חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עשרות ראשי ערים במודיעין

 

60 הערים נטולות המענק יוצאות למאבק נגד קיצוץ 1/2 מיליארד שקלים מתקציבי החינוך והרווחה  

 

60 רשויות המקומיות נטולות מענק (רשויות שאינן מקבלות מענקי איזון ממשרד הפנים ופועלות אך ורק מתוקף הכנסות עצמיות) התכנסו הבוקר במודיעין והחליטו לצאת למאבק נגד קיצוץ 1.2 מיליארד שקלים מתקציבי החינוך והרווחה שעליו שוקד בימים אלה אגף התקציבים באוצר. בישיבה הוחלט על תחילתה של התארגנות לפורום חדש שייצג את הרשויות העצמאיות ויפעל נגד תכנית הממשלה הצפויה להתחיל כבר בתקציב 2013. בערים נטולות המענק חיים כ-60 אחוזים מאוכלוסיית מדינת ישראל בכלל זה כל שכבת מעמד הביניים

ראשי הרשויות שהגיעו למפגש הם יו"ר פורום ה-15 וראש עיריית ת"א יפו, רון חולדאי; ראש עיריית חיפה יונה יהב; ראש עיריית חולון מוטי ששון; ראש עיריית קריית אונו יוסי נשרי: ראש עיריית נס ציונה יוסי שבו, ראשל"צ דב צור; ראש עיריית מודיעין חיים ביבס: ראש עיריית הרצליה יעל גרמן; ראש עיריית ר"ג צבי בר; וראשי רשויות נוספים, רעננה, קריית -אונו, רמת השרון, שוהם, כפר ורדים, חבל מודיעין, להבים, אזור, ויהוד ונציגי פתח תקוה, כפר סבא, נתניה ועוד.

משרד האוצר מוביל בימים אלה תכנית שמשמעותה סוף לחינוך הממלכתי. על פי ההצעה הממשלה תפסיק לתקצב את החינוך בערים נטולות מענקי איזון ותטיל את התקצוב על תקציבי הארנונה. על פי תכנית האוצר שלב א’ יכלול קיצוץ של  400 מיליון שקלים כבר בשנת התקציב 2013, קיצוץ נוסף של  800 מיליון שקלים בשנת התקציב 2014 ולאחר מכן, מידי שנה, קיצוץ חד של  1.2 מיליארד שקלים.  

יונה יהב: " אגף התקציבים באוצר מחסל את חוק חינוך חינם בישראל. אם החינוך יתוקצב מכספי הארנונה שזהו מס לא פרוגרסיבי זה יהיה עוד נטל על כתפי מעמד הביניים ומס על מי שגם כך נושא ברוב הנטל".

משמעות ההחלטה היא הטלת מס נוסף דרך הארנונה על תושבי הרשויות נטולות המענק, כאשר על פי הערכה רשויות אלה יצטרכו לעלות את הארנונה בשיעור של כ-15% לפחות על מנת לממן פער זה ולמנוע פגיעה ברמת שירותי החינוך והשירותים המוניציפליים בעירם.   

חולדאי אמר בכינוס כי "המאבק הזה לא עוסק רק בכסף אלא בשינוי מבנה חוקי הרווחה במדינת ישראל, ועתיד חוק חינוך חינם שייפגע בראש ובראשונה בתושבי הערים בהן מתגורר רוב מעמד הביניים בישראל שיקבלו הרבה פחות שירותים ממלכתיים עבור מס ההכנסה שהם משלמים. זה ניסיון ברור לסכסך ולפצל את השלטון המקומי, אבל בסופו של דבר המהלך הזה יחליש את השלטון המקומי כולו ואת יכולתו להעניק שירותים לתושבים. המאבק שלנו הוא מהלך להגן על השלטון המקומי ולא לפצל אותו".

בישיבה הוחלט להקים מטה מאבק שיכלול מספר ראשי ערים. מטה המאבק קבע את ה 5 באוגוסט כתאריך יעד להשלמת תהליך הידברות מול משרד האוצר וכינוס אסיפה כללית של מרכז השלטון המקומי על מנת לאחד אותו כנגד היוזמה של הממשלה.

ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס ציין בכינוס כי "הסיוע לרשויות הקטנות צריך להיות מתוך תקציב הממשלה ולא על חשבון הרשויות האחרות. מעולם לא היה מהלך כזה של העברת תקציבים חדה כל כך בתחומי החינוך והרווחה לאוכלוסייה מסוימת על חשבונה של אוכלוסייה אחרת. משרד האוצר מצפה שאנחנו נשלים את הפערים הללו מתוך התקציב העירוני באמצעות העלאת הארנונה לתושבים וזה לא יקרה בשום פנים ואופן".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות