חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

דו”ח המבקר: אי סדרים, התנהלות לקויה ושכר כפול

 

דו"ח מבקר העיריה לשנת 2011 חושף אי סדרים בעבודה מול ספקים, כרטיסי תדלוק 2 יותר מידי, יזמים שלא העבירו כספים לעיריה ופעלו ללא חוזה חתום, על מורה בתיכון רבין שקיבלה שכר פעמיים על אותן שעות, על עובדים שפרשו ו"שכחו" להחזיר את מנוי החניה. ויש פיקנטריה... עובדת שחטפה על הראש בגלל שעבדה מרצונה גם כשלא קיבלה שכר. הליקויים טופלו והעיריה תעקוב

 

אין ספק שחלק מהמקומונים יעשו חגיגה ויעניקו שטח רב והרבה צבע לממצאי דו"ח מבקר העיריה לשנת 2011. לאמיתו של דבר יש בוודאי ליקויים ומחדלים שהמבקר לא חשף או לא בדק, אך לפחות דו"ח יש לנו ובעיריה לא מסתירים שיש בלאגנים. בישיבתה האחרונה של מועצת העיר היא דנה בדו"ח הביקורת המלא הכולל שבעה דו"חות שונים אותו הציג מבקר העירייה אריק משיח, ולאחריו סקר את הדו"ח יו"ר ועדת הביקורת ברוך בוחניק שהציג גם את המלצות הוועדה.

אז מה היה לנו  על רגל אחת:  

1. יזם שקיבל את הזיכיון לפזר מיכלי טקסטיל בעיר, לא תרם את הטובין כפי שהיה אמור והעביר אותן לחו"ל. בהמשך גם יתברר שהחוזה איתו שכלל לא היה חתום צוין הסכום ( 162 ₪ ) שהעיריה  היתה אמורה חקבל אבל שכחו לכתוב שזה עבור כל יום. ואחר כל זאת היזם לא העביר 25.000 ₪ שהיה מגיע לעיריה. ככלל המבקר עומד על בעיה בהתנהלות מול יזמים.

2. בתיכון רבין עובדת מטעם העיריה לבורנטית. אלא שמול משרד החינוך היא גם מלמדת מדעים. העבודה מול 2 אדונים הביאה למצב שהמורה בעצם דיווחה לעיתים לשני המעבידים, העיריה ומשרד החינוך על עבודה באותן שעות. למרבה הפלא זה לא נגמר בפיטוריה של המורה ולמזלה זה נגמר בוועדת משמעת שפסקה לה החזר הכספים לשיעורין ופיטורין על תנאי ל 4 שנים. יפה, בעוד 4 שנים תוכל להתחיל מחדש...

3. ויש גם פיקנטריה בדו"ח. קחו מקרה בדיוק הפוך לזה של המורה מתיכון רבין. מקרה בו על פי היגיון היה צריך להעניק צל"ש ובמקום זה הנוהלים הופכים את זה לעבירה. מנהלת המרכז הרב תחומי היתה בחופשת מחלה חלקית שעל פיה יכלה לעבוד רק 6 שעות ביום. בפועל המנהלת בגלל נסיבות תפקידה גלשה מעבר ל 6 השעות. לכאורה, כל הכבוד, הרי זה היה על חשבונה, אבל המבקר צריך למלא דו"ח אז גם מקרה כזה תופס.

4. חניון קניון עזריאלי. לעירייה במסגרת הסכם עם "קנית", החברה המפעילה , 40 תוי חניה בחינם במקום 300 שקל ליום שמשלם אדם מין השורה. בפועל מנויי חינם חולקו גם לחברות עירוניות כגון זו של היכל התרבות והחכ"ל. אבל זה לא נגמא פה. מתברר שחלק מהעובדים המחזיקים בידם את המנוי חינם היו גם כאלה שכבר פרשו מהעבודה, אבל למה לוותר על חניה בחינם. ואגב כך, המבקר חושף שלחברה המפעילה אין כמו בכל מכרז מועד תפוגת חוזה. כאן מופיע סעיף ערטילאי שההסכם כפוף להסכם החכירה עם המינהל.  נחמד.

5. התנהלות לקויה מול ספקים  עם וחשבונות בנק כפולים, רכבי ליסינג שסיימו לכאורה את תפקידם אבל המשיכו "לנסוע" גם כשהעובדים קיבלו את הרכב החדש.

6. 3 כרטיסי תדלוק נמצאו אצל קצין הרכב ומצד שני אי מילוי כרטיסי תדלוק. למה היה צריך יותר מאחד... המבקר מתייחס וממליץ.

בדו"ח יש  ביקורת על מתברר שלא כל מה שמחויב בספירת מלאי אכן נבדק ונספר. 120.000 ₪  נמצאו כשהם לא ברשימת המלאי.

בסוף כל סעיף המבקר ציין את המלצתו לדרך הטיפול בליקוי ויו"ר ועדת הביקורת ברוך בוכניק יעקב שאכן ההמלצות הופנמו וטופלו. להתראות בדו"ח 2012.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות