חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הוסר המחסום ”הבטחוני” מדרך יאיר פרג

 

מחסום "מכבים-רעות" עבר (ג’) סופית לכניסה לרעות. ביום ג’ עמלו על הצבת המחסום על כל רכיביו ובכלל זה מבנה השומרים, בכניסה לרעות. מעתה, דרך יאיר פרג פנויה לנסיעה חופשית לשני הכיוונים

 

היום (ג’) נלקחה הבודק’ה של צוות השמירה שהיתה במחסום מכבים-רעות, על דרך יאיר פרג, והועברה לכניסה לרעות. במקביל הוצבו בכביש המבואה לרעות שני מחסומים, אחד לכל כיון (ליציאה ולכניסה). בכך למעשה בא הקץ לקיומו רב השנים של מחסום הביטחון שהיה לפני הכיכר שמובילה למכבים ורעות.

בכך גם צפויים להגיע לקיצם עומסי התנועה שנוצרו בשעות הבוקר והערב על דרך יאיר פרג. סביר כי מעתה נמצא את העומסים הללו ביציאה מרעות, בעיקר בשעות הבוקר, כאשר בתנועה במעגל התנועה שביציאה יאפשר זרימה מהירה יותר של נפחי תנועה על דרך יאיר פרג.

וקצת הסטוריה: מחסום מכבים-רעות הוקם בסביבות שנת 1995, ע"י המועצה המקומית מכבים-רעות, שבראשה עמד משה ספקטור. שתי סיבות מרכזיות היו להקמתו: האחת, מכת גניבות רכב קשה (להזכירכם, גדר ההפרדה לא היתה קיימת כלל), כמו גם פריצות לבתים וגניבות רכוש בנפחים גדולים מאוד.

המחסום היה חלק מתפיסת הביטחון באותה העת, כאמצעי למניעת יציאת הגנבים עם הרכב. (בפועל- אמצעי שכשל לחלוטין).

השניה: אף היא קשורה לתפיסת הבטחון של טרום איחוד הרשויות. במהלך השנים הראשונות של מכבים ורעות, נטלו התושבים חלק פעיל בשמירה. זאת באמצעות תורנות יומית של סיורים (2 כלי רכב מסיירים בכל משמרת), ובתורנות אישית שהוכנה ופוקחה ע"י קב"ט המועצה (מיקי רווה).

לאחר כשנתיים של תורנויות שמירה נמאס מהן לתושבים והם העדיפו "לקנות" אותה בכסף, כלומר, לשלם עבור תורנות השמירה לתושבים אחרים. מובן כי בתוך זמן קצר הפכה השמירה לעסק כלכלי לכל דבר, ומכאן למעבר כולל של השמירה אל חברה קבלנית (בדרך של מימון תוספת תשלום אגרת שמירה כחלק מהארנונה) הדרך הייתה קצרה. ואכן, לאחר משאל תושבים שנענה בחיוב, המחסום הוקם כמרכיב ביטחון בשלב זה של המעבר לשמירה ע"י חברה קבלנית.

כאמור, שלב נוסף בסאגת השמירה על מכבים-רעות מגיע לידי מימוש: סילוק המחסום המקורי מדרך יאיר פרג, פתיחת התנועה השוטפת בכביש, והעברת המחסום לכניסה אל רעות.

דיעה אישית: מדובר במחסום ארכאי ומיותר. נכון שקיומו נתן לתושבי רעות ומכבים תחושה של ביטחון. אבל בפועל, לפחות עם סיום הקמתה ותפעולה המבצעי של גדר ההפרדה, איבד המחסום לחלוטין מערכו הבטחוני. לטעמי המשך קיומו ותפעולו, גם במיקומו החדש, הוא לא יותר מנסיון פתטי לשמור על מראית עין כלשהי. המשך קיומו, גם במקומו החדש אינו קשור כלל לענייני בטחון. אולי לדברים אחרים...

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות