חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ירון רן הגיש התפטרותו מתפקידו כמנכ”ל תאגיד ”מי מודיעין”

 

תוכניתם של ראש העיר חיים ביבס ויו"ר דירקטוריון "מי מודיעין" עופר גלנץ עומדת להתגשם. המנכ"ל הגיש את התפטרותו, הדירקטוריון צפוי היה לאשר את ההתפטרות ביום ה’ בערב, ואם לא יחול שינוי של הרגע האחרון יפורסם בקרוב מכרז לתפקיד

 

תאגיד המים "מי מודיעין" יודע כבר זמן רב סערות שמטלטלות אותו כמו סירה בתוך צונאמי: תחילה היתה זו עובדת התאגיד שהגישה תלונה במשטרה נגד המנכ"ל ירון רן, מאוחר יותר היה ניסיון שלא צלח של ראש העיר ויו"ר הדירקטוריון להדיח את המנכ"ל, בהמשך יו"ר הדירקטוריון עופר גלנץ הגיב בצורה שלא הותירה סימני שאלה - הוא הגיש את התפטרותו לראש העיר במחאה על האירועים ואווירת הנכאים בתאגיד, ורק ראש העיר הניא אותו מלעשות זאת, "זמנית, עד שיתבררו הדברים".

עתה מתברר שהיתה סיבה טובה לכך שגלנץ דחה שוב ושוב את מועד עזיבתו. השבוע, הגיש המנכ"ל ירון רן לגלנץ מכתב התפטרות ובו הוא מודיע על עזיבתו את התפקיד. למכתב הזה קדמו, כך מספר מקור בכיר ביותר בתאגיד, חילופי מכתבים בין השניים, כשבאחרון גלנץ "מפציר" ברן לדחות את התפטרותו בשלושה חודשים עד שיכנס מנכ"ל חדש לתפקיד.

מינוי לכל החיים?

רצונם של ביבס וגלנץ בעזיבתו של רן אינו סוד ובחליפת המכתבים האחרונה, כך על פי מקור בכיר בתאגיד, "שכנע" גלנץ את רן לעשות זאת ביוזמתו. ובאשר למניעיו של רן להגיש התפטרות מיוזמתו הוסיף המקור הבכיר: "ממילא מינהל המים עמד להציף את השאלה, האם רן אינו משמש כמנכ"ל מעבר לקדנציה המותרת לו".

ביבס וגלנץ בניסיון להשיג רוב להדחתו של רן, החלו לאחרונה במהלך של החלפה הדרגתית של חברי דירקטוריון התאגיד. יתכן מאוד שבשל כך המנכ"ל חש כי בסיס התמיכה בו התערער, או עומד להתערער.

נסיון לברר את סוגיית חוקיותה ומשכה של הקדנציה של המנכ"ל רן שנבחר עוד בתקופתו של ראש העיר הקודם משה ספקטור, והתשובה הרשמית שהתקבלה: "עד שהדירקטוריון לא יקבל החלטה על הפסקת עבודתו של המנכ"ל, הוא ממשיך בתפקיד". למען האמת התגובה הנ"ל נשמעה מוזרה.

ואכן בראיון שהעניק ראש העיר לפני החג לעורך העיתון "חדשות מודיעין", יואל תמנליס הוא צוטט: "אין דבר כזה שבן אדם לא יודע מה מועד התחלת העסקתו ומה מועד הסיום שלו. הסוגיה הזו נמצאת בראשות המים. המינוי הוא לא לעד". גם לדברי המנכ"ל עצמו, נטען כי ב- 1 למאי 2012 מסתיימת הקדנציה. זהו המועד הכי רחוק. ואז הדירקטוריון צריך להחליט להוציא מכרז. המנכ"ל המכהן יכול להתמודד והוועדה תבחן את המועמדים, ותבחר אם היא לוקחת אותו גם להמשך, או מחליפה אותו". מהפך

כאמור, ביום ה’ אמור היה דירקטוריון תאגיד המים להתכנס ולקבל החלטות, ביניהן, נושא המשך כהונתו של רן, וזה העדיף ככל הנראה והקדים "תרופה למכה".

אבל זו לא הסיבה היחידה להתפתחות המפתיעה: בעת הקמת התאגידים, כוונת הממשלה היתה לאפשר בתום "הרצתם" של התאגידים את מכירתם ליזמים פרטיים. אלא שבשנה האחרונה החלו ברשויות רבות להתמרד על תהליך הפיכת התאגידים לעצמאיים מדי, דבר שפגע ברשויות ובקופתן ובממשלה החלו מחשבות שניות בנושא.

ומתברר שלמעלה עשו חושבים והמסקנה מפתיעה: התאגידים לא יהפכו לחברות פרטיות, אלא יהפכו למעין תאגידים עירוניים- של הרשויות, בדומה למעמדה של החברה הכלכלית. כך למעשה המצב יחזור כמעט למצבו לפני הקמת התאגידים וראשי הרשויות יחזרו לשלוט בתאגידים.

יתפטר ולא יפוטר

ראש העיר חיים ביבס, מעדכן עוד בענין זה ואמר כי בימים אלו הממשלה והשלטון המקומי אמורים להודיע במשותף על השינוי הדרמטי שישפיע על כולם. מנכ"לי תאגידים רבים, מן הסתם, עושים היום שיעורי בית וחשבון נפש. בהם אף ירון רן המקומי.

בנוסף להחלטה הצפויה על הפיכת "מי מודיעין" לתאגיד עירוני הוחלט עוד שבמבנה החדש ראש העיר יוכל לשמש גם כיו"ר הדירקטוריון. קרוב לוודאי שרן חש שהקרקע רועדת ומוטב לעזוב "בראש מורם" כמתפטר ולא כמפוטר. החלטה שבהחלט יכלה להתקבל על ידי חברי הדירקטוריון לולא הגיש המנכ"ל את מכתב התפטרותו.

בתגובה לדברים מסר לנו יו"ר הדירקטוריון עופר גלנץ: "ביום חמישי יתכנס הדירקטוריון ואנו נפרסם את החלטותיו".

את תגובתו של רן "כמעט" הצלחנו להשיג, אלא שעם תחילת השיחה הטלפונית עמו, נכנסה למנכ"ל שיחה "חשובה" כשאחריה הגיב לנו רק המשיבון במשך שעות ארוכות למדי.

כתבה זו פורסמה השבוע גם ב"חדשות מודיעין"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות