חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האיחוד האירופי פרסם הבהרה: לא כל העיר נכללת בהחלטה

 

יצואני מודיעין, אם יש כאלה, יכולים להירגע. רק מכבים נכללת כשטח שמחוץ לקו הירוק. בעיריה מרגיעים: העיקר שאזורי התעשייה מחוץ לאיסור.

 

לאחר הסערה שעוררה ההחלטה של האיחוד האירופי בשבוע שעבר לפיה העיר מודיעין, מכבים-רעות אינה נכללת בשטח הסחר החופשי של מדינת ישראל, הוציאה ביום חמישי האחרון שגרירות האיחוד האירופי בישראל הבהרה המדגישה כי ההחלטה אינה כוללת את כל העיר כמקשה אחת אלא רק שלושה אזורי מיקוד ספציפיים בתוך העיר.

אזור המיקוד הראשון הוא 71799, הכולל למעשה את כל הרחובות והכתובות של מכבים ורעות.

שני אזורי המיקוד הנוספים 71728 ו-71724 כוללים רשימת רחובות חלקית של השכונות שבטים ומוריה, שבעבר תוכננו להיות חלק משלב ג’ של רעות ולכן ככל הנראה בחרו באיחוד האירופי לכלול גם אותם ברשימה של היישובים שאינם נכללים בהסכם הסחר החופשי של ישראל עם האיחוד האירופי.

בעקבות ההבהרה אמר השבוע ראש עיריית מודיעין, מכבים-רעות חיים ביבס כי "הודעת האיחוד האירופי אינה תואמת את המציאות בשטח וברור כי ההחלטה של האיחוד מלכתחילה הייתה מיותרת ושגויה. להחלטה של האיחוד אין שום משמעות בפועל, שכן אזורי המיקוד הללו כוללים ברובם המוחלט כתובות מגורים בלבד שאין להם כל קשר לייצוא.

מה שחשוב הוא שאזורי התעסוקה והמלאכה שלנו, שם פועלות מספר חברות המקיימות קשרי מסחר עם אירופה, וחברות שיגיעו לאזורים אלה בעתיד, לא נכללים בהחלטה של האיחוד האירופי. על כל פנים, גם אזורי המיקוד שכן נותרו ברשימה אינם מקובלים עלינו ואנו פועלים בדרגים המדיניים הגבוהים ביותר, יחד עם משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה על מנת לשנות את ההחלטה".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות