייעוץ לנוער של האגף לשירותים חברתיים וסלוגנים שונים.

הכרטיס הונפק ל- 8,000 בני נוער בכיתות ז’-י"ב וחולק על ידי נציגי מועצת הנוער ומועצות התלמידים בשבועיים האחרונים לכל התלמידים בבתי הספר. לטם דואני, סגנית מנהל מחלקת הנוער והצעירים: "גם השנה הצלחנו להרים שיתוף פעולה מדהים בין גורמים רבים ועשרות בתי עסק בעיר. ברצוני להודות למועצת הנוער העירונית בראשות גוון מגר אשר הפגינו יכולות מדהימות בנתינת מענה לצרכי הנוער בעיר והבאת הכרטיס למודעות הנוער פעם נוספת".

השנה שותפים בכרטיס 32 בעלי עסקים: פיצה 1+1 מרכז מרלז, GELARTEA מרכז מרלז, אינגלישקייק מרכז מרלז, יאמי יאמי לב העמק, ריסטרו בחצר סולמון סנטר, פלאפל עופר-דונה סנטר, טרטופו גלידריה סלמון סנטר, פלאפל קייזר מרכז קייזר, המטבחון של סימה מרכז קייזר, קפה קפה קניון עזריאלי*, דומינו פיצה מודיעין סנטר, גריל 443 קניון עזריאלי*, פיקנסין קניון עזריאלי*, קפולסקי לב העמק, דלי קרים מודיעין סנטר, אנג’ל קופי שופ מודיעין סנטר, קפה הלל קניון עזריאלי*, בוצ’ בורגר קצבים מרכז קייזר, באבא ג’ים-מרכז מרלז, פיציולה ישפרו סנטר, פינתי ישפרו סנטר, פינתי קניון עזריאלי*, טוביס קאנטרי סנטר, ג’יאנט פיצה קאנטרי סנטר, השמן ישפרו סנטר, אצה סושי בר מודיעין סנטר, NEW-DELI מודיעין סנטר, הולי בייגל קייזר, רולדין קניון עזריאלי, בייג’ין מרכז רננים, ארומה ישפרו סנטר, קולנוע גלבובוסמקס-ישפרו סנטר, קפה אנג’לו היכל התרבות מודיעין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות