חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם תבוטל תכנית הבניה על גבעת התיתורא?

 

מסמך רשמי מלשכת התכנון המחוזית- מרכז, ובו אישור על מסירה ובדיקה של מסמכי עיריית מודיעין לשינוי התב"ע על גבעת התיתורא, הוא ההוכחה הראשונה שבעיריית מודיעין אכן נעשים צעדים של ממש למניעת בניה בעתיד על גבעת התיתורה. המאבקים עוד רבים. אולם מהמסמך ברור שראש העיר- ביבס, עושה צעדים לממש את התחייבותו לציבור בנושא זה. הבעייה היחידה היא שתאריך ההודעה הוא 16.8.2011, תאריך המעורר תהייה על רצינות ואמת באמירות והבטחות בנושא מראשי העיר בעבר...

 

מי מכם שעדיין חושב שגבעת התיתורא, פנינת נוף וארכיאולוגיה שממוקמת בשוליה הצפון מזרחיים של מודיעין, תישאר במצבה הטבעי לעולמים, מוטב שיתחיל לחשוב אחרת.

תכנית הבניה של העיר מודיעין כוללת בתוכה בניית מאות יחידות דיור על הגבעה. ואפילו...בניית מסוף אוטובוסים בראשה. בעבר עצרה עמותה מקומית (העמותה לשימור אתרים ונוף במודיעים), ממכבים, בראשותו של פרופ’ יאיר פרג ז"ל את תכנית משרד השיכון לבנות על הגבעה באמצעות פניה וקבלת צו מניעה מבג"צ.

בינתיים פרופסור פרג הלך לעולמו, אבל במשרד השיכון ובמינהל מקרקעי ישראל לא הירפו מהתכנון. ההיפך הוא הנכון. מעת לעת הופעל לחץ לא ממש מתון על הועדה המקומית לתכנון ולבניה- מודיעין (שבראשה עומד ראש העיר מודיעין), לאפשר למצות את הבניה על הגבעה.

גורמים בכירים בעיריית מודיעין טענו בעבר אף שהקפאת פתיחתו של הגשר מעל נחל ענבה, ו"מיזמוז" הזמן מיום סיום הקמתו ועד יום פתיחתו (כ-3 שנים), היתה חלק ממסע הלחצים והאיומים של המינהל מול העירייה. בכלל זה גם איומים מפורשים לתבוע את הוועדה המקומית אם תשנה את התכנון המקורי ותגרע את הקרקע הזו מתכנית הבניה העירונית (תמ"א).

שנים רבות התפתלו ראשי העיר ומהנדסיה בין הרצון להימנע מעימות עם המינהל, לבין הרצון להימנע מפגיעה בפופולאריות הציבורית שלהם ולהיזכר לדיראון עולם כמי שאיפשרו את הרס הגבעה שהפכה כבר לסמל אזרחי- מקומי.

לקראת הבחירות המוניציפאליות האחרונות התחייב ראש העיר הנבחר, חיים ביבס, שהוא לא יאפשר את מימוש תכניות הבניה על הגבעה. גם נסיונות "למזער נזקים" ע"י תכנון מופחת של הדירות במקום, בצד התעקשות ותמיכה מתמשכת של רשות העתיקות שהמשיכה להחזיק בדעתה שיש למנוע את הבניה הזו, הביאה ככל הנראה את עיריית מודיעין לעשות צעד אחד קדימה:

בסיום ישיבת המועצה האחרונה (יום ד’ שעבר), לאחר שחלק מהנוכחים כבר יצאו מהמקום, "נזכר" ראש העיר להודיע שבידו האישור הראשוני של לשכת התכנון המחוזית- מרכז, שפותח את הדרך לשינוי התב"ע בגבעת התיתורא.

המסמך, שחתום בתאריך 16.8.2011, אינו אלא רשימת תיוג המאשרת קיומם של כל המסמכים הנדרשים ע"י לשכת התכנון המרכזית במחוז המרכז, להגשת הבקשה לשינוי ייעוד הקרקע בתיתורא.

הרשימה כוללת 30 פריטים, בהם, בדיקת התאמות של הוראות תשריט, בדיקת תשריט ייעודי קרקע, בדיקת קיומם של מסמכי תכנית, בדיקת נספחים שונים ועוד ועוד.

למעשה מדובר במסמך טכני לחלוטין החתום ע"י מרכזת איבחון וניתוב. למכעשה זהו המסמך הרשמי הראשון בו מכיח ראש העיר חיים ביבס לציבור במודיעין, כי הוא החל בביצוען של פעולות של ממש (לא רק דיבורים), למימוש התחייבותו לציבור לממש את שינוי התב"ע בגבעת התיתורא. שינוי שיביא בסופו של הליך ארוך ומתיש, שיכלול גם עימותים רבים מול הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה, כמו גם מול מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון, לביטול תכנית האיוולת לבניה על גבעת התיתורא.

לקראת הפיזור הסופי של הנכחים בישיבת המועצה בשבוע שעבר, הספיק עוד ביבס לציין בעניין זה שהוא מודע לקשיים ולעימותים הצפויים, אולם הוא נחוש בדעתו לשנות באופן רשמי וסופי את האיום שבבניה על הגבעה.

בהצלחה!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות