חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מפה ומשם. חדשות וישנות במודיעין סוף נובמבר

 

ערב התרמה לפגועי נפש יערך בשבוע הבא. יום קודם, עורכת החלה"ט את ההפנינג המחאתי נגד כביש 4 הצפוי לפגוע משמעותית הן בטבע והן ותושבי העיר. והפתעה! : אוטוטו נכנסנו לשנה ה-12 של המילניום השלישי והבשורה היא: מחלקת ההנדסה העירונית מתמחשבת. יפה, לא? וגם..אנו מתבשרים על התרחבות התכנית להפרדת פסולת במקור- יפה! סוף חודש נעים לכולם

 

ערב התרמה למען פגועי נפש ע"י עמותת "אנוש" מודיעין-מכבים-רעות
עמותת אנוש במודיעין-מכבים-רעות פועל מזה כ- 3 שנים. השנה הוחלט לראשונה על קיום ערב התרמה לסניף. הערב יתקיים ב-14.12.2011 בהיכל התרבות מודיעין-מכבים-רעות. בערב יופיע האמן אסף אמדורסקי במופעו החדש, בעקבות הצלחת אלבומו "צד א’".

כל ההכנסות מהאירוע יוקדשו לתמיכה במגוון השירותים למתמודדים עם פגיעה נפשית, לבני משפחותיהם ולמאבק בסטיגמה הדבקה באוכלוסייה זו.

הערב יתקיים במעמד סגן ראש העיר אילן בן סעדון (שמחליף את ראש העיר עקב שהייתו בחו"ל) ובמעמד מנכ"ל עמותת אנוש ד"ר הלה הדס.

"אנוש" פועלת מזה 33 שנה ב- 55 סניפים הפרושים בכל רחבי הארץ, כולל במרחב הערבי. בעיר מודיעין הסניף פועל כשלוש שנים אילן בן סעדון: "אני פונה אל תושבי העיר מודיעין בבקשה אישית לסייע לנו בתרומה למטרה חשובה זו על-ידי הגעה ורכישת כרטיסים על מנת שנמשיך לקיים את הפעילות החשובה המתבצעת כאן בעיר מודיעין. אנא עזרו לנו להרים ולפעול להצלחת האירוע".

לתרומה ולמתן חסות יש ליצור קשר בטלפון 054-9299754 לשרית רכזת הסניף. בכל בקשה או שאלה נוספת ניתן לפנות אל מנהלת הסניף דלית בטלפון 054-9299515 או ישירות אל יו"ר הסניף עמוס 054-9990763.

אגף ההנדסה בעיר מודיעין- מתמחשב
בשבוע שעבר הוצגה מערכת יעודי קרקע לעובדי אגף ההנדסה. המערכת, אשר תיכנס לפעולה במהלך שנת 2012, מהווה נדבך נוסף בדרך למחשוב אגף ההנדסה. מיכאל חרל"פ: המערכת אוספת וקולטת את כל המידע בקבצים ובמסמכי מקור וקולטת אותו לבסיס נתונים ממוחשב המכיל את כל המידע הגיאוגרפי והמילולי לשימוש עובדי האגף.

המערכת כוללת גם מידע על תהליכי התכנון הרישוי והפיקוח, תוכניות בניין עיר לסוגיהן, איתור מפות גוש, קליטתן ועדכונן לשכבה ממוחשבת עדכנית במפה, יצירת ארכיון תוכניות שנקלטו בעבר, קישור תוכניות ישנות סרוקות למערכת יעודי הקרקע לפי גוש וחלקה ובעתיד הכנת דפי מידע תכנוני וזכויות.

המערכת תותקן באופן שיבטיח שימוש במידע נדרש עפ"י כל דיני התכנון והבנייה, תקנות ונהלי עבודה פנימיים החלים על עובדי רשויות מקומיות ועל ועדות התכנון והבנייה. המערכת, שתותקן באגף ההנדסה במהלך שנת 2012, תשפר ותייעל את עבודת עובדי האגף. בחודשים הקרובים אחרי סיום איסוף החומר וקליטתו במערכת, תחל עבודת הבדיקה עד להפעלה מבצעית של המערכת.

החל מהשבוע הופעלה לנסיון למשך שלושת החודשים הקרובים מערכת call center. מטרת המערכת לשפר את השירות ואת הנגישות לעובדי האגף ולמידע אותו מציג האגף לתושבים וליזמים.

תושב שיתקשר לאגף יוכל בעזרת מערכת הCall Center להגיע ישירות אל איש המקצוע המבוקש. אחד היתרונות הגדולים של המערכת הינה היכולת לבקר ולשלוט אחר כמות הפונים, הוצאת דוחות ניהוליים ממוחשבים ועוד. תושבים המעוניינים לפנות אל מחלקת ההנדסה בטלפון יוכלו לעשות כן בטלפון מספר 08-9726058.

שומרים על היער - שומרים על העיר
החברה להגנת הטבע במודיעין, בשיתוף עם קק"ל, מזמינים את הציבור להפנינג ’אלטרנטבע’ ללא תשלום לכל המשפחה, בקריאה לשינוי תוכנית כביש 4 במודיעין, העתידה לפגוע בשטחים הפתוחים וביער בן שמן.

מדובר בכביש חדש שעפ"י תפיסת החלה"ט מאיים לפגוע בשטחי יער נרחבים, בצמחייה ובבעלי החיים, ולנתק את תושבי מודיעין מהיער. כביש 4 מופיע בתכנית המתאר של מודיעין, אשר אושרה לפני מספר שנים, עוד בטרם התגבשה במודיעין אוכלוסייה משמעותית, אשר יכולה להציג עמדות סביבתיות עצמאיות.

בחברה להגנת הטבע סבורים כי תוואי הכביש המסומן בתכנית המתאר של מודיעין יגרום לנזק לפארק העירוני ואדי ענבה ולפגיעה קשה במרחב הבוסתנים של חרבת רגב וחרבת חרובה - פנינות נוף, טבע וארכיאולוגיה מהיפות באזור ובבקעת הנזירים, חרבת מתת וחרבת התרסי.

כמו כן, תוואי הכביש יוצר הפרדה פיזית בין העיר ליער ומנתק למעשה את תושבי העיר מאזור הבילוי הטבעי ביער בן שמן, חוסם את הרצף בין יער בן שמן לבקעת הנזירים ויוצר הרס אדיר של שטחי יער ושטחים טבעיים ביער בן שמן ובגבעות הסמוכות. נזק כבד נוסף יגרמו כבישים נוספים שייסללו כדי להתחבר לכביש 4.

האירוע יתקיים ביער בן שמן, בצמוד לליגד סנטר, בשבת, 3 דצמבר 2011, בין השעות 14:00-10:00. ללא תשלום!

במסגרת ההפנינג - מגוון פעילויות אלטרנטיביות ואקולוגיות: יצירה בשימוש חוזר, סיור לבקעת הנזירים, הצגה, משחקים, אוהל תה, חידון ועוד.

החניה ב"ליגד סנטר", אזור התעסוקה של מודיעין.

תכנית הפרדת פסולת במקור גם בשכונת המגינים
התכנית העירונית להפרדת פסולת במקור, יוצאת השבוע לדרך גם בשכונת המגינים. זאת בהמשך למימוש החלטת מועצת העיר לפני כשנה על יישום תהליך הפרדת פסולת במקור לשני זרמים: זרם רטוב וזרם יבש.

השכונה הראשונה בה התקיימה תוכנית הפיילוט של המיזם הייתה אבני חן, ובעירייה מדווחים על שיתוף פעולה פורה מצד התושבים ואחוזי הפרדה גבוהים של איכות האשפה. עתה מורחב המיזם לשכונות נוספות. על פי התכנון בחודש ינואר 2012 צפוי המיזם להתחיל כבר בשכונה השלישית, שכונת הנביאים הסמוכה. עד סוף שנת 2012 מרבית שכונות העיר צפויות להיכנס לתהליך. ה

פרדת פסולת במקור הינה תהליך בו תושבי העיר מפרידים את הפסולת הביתית לשני זרמים באמצעות שני פחים. הזרם רטוב המכיל את כל המרכיבים האורגאניים כולל בתוכו שאריות מזון, פירות ולחמים, ניירות טישיו וביצים. הזרם היבש מכיל את כל שאר המרכיבים ובהם חיתולים ומוצרי היגיינה, אריזות מזון וכלים חד פעמיים, ניילונים ופלסטיקים, זכוכיות, חרסינה ועוד.

השבוע החלו נציגי הפרויקט לעבור בבתי תושבים מדלת לדלת בשכונת המגינים ולקיים מפגשים חינוכיים ושיעורי הסברה בבתי הספר היסודיים בשכונה

הנציגים מגיעים גם לבתי התושבים ומעניקים ללא תשלום פח נוסף בצבע חום. פח קטן זה מיועד להצבה על שיש המטבח אליו יש להשליך את פסולת הזרם הרטוב. הפח הקיים כיום בכל בית ישמש את הזרם היבש. בחדר האשפה של כל בניין ירוקנו התושבים את פחי הזרם היבש למיכלים הירוקים הקיימים כיום, ואת פחי הזרם הרטוב למיכלים חומים חדשים שיוצבו בחדרי האשפה. שתי משאיות שונות לאיסוף האשפה ירוקנו את המיכלים ע"פ זמני הפינוי הרגילים.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות