חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הערכות העיר לחירום - עדכון

 

על פי הנחיית פיקוד העורף, עד רגע זה אין כל שינוי בהנחיות להתנהגות תושבי העיר. העירייה מפרסמת עדכונים ומידע לציבור באופן רציף באתר האינטרנט העירוני ובדף הפייסבוק הרשמי של העירייה.

 

מאז תחילת מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה ובשל ההסלמה והרחבת טווח ירי הטילים החלה עיריית מודיעין מכבים רעות במעבר לחירום מדורג והכנת העיר לשעת חירום. מידי יום, לרבות שישי ושבת, נערכות בעירייה הערכות מצב בהשתתפות ראש העיר חיים ביבס, נציגי פיקוד העורף, נציגי המשטרה וכל גורמי המקצוע הרלוונטיים בעיריית מודיעין מכבים רעות.

על פי הנחיית פיקוד העורף, עד רגע זה אין כל שינוי בהנחיות להתנהגות תושבי העיר. העירייה מפרסמת עדכונים ומידע לציבור באופן רציף באתר האינטרנט העירוני ובדף הפייסבוק הרשמי של העירייה. האתר, כמו גם המוקד העירוני שתוגבר, זוכים לפניות וכניסות רבות של תושבים המבקשים להתעדכן בפרטים להתנהגות בשעת חירום.  

לרשות הציבור עומד גם אתר פיקוד העורף המפרט את הכללים להתנהגות בשעת חירום. כמו כן מומלץ להתעדכן באמצעות כלי התקשורת השונים. 

על פי מפת ההגנה של פיקוד העורף לתושבי מודיעין מכבים רעות יש זמן התרעה של 90 שניות להגיע למרחב מוגן בהישמע אזעקת צבע אדום. העדיפות הראשונה היא להיכנס לממ"ד הביתי, מרחב מוגן דירתי, ולשהות בו עשר דקות לאחר השמע האזעקה.

כידוע, מודיעין נבנתה לאחר החלת התקן לבניית ממ"דים בבתי התושבים ולכן היא נחשבת לאחת הערים המוגנות ביותר בישראל. חלק מהבתים במכבים ורעות נבנו גם כן עם ממ"ד פרטי, אך רובם מסתמכים על מקלטים ציבוריים הנמצאים ברובע. למרות שלא הייתה הוראה של פיקוד העורף לפתיחת המקלטים בעיר, החליטה העירייה ביום שישי בבוקר לפתוח את כל המקלטים הציבוריים שבאחריותה. חלק מהמקלטים פונו, המנעולים נפתחו והמקלטים המתוחזקים בצורה טובה זמינים ומוכנים לכל מקרה.

במקביל, הורתה מחלקת הביטחון של עיריית מודיעין מכבים רעות לכל מוסדות הציבור בעיר, הקניון והמרכזים המסחריים לפתוח את המקלטים שבאחריותם, לפנות אותם ולהכינם לעת הצורך.

במוקד העירייה הוכנה רשימה של כל האירועים הגדולים המתקיימים בעיר בימים הקרובים. בהערכות המצב הוחלט שלא לבטל את האירועים המתקיימים בעיר, וגם צעדת מודיעין המסורתית נערכה כמתוכנן בשבת האחרונה, אך במידה ותהיה החמרה במצב או נפילת טילים בשטחי העיר יישקל מחדש קיומם.

במערכת החינוך הוחלט על המשך קיום הלימודים כסדרם בכל מוסדות החינוך בעיר. מנהל החינוך העירוני בשיתוף עם מחלקת הביטחון של העירייה ערכו תדרוכים וריענון נהלים לצוותים החינוכיים בעיר, וביום ראשון בבוקר הוקדשה רבע שעה ראשונה של הלימודים לטובת מוכנות לשעת חירום של התלמידים. כל הממ"דים בגני הילדים בעיר נפתחו ופונו, כמו גם המקלטים בבתי הספר בעיר, והם מוכנים לשימוש.

בנוסף החליטה העירייה להעביר ממקומם מספר גנים בעיר הפועלים שלא בסמוך למרחבים מוגנים. גני הילדים כנרית ברחוב תכלת ולהב ברחוב יהלום בשכונת אבני חן עברו למבנה בית הספר אבני החושן בשכונה. גני הילדים עיט, תור, חוחית וגדרון הועברו לבית הספר כרמים.

גני הילדים "מאורות מודיעין" עברו ממשכנם ברחוב יהלום למבני הגנים ברוש וברקן בשכונת הפרחים.

במכתב שהועבר להורים נכתב: " בשל ההסלמה והרחבת טווח ירי הטילים מרצועת עזה החליטה עיריית מודיעין מכבים רעות להעביר את גני הילדים למבנים בהם קיים מרחב מוגן. חשוב לציין כי על פי הנחיית פיקוד העורף אין כל שינוי בהנחיות להתנהגות תושבי העיר או במצב המוכנות לחרום ברחבי העיר. אך כמקדם ביטחון לכל מקרה, החליטה העירייה להעביר את הגנים למרות שהוראות פיקוד העורף באזורנו אינן דורשות זאת.

עיריית מודיעין, מכבים רעות פועלת על מנת להשלים את המעבר בצורה החלקה והטובה ביותר עבור הילדים. הצוותים החינוכיים של הגנים תודרכו ע"י מחלקת הביטחון של העירייה ולגנים אלה ניתנת תשומת לב מיוחדת בתקופה זו".

במערכת החינוך העירונית נקלטו כמה עשרות ילדים מהדרום שהגיעו עם משפחותיהם להתארח בעיר, זאת בתאום עם משרד החינוך. במוקד העירייה מרכזים פניות של תושבים המבקשים לארח בביתם משפחות מהדרום.

בעירייה מציינים כי "מודיעין, מכבים-רעות היא אחת הערים המתקדמות והמוכנות ביותר בארץ לשעת חירום. אגף השירות ומחלקת הביטחון עוסקים כל השנה במוכנות לאירוע חירום מכל סוג.

העירייה נמצאת בקשר רציף עם כל הגופים הרלוונטיים בעיר, לרבות מוסדות חינוך, מוסדות ציבור ומקומות ציבוריים בעיר המרכזים אליהם כמות גדולה של אנשים. כחלק מתהליכי ההכנה מקיימת העירייה בשלוש השנים האחרונות סדרת תרגילים, הערכות בשטח, רכישת ציוד, שדרוג מוקד עירוני לשעת חירום ועוד".

עוד מציינים בעירייה כי "רק לפני כחודשיים התקיימה ביקורת לבדיקת מוכנות העירייה לשעת חירום של פיקוד העורף ורח"ל, הרשות הלאומית לשעת חירום, בה זכתה העירייה לציון 91.

כאשר מתרחש שינוי ברמת האיום או במצב הביטחוני בארץ, מתקיים הליך של מעבר לחירום ומוכנות גבוהה יותר על פי תכנית מסודרת. העירייה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם פיקוד העורף ורח"ל על מנת להיות מוכנה לכל תרחיש אפשרי".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות