חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

השנתיים הנעלמות של מרציאנו

 

למשרד הפנים הגיעו תלונות על היעדרותו המאסיבית מישיבות המועצה של חבר המועצה חיים מרציאנו - יו"ר ועדת הביקורת. בשבוע שעבר מרציאנו התפטר ומחליפו בסיעת "יסודות" הוא מעתה ברוך בוכניק. ואחרי ראיון קצר אפוף ריחות בורקס קשה שלא להרהר על הדרך והמניעים של ציבור בבואו לבחור את נציגיו....

 

שעת בוקר מוקדמת. ידיו של חיים כבר עמוסות והמקום הפועל בדיוק באותה פינת רחוב מאז היה בן 3 רוחש לקוחות שהגיעו גם מרחוק: "20 שנה לא הייתי בלוד" אומר אחד הלקוחות , "אבל בורקס כזה טוב לא אכלתי מאז". ובעוד אני שומע דברים אלה מהמטבח הזעיר פורץ לו ידידינו חבר מועצת העיר מודיעין ויו"ר ועדת הביקורת (עד השבוע) חיים מרציאנו. בידיו מגש עמוס בורקסים מהבילים: "וואלה" חיים אומר ומניח בזהירות את המגש הלוהט על השיש, "פספסת בשנייה את ברוך בוכניק המחליף שלי במועצה".

נו, אינטואיציה טובה יש לבחור, הוא הבין שלא לבורקס באתי.. מה אגיד לכם, האיש שדיבר על הבורקס הכי טוב צדק במאת האחוזים, בלי לשכוח שזה הבורקס היחידי שאני מכיר שנעשה ללא טיפת שמן, ובין ביס מענג למשנהו, ניסיתי לסחוט ממרציאנו משהו על נסיבות התפטרותו ביום רביעי שעבר ממועצת העיר - מה קרה חיים?

"לא קרה כלום. כבר מזמן שאני ממילא לא מגיע לישיבות המועצה וכולם שם יודעים זאת. מדוע דווקא עכשיו? נו, כל התקופה הזאת מקום 2 בסיעה שלנו ("יסודות") ברוך בוכניק סירב בעקשנות להיכנס במקומי. הפעם הוא התרצה ומה זה אני שמח".

- אז לא פיטרו אותך? ואני שמעתי שמשרד הפנים התערב...

"עזוב, בוא נעזוב את הכל, הכל מאחורי וזה הכי חשוב. ברוך, אני בטוח יעשה את תפקידו כפי שצריך".

- אז התפנה לך זמן לעבודתך כברוקר בבורסה..

"מה פתאום, אני כבר לא שם בכלל. אני סוגר ב 12.00 ומתחיל מרוץ של הוצאת הילדים מבית הספר ולמי נשאר זמן. עכשיו אתה מבין למה כל זה לא בשבילי"?

- בדיעבד היית נכנס לזה?

"חלילה חלילה. לא הייתי נכנס".

- ובכל זאת הספקת לעשות משהו בקדנציה?

"ועוד איך. המקווה בבוכמן ועוד הקצאת 3 מגרשים לבתי כנסת". חרל"פ יקפוץ מכסאו כשיקרא את הדברים אבל... זה ענינו.

בין לבין אני למד שחיים עבר איזה שינוי קטן באורח חייו ותפיסת עולמו החרדית: "תראה, קשה לי לדבר על זה. אתה יודע "שם" ( החרדים האשכנזים בקרית ספר) זה כמו גוש שהולך ואתה אחריו בלי לחשוב ולא תמיד אתה יודע למה ראשו של הגוש פונה ימינה או שמאלה ואין לך זמן לחשוב ואתה הולך אחריו. ואז אמרתי לעצמי, רגע חיים, אולי אתה רץ יותר מדי מהר? וכך האטתי את צעדי מאחורי הגוש והיום חזרתי לקצב המתאים לי".

- שהוא?

"שמע... בגדול אני לא השתניתי אבל ראיתי למשל שהבן שלי שלמד בישיבה חרדית (אשכנזית ה.מ.) בירושלים תופס כיוון לא מתאים וחששתי שהוא ילך לי לאיבוד אז העברתי אותו כאן לישיבה התיכונית. כנ"ל הקטנים שלמדו בבי"ס בקרית ספר ואותם העברתי כאן ל"משואות נריה". לחיים יש חברים חילוניים שהכיר מתקופת טרום חזרתו בתשובה והיום יש לו יותר זמן גם לבלות עימם, והשינוי אם תרצו מתבטא דווקא בתחום הספורט: "אני אוהד ידוע של מכבי חיפה, ומאז שהחלטתי להאט את צעדי, חזרתי לצפות במשחקי הקבוצה טאף לוקח עימי את הילדים". שינוי- שינוי.

שינוי שינוי אבל חיים ממהר להדגיש שאין לפרש זאת חלילה כנסיגה מדרכו התורנית: "השיעורים בביתי עם רבנים ידועים ממשיכים כרגיל פעמיים בשבוע ורק אתמול בערב הגיעו עשרות לשיעור עם רב ידוע מירושלים אותו הבאתי. בכל אופן, דבר אחד בטוח, לפוליטיקה לא חוזר. תכתוב תכתוב".

השיחה קלחה כשחיים אינו מפסיק לרגע לשרת לקוח אחר לקוח, אבל לדבר אחד לא הסכים בחירוף נפש: "השתגעת, להצטלם ככה עם הבגדים האלה? עזוב, רד מזה." לדאבוני ירדתי. כי לצלם בהסתר זה לא מאופיי. שילמתי את 2 הבורקסים הנפלאים עד הגרוש האחרון (שחלילה לא תהיה השפעה על רוח הידיעה) ונפרדנו לשלום כשהמטרה הבאה שלי...מחליפו של חיים- ברוך בוכניק שעשה דרכו ברגעים אלה למודיעין.

השנתיים של ברוך

ברוך בוכניק בן 38 וכבר חובק בזרועותיו 6 ילדים הלומדים בחינוך העצמאי בחשמונאים. בזמנו הפנוי ובעצם כמעט כל זמנו משמש כמנהל שרשרת אסטרטגית במפעל היי-טק. ברוך איש דגל התורה ("עזרו לנו להיכנס למועצת העיר") מתגורר בעיר משנת 2000 והצטרף לרשימתו של מרציאנו ודגל התורה ("יסודות") כשהוא משובץ במקום שני.

בתקופת טרום הבחירות ערך כותב שורות אלה מס’ שיחות עם בוכניק, שיחות סביב מו"מ להליכה מאוחדת לבחירות ואחרי כן סביב תעמולת הבחירות הקשה שניטשה אז בינו לבין מיכאל חרל"פ על הקול המסורתי והדתי. (מזרחי. ה.מ.) סופה של המערכה, בוכניק וחבריו לא הצטרפו לגוש הדתי. מרציאנו גויס כמעט בעל כורחו ו"יסודות" יצאה לדרך וגנבה לחרל"פ לפחות מנדט שלם.

ברוך בוכניק למעשה שרוי בלחצים מזה זמן רב להחליף את חברו מרציאנו בכס מועצת העיר אבל רק לאחרונה התרצה: "ניסתי לא להיכנס לזה, אבל ראיתי שחיים ממלא ראשו אינו פנוי לעניינים אלה וקיבלתי החלטה".

מכתב ההתפטרות של מרציאנו הוגש לראש העיר ביום רביעי לפני שבועיים ומאז בוכניק הספיק לא מעט: "נפגשתי עם ראש העיר והחלפנו דברים ותוכניות, וכן קבעתי לא מעט פגישות עבודה ביניהן עם מבקר העיריה. אני הולך להחליף את חיים בכלל התפקידים שהוא עשה כולל כמובן תפקיד יו"ר ועדת הביקורת. אני לא מתכוון לטייח דבר, אלמד את הנושא ובכוונתי להתמיד ולהגיע לכל הישיבות ודיוני ועדת הביקורת ובכלל".

מרציאנו- קודמו בתפקיד, לעולם לא הצליח להסביר לנו האם בעצם הוא איש אופוזיציה או קואליציה, ועתה תורו של בוכניק לנסות: "לא מבין את השאלה. אני אהיה בדיוק כמו מרציאנו". ניסיתי להסביר שעד היום אני לא הבנתי והוא מתרצה: "אם אני יו"ר ועדת הביקורת זה סימן שאני באופוזיציה, לא".

כאמור ברוך בוכניק החל מישיבת מועצת העיר ביום ד’ האחרון, הינו חבר המועצה ויו"ר וועדת הביקורת. ובינתיים מגיעים לו ימי החסד כמו לכולם. אם כי לברוך נותרו פחות משנתיים להוכיח את עצמו. האם ימשיך לנסות אחר כך? אלוהים שוב מגויס: "רק למעלה יודעים".

ולסקרנים שמתים לדעת מה דעתו של בוכניק החרדי על הדרת נשים. אז ראשית, הוא מסרב להיקרא חרדי ("אני איש דתי") ובאשר להדרה, לברוך ממש אין בעיה לשבת באוטובוס בחלק הקדמי כשגם נשים יושבות שם. הבעיה בשפה: "השפה של החרדים לא מובנת אצל החילוניים ולהיפך".

וזו התורה כולה של ברוך בוכניק על רגל אחת. בהצלחה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות