חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

קרב הרבנים במודיעין. אולי עדיף לדחות?!

 

בג"ץ דרש בשבוע שעבר מהמדינה לנמק מדוע לא יתוקנו תקנות להבטחת השקיפות והשוויוניות בבחירת רבני ערים. ובמודיעין: החלו ההכנות לקרב הענקים בין שני הרבנים הספרדיים: צ’קוטאי מחד ואלחרר מנגד. האם לא עדיף לכולם, ללא יוצא מן הכלל, לדחות קצת את הבחירות? הרי ממילא המדינה כבר שנתיים וחצי אינה ממלאת את התקנות שהיא עצמה תיקנה בעניין זה

 

בג"צ הוציא ביום ג’ שעבר צו על תנאי המורה למדינה לנמק מדוע לא יבוטלו התקנות לבחירת רבני עיר, ומדוע לא יתוקנו התקנות באופן שיבטיח כי בחירת רבני ערים בישראל תעשה בדרך שקופה ושוויונית, כך שיינתן ביטוי הולם להרכב האוכלוסייה המתגוררת בכל עיר למרכיביה השונים לרבות ביטוי וייצוג הולם לנשים.

בתקנות שעודכנו לפני כשלוש שנים, בין השאר בעקבות "מקרה מודיעין" בו מכהנים בעיר 3 רבנים במקום שניים, מקרה שהוא תוצאה נלווית לאיחוד המוניציפאלי שעבר על העיר, ושלמעשה עד היום לא הגיע לסיומו. נקבע כי רבני עיר ייבחרו באמצעות אסיפה בוחרת. מחצית מחבריה הם נציגי בתי הכנסת (הגבאים), רבע מחבריה הם נציגי המועצה הדתית, ורבע נוסף כולל את נציגי הציבור האחרים ברשות.

העותרת, תנועת נאמני תורה ועבודה, טענה כי המדובר בהסדר החותר תחת אושיותיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומונע מציבור שלם הכפוף להלכה היהודית בנישואיו, בגירושיו, בקבורתו ובהיבטים רבים נוספים, שותפות בההליך לבחירת הגורם ההלכתי שהחלטותיו משפיעות ברמה היומיומית על בני עירו. זאת מכיוון שנציגי מועצת העיר המשקפת את הרכב האוכלוסין, מהווים רבע בלבד מהגוף הבוחר. העותרת טענה עוד כי ההסדר הותקן שלא בסמכות והוא סותר ערכי יסוד חוקתיים.

בדיון בשבוע שעבר קיבל בית המשפט הגבוה לצדק את העתירה, והוציא צו על תנאי המורה למדינה לנמק מדוע לא יבוטלו התקנות. ובינתיים, במודיעין החלו הרוחות לרחוש. כאן אנו פוגשים באופן בולט מפגש כוחות של ענקים. אולם קודם לכך מן הראוי שנזכיר שגם עפ"י התקנות שתוקנו מחדש לפני כ-3 שנים, נקבע שיישומן יהיה "תוך חצי שנה". ומכאן שלמעשה המדינה עצמה אינה ממלאת את שקבעה בתקנות.

ובמודיעין- הבחירות אם וכאשר יהיו, מותירות שני מתמודדים בלבד. כי הרב לאו- האשכנזי, אינו עומד כלל לבחירה. כי הוא רב אשכנזי יחיד. מאידך, הרב צ’קוטאי והרב אלחרר, אמורים להתחרות זה בזה. ונוסיף על כך שבכל מצב, גם המפסיד לא יישאר נטול עבודה: החוק קובע שרב עיר יכהן בתפקידו כל ימי חייו!! לכן המפסיד ייאלץ אולי לשנות מגורים, אבל עבודה ושכר- מובטחים לו.

ונשוב להכנות לקרב הגדול: אחת הבעיות המרכזיות שייחודיות למאבק במודיעין היא ה"ייחוס" של המתמודדים: לרב אלחרר גיס מיוחס במיוחד- אריה דרעי- שמו. והרב צ’קוטאי? הוא מחותנו של הרב עובדיה יוסף (אשתו היא בתו של הרב יוסף). הבנתם?! מודיעין צפויה לקרב ענקים!

עכשיו העסק מתחיל לקבל פנים: מבלי להעמיק עוד בפרטי הנחיות משרדי הדתות והפנים בעניין בחירת הרבנים, אין שום ספק שמאחורי הקלעים, הבחירות הללו לא מתאימות לאף אחד! בודאי לא בזמן הקרוב.

לשר הדתות זהו קוץ בישבן. כך גם לשר הפנים, אלי ישי שאם הדבר היה תלוי בו- הוא היה מעדיף "להקפיא מצב". ומה עם ראש העיר- חיים ביבס? כאן העסק מסתבך עוד קצת.

גם על חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים-רעות הבחירות הללו נכפות בזמן רע! שנתיים לפני הבחירות המוניציפאליות כאשר היעד האמיתי, הסופי- אינו מסתיים במסדרונות הרשות המקומית...

ועם תכניות פוליטיות כאלה, הוא זקוק לשקט מכל הכיוונים..... כי מי רוצה להכניס במודע את ראשו הפוליטי בין הסדן של אריה דרעי, לפטיש של הרב עובדיה?!

ובכתבה הבאה: "נא להכיר- הרב צ’קוטאי בפינה האחת. והרב אלחרר בפינה שממול." הכירו את המתמודדים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות