חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

דיבור צפוף עם מיכל ענבר-פרפרי

 

שלוש שנים סמנ"כלית עיריית מודיעין ונהנית מכל רגע. יש לה רצון עז להגיע רחוק, מאוהבת בעיר ובאנשיה, יודעת לשלב בין אמהות וקריירה ומעריצה נשים חזקות.

 

פרס וליברמן

 "לפני התפקיד בעירייה עבדתי במשרד התשתיות עם איבט ליברמן ובמשרד לפיתוח הנגב והגליל עם שמעון פרס. הייתי מנהלת פרויקטים ואחראית על בניית החלטות ממשלה והיישום שלהן לטובת הפריפריה: שכונות צבא קבע בנגב, כפר נהר הירדן בגליל התחתון, בתחום החינוך והמצוינות. זאת משימה לאומית. גם ליברמן וגם פרס הם אישיים אמיתיים, יש כל כך הרבה מה ללמוד מהם. ליברמן הוא אחד האנשים הרגישים שפגשתי. ואם הייתי יכולה להעתיק את כל מה שיש במוחו של פרס, הייתי עושה את זה. כשהוא מדבר, תמיד מקשיבים וסופגים ולא רוצים שייגמר".

תפנית

 "בעבר עבדתי במשרה סטודנטיאלית במשרד הביטחון כי למדתי לתואר שני לימודי ביטחון בתל אביב. הייתי עוזרת רל"ש וחשבתי שזה מסלול חיי. באיזשהו שלב הבנתי שזה לא מקום לנשים, אלא מקום מאוד גברי. במקרה, חברה הלכה לראיון אצל מוטי מורל ולא התקבלה ושלחה אותי גם. שלחתי קורות חיים, יאיר מעיין חזר אליי והייתה כימיה טובה. הוא הציע לי עבודה במשרד התשתיות, בירושלים. הבנתי שיש לי הזדמנות. נסעתי כל יום מפתח תקווה לירושלים וחזרתי בעשר בלילה ונהניתי מאוד. אחרי כמה זמן עברתי לגור בירושלים".

עיריית מודיעין

"כשהיינו זוג צעיר, באנו לבקר חברה במודיעין ונדלקנו. החלטנו לעבור לכאן. זאת עיר מדהימה וזאת זכות לעבוד בעיר הזאת. במסגרת עירונית, יש יותר יכולת להשפיע ולקדם דברים מאשר כשאתה נמצא בממשלה. עיר היא מדינה קטנה ויש לך יכולת מיידית לשנות דברים. כייף להיות חלק ממה שראש העיר עושה כאן וזאת עבודה אמיתית. אני לומדת המון. עובדת בשיתוף פעולה והערכה הדדית רבה עם יורם כרמון. יש אנשים מקסימים בעירייה ולא תמיד מכירים את כל הנפשות הפועלות".

 

אימהות

 "האמהות גרמה לי לקבל פרופורציות על החיים, איזנה אותי. הייתי קצת קיצונית בהתייחסות שלי לעבודה ומשפחה. עכשיו אני מבינה מה חשוב באמת".

אימהות וקריירה

 "יש ימים בהם אני עובדת עד מאוחר ובעלי מוציא את הילדה מהמעון. בחופשת הלידה הייתי באה לבקר כאן אתה כמה ימים בשבוע או עושה טלפונים מהבית. לא יכולתי להרשות לעצמי להיעדר ולהיעלם לגמרי. אני שמחה שהצלחתי לשלב. העניין הזה של אמהות וקריירה קשור לגישה ולא צריך לראות בזה קושי. החיים הם לא קלים וצריך לעשות הכל יחד. עכשיו הילדה בת עשרה חודשים, היא במעון ואני מאוד מרוצה".

מרגיז

 "עצלנות, טיפשות, אנשים שמדברים באוויר ולא יודעים תכל’ס מה עושים".

נשים חזקות

"גברים מרגישים מאוימים על ידי נשים חזקות, אבל זה נחמד ומעניין. אני לוקחת את זה למקום טוב ונהנית מהאתגר. נכון, פסיכולוגית, יותר הגיוני לראות גבר בתפקיד הזה, אבל אני חושבת שבסופו של דבר עומד מולך בן אדם ואם הוא מוכיח רצינות, זה לא קשור למגדר. תמיד אוהבת לשמוע על נשים מצליחות וזה נפוץ יותר במגזר הפרטי".

מודל

 "נשים שעשו הכל מבחינתן כדי שכשההזדמנות תגיע, הן יהיו מוכנות, דוגמת גליה מאור, זהבית כהן, רקפת רוסק-עמינח, כל אותן נשים שקמות בבוקר ועושות הכל כדי להגיע רחוק וזה לא מובן מאליו. הכי קל להתלונן, החוכמה היא להתעלות".

סבתא שהיא השראה

"כבר בכיתה א אמרתי שאני רוצה להיות ראש ממשלה. תמיד הייתי במקומות עם השפעה, דוגמת מועצת התלמידים. זה משהו שאתה נולד אתו. יש לי הורים מקסימים וסבתא שהיא מקור השראה, אישה בת 80 ומשהו עם חוכמת חיים ענקית. אני לא אוהבת להגיד על עצמי דברים טובים, שאחרים יגידו. אם אתה מגיע למצב שאתה משבח את עצמך, זה עצוב".

לעבוד עם חיים ביבס

 "תענוג גדול. כל הזמן יש אקשן, לומדים הרבה ונהנים להתעייף. כייף להיות מחובר למישהו שרואים כמה עשייה יש בזכותו ולהיות חלק מהצלחתו כראש עיר. זכיתי במורים טובים וחיים הוא אחד מהם. אני אוהבת אנשים, אוהבת ללמוד מהם. כל בן אדם הוא סיפור".

פמיניזם

 "בא ממקום נמוך. אני בעד להגדיר מונח חדש שמדבר על זה שנשים צריכות לחזק את מעמדן דרך עשייה ולא דרך סיסמאות. אני מצפה מנשים שהגיעו רחוק לעזור לנשים חלשות יותר, דוגמת חד הוריות. אני חושבת שנשים יותר חזקות מגברים ואנחנו צריכות להתייחס לעצמנו כאל קבוצה רצינית. פמיניזם זה גול עצמי".

טלוויזיה

 "אני מקליטה תוכניות ורואה כשיש לי זמן. רואה ’ארץ נהדרת’, סדרות מתח והרבה בייבי-אינשטיין".

הלאה

 "הלאה מקווה להגיע רחוק, אבל בינתיים ’הלאה’ עוד לא הגיע. החיים מובילים אותנו ואני לא רוצה לדבר בסיסמאות".

משפחה

 "משפחה זה דבר חשוב שנותן כוח. בעלי המקסים ובתי, מאיה, רק נותנים לי כוחות להתפתח. חבל שיש קצת זילות במוסד המשפחה כי אנחנו מפסידים מזה. משפחה זה גם המון עבודה. אם מתייחסים לזה כמובן מאליו ולקוחים כל דבר קשה, זה ייראה בהתאם".

מוטו

 "אני רואה חשיבות גדולה בלקום בבוקר ולהגיד תודה על מה שיש, שאנחנו בריאים, מחייכים. אנחנו חוטאים בחטא השכחה. אני יכולה לצטט ממשהו שרשום במשרדי: יהיו אשר יהיו האתגרים והמכשלות אשר יציבו בפנייך החיים, זכור תמיד להביט אל ראש ההר. אל תיתן לשום דבר, מלבד ראש ההר, להסיח את דעתך".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות