חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

משדרגים את התחבורה והתשתיות

 

תוכנית העבודה בעיצומה: עבודות תשתית, שיפור צמתים, הקמת כיכרות, רמזורים, ריבוד כבישים. מפת עיקרי הפרויקטים התחבורתיים בעיר

 

תנופת הבנייה בעיר נמשכת במלוא הקצב והעוצמה ובמקביל נבנים פרויקטים נרחבים בתחום התחבורה בכל חלקי העיר, על כך למדנו השבוע בסיור עיתונאים בראשות ראש העיר חיים ביבס ומחזיק תיק התחבורה חבר מועצת העיר חנן ברנשטיין. לכבוד החג הבא עלינו לטובה אנו מציגים את מפת הפיתוח העדכנית של נושאי התחבורה בעיר:

 כיכר ליד העירייה

בימים אלה נמצאות בעיצומן העבודות להקמת כיכר בצומת מפגש הרחובות תלתן, דם המכבים ומשה סנה. צומת זה הומה במיוחד מאחר והוא נמצא בסמוך לבניין העירייה, בית ספר יסודי, גני ילדים, מרכז רפואי ומרכז הקבלנים. כמו כן הצומת מקשר לשדרות החשמונאים ומהווה נקודת איסוף מרכזית לאוטובוסים בין עירוניים. במסגרת העבודות ייסלל קטע כביש חדש בהמשכו של רחוב דם המכבים, בסמוך למרכז הקבלנים, שיאפשר תנועת רכבים דו סטרית. בעתיד יושלם הרחוב כולו במסגרת הקמתו של מרכז העיר.

 צומת ההולמס פלייס

העבודות להקמת כיכר חדשה בצומת הרחובות עמק דותן ורחוב כליל החורש ‏(צומת הולמס פלייס) מסתיימות בימים אלה. כזכור, צומת זה היה בעבר אחד הצמתים בהם התרחשו הכי הרבה תאונות בעיר. הקמת הכיכר החדשה היא חלק מתוכנית ביצוע פרויקטים תחבורתיים ברחבי העיר למיתון תנועה ושיפור מערך התחבורה והבטיחות בכבישי העיר. חשוב לציין כי זו הפעם הראשונה בה מקימה העירייה כיכר בציר תנועה רחב של עמק, לאחר שבעבר לא ניתנו על ידי משרד התחבורה אישורים לבניית כיכרות בתוך העמקים.

ריבודי כבישים והשלמת תשתיות

 מספר עבודות לריבוד כבישים מקודמות בימים אלה ברחבי העיר. לפני כשבוע הסתיימו עבודות הריבוד של מספר כבישי שכונת הכרמים, כחלק מתכנית הפיתוח שלה. רחובות השכונה שעברו ריבוד ושדרוג הם: חשוון, אדר, ירח אב וכיכר הכניסה לשכונה. במקביל הולכות ונשלמות עבודות תשתית להסדרת הכניסה והיציאה משכונת אבני חן דרך עמק זבולון, בקטע שבין שדרות החשמונאים ורחוב אבני החושן. העבודות כוללות החלפת תשתית הכביש וריבוד חדש בשכבת אספלט, השלמת מסלול עמק זבולון לרכיבת אופניים עד מרכז העיר, השלמת מדרכות, הקמת רצועות גינון חדשות ונטיעת עצים, וכן הצבת תמרורים ושילוט חדשים.

פרויקט ריבוד כבישים נוסף מתוכנן להתחיל לאחר חג הפסח בציר הראשי של העיר לאורך שדרות החשמונאים. בשנתיים האחרונות הסדירה העירייה את הכניסה לעיר ורצועות הגינון לאורך הכביש. עתה יתבצע שדרוג וריבוד מחדש לכל אורך שדרות החשמונאים משני הצדדים שלו, למעט החלק של השיקוע וכיכר התחבורה הראשית. חלק מהעבודות ייעשו בשעות הלילה בשל המרחק מבתי התושבים והרצון להוריד עד כמה שניתן את ההפרעה לתנועת כלי הרכב.

צומת דבורה הנביאה

לפני כשלושה שבועות החלו העבודות להקמת כיכר נוספת בצומת הרחובות דבורה הנביאה ועמק האלה. מדובר בכניסה התחתונה לשכונת הכרמים, לכלי הרכב המגיעים מהכניסה המערבית של העיר מכיוון הפארק הטכנולוגי. כידוע מכוניות רבות מגיעות במהירות גבוהה יחסית בכניסה לשטח הבנוי. מד מהירות אלקטרוני שהציבה העירייה תרם להורדת המהירות, אך עדיין יש נהגים שאינם מאטים בכניסה לשכונה ולכן הוחלט על הקמתה של כיכר חדשה במקום.

צומת כביש 431 וכביש 3

כביש מספר 3 מהווה כביש רוחב פנימי חשוב ברשת התחבורה העירונית הנותן מענה תחבורתי לתושבי השכונות המערביות של העיר. הכביש נועד לקצר את זמן הנסיעה לתושבי שכונות הכרמים, הנביאים, המגינים ואבני חן ולחבר אותן לכביש 431 דרך הגשר שנבנה מעל ואדי ענבה. הכביש נפתח במתכונתו הראשונה מסוף עמק זבולון ועד כביש 431 וכיום מתאפשרת פנייה ימינה בלבד לכיוון מרכז עינב (ישפרו) ומחלף ענבה. במקביל ניתן להיכנס לכביש 3 דרך חיבורו עם כביש 431 לבאים מתוך העיר עם אפשרות פנייה ימינה בלבד. בימים אלה נשלמות העבודות להתקנת רמזור בצומת כביש 3-כביש 431. העבודות יאפשרו את פתיחתו המלאה של הצומת שיכלול אפשרות פנייה שמאלה לבאים מחוץ לעיר מכיוון 431 ומחלף ענבה, וכן פנייה שמאלה ליוצאים מהשכונות אל כביש 431 ומבקשים להגיע לצומת יצחק רבין.

מיני כיכר יעקב דורי-דוד אלעזר

לראשונה בעיר החלו בשבוע האחרון עבודות להקמת "מיני כיכר". מדובר בכיכר תנועה קטנה המוצבת במרכזה של צומת, ונותנת מענה בטיחותי במקומות בהם היו מספר רב של תאונות "פח" בשל אי ציות לתמרורים. קוטר הכיכר הוא קטן ביחס לכיכר רגילה, ולכן היא אינה מצריכה שינוי והתאמת תשתיות מסביב לה כמו שינוי תוואי הכביש, מדרכות, תשתיות או תאורה. הכיכר הניסיונית הראשונה מוקמת בימים אלה בצומת הרחובות יעקב דורי פינת דוד אלעזר בשכונת המגנים. במידה ותוכנית הפיילוט תצליח תקדם העירייה הקמתן של מיני כיכרות נוספות בתוך שכונות העיר.

כיכר התחבורה

השלב האחרון של הקמת כיכר התחבורה הראשית של העיר בהיקף של 60 מיליון שקלים יוצא בימים אלה לדרך. פרויקט שיקוע שדרות החשמונאים, הנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, צפוי להסתיים תוך מספר שבועות. הקמת הגשר הצפוני של הכיכר, החל לפני כחודשיים והוא יאפשר את המשכה של הכיכר מול תחנת הרכבת בהפרדה מפלסית מעל השיקוע העובר תחתיה. הפרויקט השלישי הוא הקמתו של הגשר הנופי: גשר תחבורה והולכי רגל בחלקה המערבי של הכיכר המחבר בין מרכז העיר לפארק ענבה. הגשר יוקם על תוואי הכביש הפעיל היום, כאשר בעוד מספר שבועות תוסט התנועה לכביש זמני בתוך הכיכר על מנת להתחיל את עבודות הקמת הגשר. שלושת הפרויקטים צפויים להסתיים בעוד כשנתיים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות