חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בבי”ס ”אריאל” לא זכרו את רצח רבין

 

באולפנה ובבתי הספר נתיב זבולון ושבטי ישראל הנציחו את רצח יצחק רבין ורק אבי שוחטמן מנהל ביה"ס היסודי תורני סבר שיום פטירתה של רחל אימנו חשוב יותר. מנהל ביה"ס: "השנה התמקדנו ברחל אימנו". חרל"פ: "יש לנהוג על פי ההנחיות והנוהלים". העיריה ומשרד החינוך: "הענין יבדק מול הנהלת ביה"ס".    

 

כשהתקבל המייל האדום הראשון למערכת היה נדמה שהנה עוד הורה כעוס על משהו מנסה לעשות הוריקן ממערבולת מיקסר: " ביום ראשון קיים הבי"ס טכס אזכרה לרגל יום פטירת רחל אימנו אך לא ליצחק רבין". על המייל היו חתומים זוג הורים לילדים מביה"ס התורני היסודי "אריאל" אבל השיחות שהגיעו ויצאו בהמשך העידו שיש גרעין מבוסס ולא קטן למשפט הקצר.

ביום ראשון שעבר התקיימו בכל רחבי הארץ ובבתי הספר גם טקסי זיכרון לציון יום הרצחו של ראש הממשלה יצחק רבין. לא  כל בתי הספר ערכו טקסים, אבל ברוב מוסדות החינוך ניתן היה למצוא, כאן שולחן הנצחה, שם לוח הנצחה ואחרים קיימו שעת מחנך.

ואפילו במודיעין. בדיקה שנעשה עם הורים בעקבות פניית מצאה שבבתי הספר הדתיים לאומיים "שבטי ישראל", "נתיב זבולון" והאולפנה הנציחו את יום הזיכרון בצורה זו או אחרת.  ביתר בתי הספר הענין לא נבדק ויש להניח שכל מנהלי בתי הספר קיימו בצורה זו או אחרת את המנשר שמשרד החינוך שלח ושולח מידי שנה לכל מוסדות החינוך בארץ.  ואגב,  עיון קצר בחוזר מנכ"ל משרד החינוך מפרט אחת לאחת מה על מנהלי המוסדות לעשות, כולל הורדת הדגל לחצי התורן.

אז מה קרה בבי"ס "אריאל". רוב ההורים אליהם הופנינו ביקשו לא להתראיין ולא לעשות מהענין גלים אבל גם מה ששמענו מאלה שכן דיברו (ולבקשתם ללא ציון שמם) הספיק מאחר והכחשה גורפת לעניין לא קיבלנו. 

 

לרחל אימנו ורחבעם זאבי כן  נעשה טקס

יום הזכרון העברי לציון הירצחו של רבין מסתבר חופף ליום פטירתה של רחל אימנו. את היום הזה כן זכרו בבי"ס "אריאל" שאף קיים טקס כמידי שנה. ומה באשר לרבין?  בתם של זוג הורים מבית הספר הלומדת בכיתה ד’ שנשאלה ע" אימה (כשאני עד שמיעה לדו שיח) האם דיברו על רצח רבין בבית הספר, השיבה הבת בלאו מוחלט. במענה לשאלה האם הבת יודעת מי זה רבין, גם על זה הבת לא יכלה להשיב:

"אנו לא מבינים" אומרת האם, "פטירתה של רחל אימנו כמו יום הצום לזכרו של גדליהו בן אחיקם, (שנרצח בהיותו  נציב על יהודה בימים שלאחר חורבן בית המקדש הראשון)  חשובים אומנם אבל ילדי בודאי צריכים לדעת יותר על רצח שקרה בדור הזה". 

משיחה עם הורה נוסף עולה כי בביה"ס "אריאל" דווקא זוכרים מקרה רצח אחר שארע לפני  11 שנה וליתר דיוק ב 17/10 2001, רצח רחבעם זאבי, המכונה גנדי: " ישנם ארועי זיכרון שבית הספר כן מקיים בבית הספר כגון ארוע זיכרון לגנדי לפני מס’ שבועות".

אז גנדי כן ורבין לא. האם זה קשור לעובדה שגנדי ז"ל היה מתנגד חריף להסכמי אוסלו שחתם רבין? "אני לא יכל לייחס את זה לענין זה או אחר", אומרת אם לבת הלומדת בכיתה יחסית גבוהה בבית הספר, "אבל אלו העובדות וכל אחד יפרש זאת כרצונו. אני בהחלט חושבת שגם את זכר גנדי יש לשמר למרות שהוא לא היה ראש ממשלה אלא שר בלבד".

גנדי למי שאינו בקיא בהיסטוריה הקרובה, היה אידאליסט אדוק שהאמין בטרנספר של ערבים, ופרש ממשלת שמיר בשל "ועידת מדריד" וממשלת שרון בשל הוצאת חיילים מחברון.

בי"ס "אריאל" הינו מוסד מוכר ורשמי ומתוקצב ע"י משרד החינוך כמו כל בי"ס אחר מלבד ענין אחד, שכאן פועלת גם עמותה ומההורים נגבים סכומים מיוחדים עבור תגבור לימודים תורניים עד שעה 15.30.

ביה"ס קיים 4 שנים כבי"ס צומח והשנה לראשונה לומדים בו ילדי כיתה ו’. בשיחה אם מנהל בית הספר אבי שוחטמן מן עולה כי בשדרות רבין נבנה עבור המוסד מבנה הקבע.

 

מנהל ביה"ס: "זה לא מדויק"

ומה יש למר שוחטמן לאמר על ביקורת ההורים: "זה לא מדויק כי בתחילת הטקס היתה התייחסות לרצח".

- אבל יש הבדל גדול בין התייחסות קצרה בטקס על רחל אימנו לבין טקס נפרד ונבדל כמו שעשו אחרים...

"השנה שמנו דגש על רחל אימנו ובשנה שעברה היה זה רבין", אומר אבי המנהל.

רוטציה כזו גם אם היתה בודאי היא לא במקומה ואולם העובדה ש 3 ילדים מ 3 משפחות שונות הטוענים שלא למדו על הרצח אומרת להורים דרשני.  ועל כך אומר מנהל המוסד: "לא כך הם פני הדברים אולי מדובר בבעיה פדגוגית, איני יודע. לא כך היו פני הדברים".

אחד ההורים בשיחה עם כותב שורות אלה התעקש שהיו הורים שפנו להנהלה והתלוננו על כך, אך אלה סירבו אפילו לדבר על זה: "לא רוצים להיכנס לזה ולא מעונינים שהענין יהפוך לסוגיה תקשורתית". מנהל המוסד עצמו מכחיש בתוקף: "אלי איש לא פנה ולא התלונן. מפליא אותי, זה קשקוש גדול".

פנינו לסגן ראש העיר מיכאל חרל"פ: - זה בסדר?

חרל"פ: "בתי הספר צריכים לפעול על פי הנוהלים וההנחיות".

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה כי: "בכל בתי הספר בעיר נערכו טקסי זיכרון לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך. מינהל החינוך יבצע בדיקה מול הנהלת בית הספר."

פנינו ללשכת דוברות משרד החינוך ועד כה לא נתקבלה תגובה כלשהיא.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות