חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חינוך. לקראת תשע”ב- נתוני פתיחה

 

לקראת סוף שנה"ל הנכחית (תשע"א), מפרסמת עיריית מודיעין את נתוני ההתארגנות לשנת הלימודים הבאה (תשע"ב, 2011-2012). ראשית, טוב שהמידע זמין כבר עתה. שנית, קצב גידול הצורך במוסדות חינוך חדשים עדיין גדול במודיעין. ושלישית (למרות התנאים האובייקטיביים)  אי אפשר להימנע מהאבחנה שיש יותר מדי חריגים ויוצאים מן הכלל...

 

השבוע תפרסם העירייה את שיבוץ הילדים לגנים ולבתי הספר. את התוצאות ניתן לקבל באתר האינטרנט של העירייה, שכתובתו WWW.MODIIN.MUNI.Il, החל מתאריך 16/6/2011 בשעה 12:00. בשנת הלימודים הקרובה ייפתחו בעיר שני בתי ספר חדשים: בי"ס ממלכתי בשכונת הכרמים אשר יכלול כיתות א’ בלבד והתיכון הדתי החדש, תיכון אמי"ת.

נוסף על כך העירייה תחנוך השנה ארבעה מבני בתי ספר חדשים:
מבנה הקבע של תיכון אורט- עירוני ד’ , ברחוב עמק חרוד.
מבנה בית הספר הממלכתי אבני חן ברחוב אבני החושן,
מבנה בית הספר הדמוקרטי ברחוב יגאל ידין
ומבנה בית הספר הממלכתי בשכונת הכרמים. בניית מבנה זה תושלם לאחר פתיחת שנת הלימודים. עד למועד זה ילמדו התלמידים במתחם של תיכון עירוני ד’ הסמוך לו. תהיה הפרדה מלאה בין תלמידי בית הספר הממלכתי לתלמידי עירוני ד’.

לקראת שנת הלימודים הבאה, ייפתחו עשרה מבני גנים חדשים בעיר: שלושה מבנים ברחוב אבני החושן שבשכונת אבני חן, שלושה גנים חדשים ברחוב מנחם בגין בשכונת מוריה, שלושה גנים חדשים ברחוב עמק חרוד בשכונת הכרמים ומבנה לגן ילדים חדש עבור בית הספר הדמוקרטי ברחוב יגאל ידין.

בימים האחרונים התקבלה ממשרד החינוך הרשאה לבניית שלושה גנים נוספים ברחוב שלומציון המלכה בשכונת מוריה. גנים אלה יבנו במהלך שנת תשע"ב.

על פי נתוני מינהל החינוך בשלב זה, 4843 ילדים נרשמו ל-166 גני הילדים העירוניים שצפויים לפעול בשנת הלימודים תשע"ב. בנוסף, נרשמו 2022 ילדים לכיתות א’.

בעירייה ציינו כי הרישום לגנים ובתי הספר נעשה על פי קריטריון מוביל של המשך הרצף החינוכי, ולאחריו קריטריונים של מיקום גיאוגרפי ואחים ממשיכים. עם זאת, נאמר כי, לא כל הילדים יקבלו את בקשתם הראשונה. אחד המוקדים המרכזיים בעיר בו מינהל החינוך נאלץ לדחות את בקשות ההורים הוא הרישום לבית הספר "האלה" בעקבות הגידול והשינוי הדמוגרפי הגדול בשכונת הכרמים הנמצאת בשלבי אכלוס מתקדמים.

על פי העיקרון כי הקריטריון המוביל הוא הרצף החינוכי, תלמידי חט"צ "האלה" שובצו לכיתות א’ בבית הספר, כאשר יתר הילדים מגני חובה אחרים בשכונה חולקו בין בית ספר האלה לבית הספר החדש על פי קריטריונים של מרחק גיאוגרפי ואחים ממשיכים. רישום גבוה ממספר המקומות הפנוי נוצר גם בבית הספר התורני.

במקרה זה, מאחר ומדובר בבית ספר על אזורי הוקמה ועדה בהשתתפות נציגי מינהל החינוך ומנהל בית הספר שנפגשו לקביעת השיבוץ לבית הספר. תלמידים שלא יתקבלו לבית הספר ישובצו לבתי הספר הממ"ד על פי אזור מגוריהם.

בנוסף נוצר עודף רישום לגני החובה בשכונת השבטים המזינים את בית הספר הממ"ד שבטי ישראל, לגנים המזינים את בית הספר רעים ולמספר הנרשמים לבית הספר חוט השני, שבשכונת אבני חן. במקרים אלה יתכן שאחים ממשיכים לא ישובצו לבתי הספר והגנים אותם ביקשו.

בנוסף, בשל שינויים דמוגרפיים שנוצרו כתוצאה ממעבר דירה של תושבים ומאיכלוס תושבים חדשים קיים צפי כי במספר בתי הספר כמו ניצנים, דורות, עידנים ורמון תבוצע חלוקה מחדש של שכבת גיל מסוימת בשל שבירת תקנים.

התקן למספר התלמידים בכיתה- ובהתאם מספר הכיתות, נקבע על ידי משרד החינוך, ועל כן תעשה חלוקה מחדש במידת הצורך על פי השינויים במספרים הצפויים בשנת הלימודים הבאה.

לגבי הגשת ערעור על השיבוץ: ניתן לעשות זאת באמצעות אתר האינטרנט של העירייה בלבד, מתאריך 16.6 ועד לתאריך 26.6 בתשע בבוקר. לאחר תאריך זה לא ניתן יהיה לערער על שיבוצי הילדים למוסדות הלימוד בעיר.

התשובות לערעורים כמו גם תשובות לנרשמים ברישום המאוחר יתקבלו במהלך חודש יולי. פתיחת הרישום השלישי תחל בתאריך 11.7.2011 והיא תהיה בימים ראשון עד רביעי בין השעות שמונה לשתיים עשרה.

במינהל החינוך הודיעו השבוע כי הורים לילדים בגילאי קדם חובה, שביצעו רישום לילדיהם ומעוניינים בבדיקת זכאותם להנחה בשכר לימוד מדורג, מוזמנים להגיש מסמכים עפ"י הקריטריונים להנחה לא יאוחר מתאריך 31/7/11.

ניתן לצפות בקריטריונים להנחה באתר האינטרנט של העירייה. עפ"י הנחיות משרד החינוך, מומלץ להגיש מסמכים לבדיקת זכאות להנחה בשכר לימוד גם במקרים בהם אין זכאות להנחה. הורה שלא יגיש מסמכים לבדיקת זכאות עד לתאריך זה, לא יוכל לדרוש/לערער גם אם ישתנה מצבו הכלכלי בגין פיטורים, קיצוץ משרה, גירושין וכדומה. ודרגת שכר הלימוד שתיקבע תהיה מרבית.

ראש מנהל החינוך, חיה שיטאי: "השינויים הדמוגרפים התכופים יוצרים לנו מציאות חדשה מידי שנה. בשנים האחרונות מלבד הקמת מרכז רישום ושיבוץ, נקבעו קריטריונים ברורים לשיבוץ במוסדות החינוך תוך ראייה ארוכת טווח. אנו עושים כל מאמץ כדי להיענות לרצון התושבים, בכפוף כמובן לאילוצים הקיימים. לשמחתי אחוז גבוה של בקשות הרישום נענה בחיוב".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות