חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מפה ומשם. אירועים וחדשות מהשבוע שחלף

 

ריכזנו כאן מידע שהגיע מדוברות העירייה במהלך השבוע. על שריפה בשבט הצופים ברעות, על הידוק קשרים והכרות עם העדה הדרוזית, על פעילות הפורום החינוכי בעירייה, ועל צדק הסטורי שמשיב לרעות מתקני משחקים לילדים שפורקו לזמן רב מדי... לעדכונכם

 

שריפה במתחם שבט הצופים ברעות
שריפה פרצה ביום שני לפנות בוקר באחד החדרים במבנה תנועת הנוער שבט הצופים "אופק" ברעות. סייר של מחלקת הביטחון הגיע בסביבות השעה 03:15 לאזור האולפנה והחניון האחורי והבחין כי באחד החדרים במתחם פרצה שריפה. הסייר דיווח מיידית למוקד העירוני. כוחות כיבוי אש, מגן דוד אדום, משטרה, ניידות סיור ואנשי מחלקת הביטחון של העירייה הגיעו למקום תוך דקות ספורות. לאחר זמן קצר כובתה האש לחלוטין כאשר לא היו כלל אנשים במתחם עצמו והאירוע הסתיים ללא נפגעים. לחדר נגרם נזק רב וקיימת סכנת קריסה בחלקו. בימים הקרובים יוחלט ע"פ חוות דעת מקצועית כיצד לטפל במבנה. על הפרק עומדות שתי אפשרויות: שיפוץ יסודי כללי או הריסת החדר והקמתו מחדש.

טרם הוברר מהו מקור השריפה. חוקרי שריפות ביקרו במקום ואספו פרטים לצורכי החקירה. מדוברות עיריית מודיעין נמסר כי, כל מבני הציבור בעיר השייכים לעירייה, לרבות מבנה זה, מבוטחים בצורה מסודרת. במקום יבקר שמאי מטעם חברת הביטוח על מנת לאמוד את הנזקים ולקבוע את דרך הפעולה והמימון שיש לנקוט על מנת לתת פתרון למצב. בימים הקרובים יקיימו הגורמים המקצועיים בעירייה ישיבות עם נציגי השבט והתנועה על מנת למצוא פתרונות זמניים להמשך הפעילות ופתיחת שנת הלימודים הבאה כסדרה.

 

חינוך- פורום החינוך מתכונן לשנה"ל תשע"ב
בתחילת השבוע שחלף התכנס פורום החינוך באולם אשר במרכז הרב תחומי. ישיבת הפורום, שנפתחה על ידי יו"ר הפורום, חבר המועצה, גלעד אולשטיין עסקה ברובה בהיערכות לקראת שנת הלימודים תשע"ב ובפרויקט המיחשוב בבתי הספר.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי וראש מינהל החינוך, חיה שיטאי הציגו בפני חברי הפורום את היערכות העירייה ומינהל החינוך לקראת האחד בספטמבר. השניים התמקדו בשני נושאים עיקריים. 1. בינוי מוסדות החינוך לשנת הלימודים הקרובה. לוי ושיטאי עדכנו כי בימים אלה נשלמות עבודות הבנייה של שלושה מבני בתי ספר שאמורים להיות מוכנים ביום הלימודים הראשון: תיכון עירוני ד’ ברחוב עמק חרוד בשכונת הכרמים, בית הספר הממלכתי אבני חן ברחוב אבני החושן שבשכונת אבני חן ובית הספר הדמוקרטי שבנייתו הולכת ונשלמת בשכונת המגינים, ברחוב יגאל ידין.

עוד עודכנו חברי הפורום כי בניית בית ספר היסודי החדש בשכונת הכרמים תושלם במהלך חודש נובמבר וכי תלמידי בית הספר יחלו את שנת הלימודים במבנה של תיכון עירוני ד’ כאשר בינים לבין תלמידי החטיבה תהיה הפרדה.

2. הרישום לבתי הספר והגנים. לוי ושיטאי ציינו כי הרישום והשיבוץ לגנים ובתי הספר בעיר היא דבר הדורש חשיבה מרובה תוך ראייה ארוכת טווח וכן רגישות. ופרסו בפני חברי הפורום את ההחלטות על השיבוץ, שנעשו על פי קריטריון מוביל של המשך הרצף החינוכי, ולאחריו קריטריונים של מיקום גיאוגרפי ואחים ממשיכים.

בתום חלק זה התקיים במקום דיון בהובלת רכזת המחשוב של בית הספר האלה יפית לוי אשר הציגה לחברי הפורום את השינויים שנעשו לאחרונה בכל הקשור לתחום התקשוב והמחשוב בבתי הספר בעיר. יפית הציגה את תוכנית התקשוב הלאומית של משרד החינוך, בה יהיו בכל כיתה בבתי הספר היסודיים בעיר מקרן ומחשב. כאשר כל המורים יקבלו מחשב נייד לטובת העבודה המתוקשבת.

הוצגה התוכנית העירונית לרכישת מחשבים, שרתים, כיתות חכמות וציוד היקפי בבתי ספר ברחבי העיר. כמו כן יפית הסבירה על תוכנית הלימודים של בית הספר "האלה", שנבחר להיות אחד מעשרת בתי הספר המדגימים בארץ בנושא התאמת מערכת החינוך לעידן הדיגיטאלי במאה ה-21. התקיים דיון מרתק עם חברי הפורום בנושאים השונים. חברי הפורום העלו בין היתר את סוגיית מערכת בקרה ומדידה ליתרונות התקשוב, וסוכם להציג נושא זה בפני הפורום כולל לוחות זמנים.

 

דליית אל כרמל במודיעין, מכבים-רעות
ערב אותנטי שהוקדש להכרת העדה הדרוזית בארץ, תרומתם לחברה, מנהגים ומאכלים עממיים, נערך ביום רביעי שעבר בבית "יד לבנים". הערב נפתח בגינה שליד בית יד לבנים עם דוכנים המציגים לראווה ולמכירה של מאכלים ומוצרים המזוהים עם העדה הדרוזית, בהם: פיתה עם לבנה, שתייה, זיתים, שמן זית, לבנה, דבש, חרובים ועוד. הקהל הרב שהגיע זכה לטעום, לאכול ולרכוש מוצרים דרוזים.

את הערב פתח יו"ר יד לבנים בעיר, חיים צמח, שיזם את האירוע, בהמשך התכנסו כל הנוכחים להרצאה של הסופר והעיתונאי מוסבח חלבי שהעביר הרצאת הכרות על העדה, מנהגיה ותרומתה לחברה בארץ.

ערסלים במקום נדנדות
במכבים-רעות בוצעה "מתיחת פנים" בשלושה גנים: הותקנו נדנדות חדשות, חליפיות לאלו שהורדו לפני כ-5 שנים בשל אי עמידה בתקן החדש של מכון התקנים.

הנדנדות המקוריות שהוצבו ברעות ושהוסרו, הוקמו לפני כ-20 שנה. הן היו למעשה ספסל זוגי מתנדנד. בשל החמרת התקן למתקני משחק, העירייה נדרשה להסיר את הנדנדות הזוגיות. בעקבות פנייה של עובדי מחלקת התשתיות למכון התקנים במטרה להשמיש את הנדנדות, התקבלה המלצה על התקנת נדנדות ערסל.

הנדנדות הוצבו בשלושה מקומות: בגן במגדל המים, מול בי"ס דמוקרטי (רעים לשעבר) בסוף רחוב הדס ובתצפית בסוף רחוב לילך. עוד עבודות שדרוג בוצעו בפארק המשחקים שנמצא בחזית המרכז המסחרי של רעות. בעבודות אלו הוסיפו מתקן מגלשות נוסף

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות