חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אין להם אלוהים..

 

אופנה חדשה הגיעה לעיר, גניבת קלף המזוזות מבתי דירות וגם מהדירות עצמן. התופעה מתברר, אינה מתמקדת בשכונה מסוימת ובעלי החנויות הרוכשות את הסחורה לא בודקים בציציות הסחורה. מפקד תחנת משטרת מודיעין: "התקבלו תלונות והן נחקרות".

 

הסיפור החל דוקא בבית הדירות שבו אני מתגורר בשמשוני. לפני כחצי שנה בדרך לרכב סיפר לי שכני מהקומה למטה כי מצא את מכסה המזוזה שבור ותכולתה נעלמה. המזוזה עצמה עולה כסף רב בעיקר משום שהטקסט בקלף נכתב ע"י אנשי מקצוע (סופרי סת"ם).

גם  עמית לעבודה סיפר לי לא מכבר שגם בפתח בית הדירות שבו הוא מתגורר בכרמים, נעלמה המזוזה.

בשבוע שעבר, בצ’יטוט אקראי בפורום המקומי באינטרנט, גיליתי רב שיח בין תושבים שונים שנושאו: מגיפת גניבת תכולת מזוזות. מצ’וטט העונה לשם עידו כותב: "אני מתגורר בעמק האלה. בשבוע האחרון סופר לי על ידי תושבת מבנין מגורים אחר כי מסתובבת בעיר כנופיה שגונבת את קלפי המזוזות עם בית המזוזה.ואגב, גם לי נגנב הקלף מבית המזוזה".

אחרי הבחור נכנסו לפורום 2 תושבים נוספים המתגוררים באזור מודיעין סנטר ובאיזור נוסף והלינו אף הם על גניבת קלף המזוזות מבתיהם.

"מזוזה גנובה על הדלת כמוה כשרץ"
בעקבות זאת פניתי לרב סגל שיסביר לי מה המשמעות מבחינה הלכתית. הוא הופתע מפנייתי: "אתה מתקשר בקשר לאותה אישה נזקקת"? לא, השבתי. מתברר שביום שני בבוקר השבוע, הגיעה למשרדיו של הרב סגל "יו"ר עמותת "עזר מודיעין" ובפיה תלונה, בית המזוזה בדלת ביתה נמצא זרוק על הרצפה והקלף- איננו.

הרב מיהר ונתן לאישה מזוזה חליפית: "אסור ללון בבית ללא מזוזה", הסביר. ועם מקבץ שכזה של גניבת מזוזות, פניתי למפקד תחנת המשטרה בעיר רב פקד ברינה, ואכן הוא היה מודע לתופעה: "אכן, הוגשו לאחרונה כמה תלונות של תושבים מאזור מרכז העיר והן נבדקות".

גניבת המזוזות כשלעצמה הינה מעשה חמור בעיני מי שהוא ירא שמיים. אך מה המשמעות עבור מי שמשתמש בהן. לשם כך פניתי כאמור לרב סגל שהסביר: "מזוזה גנובה היא מזוזה פסולה וחלקם של בעלי חנויות לממכר מזוזות אינו בודק כנראה בציציות של המוכרים. משלמים מחיר מוזל ביותר עבורה ומוכרים אותה במחיר הרגיל".

וכמה באמת עולה מזוזה תיקנית? מחיר מזוזה רגילה יתחיל מ- 120 שקל והמהדרין יגיעו גם ל- 500 שקל ויותר.

הרב סגל מזהיר: "אני רוכש את המזוזות רק אצל כותבי מזוזות מקומיים (ויש כמה כאלה בעיר) ובמחירים מוזלים של 70-80 שקל. והוא מזכיר שעל פי ההלכה, "מי שמשתמש במזוזה גנובה כאילו שם שרץ על הדלת".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות