חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בוקמרקט - מחכים למשיח (או: בוקמרקט - סוף הדרך?!)

 

בחודש אוגוסט התרענו כאן על המתרחש בפרויקט השאלת הספרים של "בוקמרקט". עכשיו זה סופי. הפרויקט שהקיף 3500 מנויים ושעליו כך נודע, הוטלו עיקולים, מת מיתת נשיקה. אלא אם יבוא נס בצורת משקיעים חדשים. ב"בוקמרקט" מאמינים בניסים. מחכים למשיח בדמות משקיע. בוץ - מרקט.

 

3500 מנויים כפול 280 שקל = 960.000 שקל, זהו הסכום הבסיסי שנגבה השנה כמו כל שנה, מכל המשפחות שהתפתו להיכנס לפרויקט השאלת הספרים בעיר אותו מחזיקה "בוקמרקט". הסכום האמיתי גבוה מן הסתם- הרבה יותר.

בסוף אוגוסט פרסמנו כאן מאמר נרחב שדן בקשייו של הפרויקט וזאת לאור כמות התלונות שהצטברו במערכת עד אז. תלונות שנגעו ליחס אנשי החברה להורים שניסו להתלונן, על הורים שהיו זכאים להחזר כספים ונדחו בלך- ושוב, ספרים שלא הגיעו ליעדם, ובחברה האשימו את הדואר. ניסיונות שווא להשיג מישהו במוקד החברה ועוד ועוד. היום כבר ברור: הפרויקט במקרה הטוב, נכנס להקפאה עמוקה, על החברה הוטלו עיקולי ספקים ולא ברור מהיכן תבוא הישועה.

בתגובה לאותו מאמר, השיב אחד מבעלי החברה עומר כריזה כי מדובר בבעיות נקודתיות בלבד והאשים את העירייה בכך שהיא לא סיפקה לו מחסן מתאים.

אני רוצה לבטל אבל אין מול מי
שנת הלימודים החלה וכל הנוגעים בדבר נתנו הזדמנות לחברה להוכיח שאכן מדובר בתקלות זמניות, אלא שמאז החלו לטפטף עוד ועוד תלונות של הורים, ולאחרונה הטפטוף הפך לשיטפון ממש. מהם דגנו מס’ דוגמאות של פניות אמהות תושבות העיר:

סמדר: לאחר שהתאכזבתי מהשרות הגרוע של בוקמרקט אשתקד ביקשתי לצאת מהפרויקט, לצערי האמנתי להבטחות נציגי החברה על הפקת לקחים ושדרוג השירות ונשארתי. כמה ימים לפני סוף החופש, לאחר שלא קיבלתי שום הודעה על הספרים, יצרתי עם החברה קשר, לטענתם שלחו אלי את הספרים בדואר והודיעו לי עלכך באמצעות SMS ובמייל. לא היה ולא קרה! קניתי את הספרים בעצמי ביום האחרון של החופש ומאז אני מנסה לקבל את כספי בחזרה (תשלומים ששילמתי לאורך שנת הלימודים שעברה), אני שולחת מיילים ולא נענית, כמובן שבטלפון אין עם מי לדבר בכל שעה. חייבו אותי בהרבה כסף ואין לי מול מי לברר. אני רוצה לבטל אבל מול מי?"

אליה: "ירד לי כסף מכרטיס האשראי, למרות שביה"ס החליט לא להצטרף השנה. מעולם לא הוחזר לי הכסף, ולקחו לי גם ספרי לימוד ישנים של בני. אין עם מי לדבר למרות ששלחתי מיילים ופקסים מספר פעמים. פשוט רמאות!!"

נירה: " פשוט בושה וחרפה ! לאורך כל השנה אני משלמת ובזמן אמת אני לא מקבלת שירות או לפחות מענה במייל, או מענה טלפוני על התלונות".

אירית: " אם ניתן להם את הקרדיט, חוסר הסדר בכספים הוא תוצאה של ארגון האשראי כספים שלא מגיעים להם... כל הנאמר להלן מגובה עובדתית במיילים שנשלחו אליהם, בדוחות האשראי ובצילומי מסך של האתר שלהם. באופן מפתיע הטעויות הן תמיד לרעת הלקוח. חמור ביותר- גבייה ישירות מכרטיס האשראי (=גניבה) ללא הודעה מוקדמת, ללא משלוח קבלה או חשבונית גם בדיעבד. הם טוענים שעליך להתעדכן באתר!!! נחשו מה? הסכומים לא הופיעו באתר גם חמישה חודשים אחרי שנגבו".

מירי: " כל הנושא של בוקמרקט הוא בזיון אחד גדול. אין עם מי לדבר הנציגים לא עונים לטלפון ולא מגיבים להודעות. שירות לקוחות לא פעיל. אני קוראת להחרים אותם לאלתר. פרוייקט בזוי שאין כדוגמתו אכזבה טוטלית".

"לא הצלחנו לעמוד בכל היעדים"
כאמור, אלו הן רק דוגמאות וברור שמשהו רקוב בממלכת "בוקמרקט". ואכן, השבוע נשלח ע"י החברה מייל אחיד למנהלי בתי הספר ולהורים המשתתפים בפרויקט ובו הרבה יותר מרמז ממה שבחברה רצו בעצם לומר, שהפרויקט בעצם מוקפא: " מכתבנו מופנה בעיקר לאלה מבינכם שפנו אלינו בתקופה האחרונה וניסו ליצור עמנו קשר, מי בטלפון ומי במייל ובפקס ולא נענו אך גם לכלל המשפחות שלקחו חלק בפרויקט השנה.

כספים המגיעים לנו על פי חוק לתפעול הפרויקט ממשרד החינוך מתעכבים ועדיין לא קיבלנו אותם. דואר חבילות לא השתלט על המסה של חבילות הספרים ששלחנו דרכו ונוצר עומס רב במספר סניפים שגרם לחוסר שליטה.

שרות הדואר איבד במהלך חודש אוגוסט מאות חבילות ספרים, אובדן שגרם להמון עוגמת נפש להורים המדוברים. עקב הקשיים המתוארים לעיל, לא הצלחנו לעמוד בכל היעדים שלנו לספק עד ה 15 לספטמבר סלי ספרים מלאים לכל הילדים. כמו כן לא התאפשר לנו להחזיק מוקד שירות במתכונת מספקת שיהיה מסוגל להיענות לכל הפניות.

אנחנו נמצאים בימים אלה בעיצומו של מו"מ עם מספר גופים רציניים שהביעו עניין בפרויקט ורואים את עצמם שותפים לחזון שלנו" שוב, ברצוננו להתנצל על עוגמת הנפש שנגרמה למי מכם שלא קיבל מענה ואותן משפחות שלא קיבלו את מלוא סל הספרים. ברגע שנסיים את תהליך ההתארגנות מחדש, נפנה לכל אותן משפחות שלא סיימנו את הטיפול בהן (אספקת ספרים במקרה הצורך, מתן זיכויים, גמר התחשבנות כספית) במטרה להמשיך ולעמוד בכל התחייבותנו כלפיכם".

האם הפרוייקט בטעות יסודו?
עד כאן מכתבו של מנכ"ל החברה. אבל האם זה כל הסיפור? ממש לא! בשיחה עם יו"ר ועד ההורים העירוני המרכזי מיגל הרף, מסר מיגל כי: "על "בוקמרקט" יש לפחות עיקול אחד של אחד הספקים, כנראה ספק גדול ועיקרי, המשמעות: כל הפעילות הוקפאה כולל השיווק העסקי והכלכלי של "בוקמרקט". ממה שהבנתי מהם, תוך זמן קצר יכנסו לעסק כמה משקיעים שיעזרו להם לשוב לפעילות. בכל אופן לא שומעים מהם כבר שבועיים שלושה ואני לא אופטימי עד שהם יקומו לתחיה".

סימן נוסף הוא "ביקור" אותו ערכה ז’קלין, אחת מגולשות האתר, במחסני ומשרדי החברה, ותוצאותיו העגומות: "הכל שם סגור" היא מדווחת בתגובות הגולשים....

אז זהו צילום המצב נכון להיום, הורים רבים נותרו חסרי אונים ללא ספרים וללא כסף שכבר שילמו, לא ברור מה יקרה בשנה הבאה והשאלה הגדולה הינה, האם פרויקט השאלת הספרים הינו בכלל כלכלי והאם כל הרעיון בכללותו מוטעה ביסודו.

כל הנסיונות להגיע למאן- דהו בחברה עלו בתוהו. המיילים שנשלחו לא נענו עד כה ובמוקד תיבת ההודעות מלאה.

ומה אומרים על כך בעיריה?: "לנו כעירייה אין קשר עם בוקמרקט. מי שעבד מולה זו הנהגת ההורים העירונית." הצעתם: לדבר בנושא עם יו"ר ההנהגה - מיגל הרף.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות