חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פתחו את האורווה אחרי שהסוסים כבר ברחו

 

מערכת משפטית מצחיקה. יותר מ 4 שנים חלפו מאז שעיריית מודיעין הלכה לבג"צ נגד הטיסות מעל לעיר. השבוע פסק בג"צ נגד העיריה... אבל הטיסות כבר מימלא מזמן הפסיקו.

 

בג"צ זה מוסד חשוב, אבל לפעמים הוא גם קצת מצחיק. לפני כ 4 שנים ויותר עתרה העיריה נגד החלטת רשות התעופה להסיט חלק מהטיסות הנוחתות למסלול מעל עיר. הסיפור נמשך ונגרר וכשבית המשפט העליון החליט להחליט, הוא דאג לעשות זאת רק אחרי שבדק ומצא שבעצם פסק הדין מיותר. איך? בבקשה.

בג"צ הודיע ביום ד’ השבוע כי הוא דוחה את עתירתה של עיריית מודיעין מכבים רעות נגד נתיבי הנחיתה העוברים מעל העיר שהוגשה בחודש יולי 2010. בהחלטתו נימק בית המשפט כי הטענות של העירייה אינן אקטואליות עוד בשל שינוי נתיבי הנחיתה שכבר אינם עוברים מעל העיר, תהליך הנחיתה שכן נעשה אינו מחייב את תיקון הוראות תכנית המתאר ולא נפל פגם בקביעת תהליך הנחיתה גם מבחינה חיצונית לתכנית.

כזכור, בחודש ספטמבר 2008 התגלתה לראשונה כוונתן של רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית להפעיל נתיב נחיתת מטוסים בשיטת LDA מעל העיר. כתוצאה משינוי המסלולים, באופן זמני, חלק מהנחיתות בנתב"ג עברו להתבצע מכיוון מזרח ומשמעותן מעבר של מטוסים מעל העיר. בתחילת שנת 2009 החליטה העירייה להגיש עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה לשינוי נתיבי הנחיתה. העירייה שכרה את שירותיהם של יועצי תעופה ישראליים ובין-לאומיים על מנת להציע חלופות מטעמה לנתיבי נחיתה שאינם עוברים מעל שטחה המאוכלס של העיר. 

בחודש יוני 2009 סוכם בהמלצת שופטי בג"צ על תהליך הידברות בין הצדדים למשך חודשיים למיצוי התהליך.

התהליך המשפטי השיג חלק ממטרותיו, ולמרות שהטיסות לא נפסקו לחלוטין, צומצם היקף הטיסות שעבר מעל העיר ותקופת הפעלת הנתיב התקצרה במספר חודשים. לאורך כל אותו הזמן נמנע בג"צ מלתת הכרעה בנושא עד השבוע.

בעירייה הסבירו השבוע כי "בית המשפט דחה את העתירה לאחר שמצא כי חלק מן הסעדים אשר התבקשו בה הפכו לתיאורטיים בלבד ולאחר שלא מצא פגם המצדיק את התערבותו בקביעת תהליך הנחיתה שחלף מעל העיר". בית המשפט השאיר לעירייה ולוועדה המקומית  אפשרות לקבלת סעדים ככל שהפעלת הנתיב בעתיד, אם תהייה, שלא בהתאם לעקרונות פסק הדין או שלא בהתאם לתבנית התפעול של התמ"א עם חריגות רעש מהמקובל בחוק.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות