חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

המתנגד הפך ליועץ

 

דובר העירייה לשעבר אפי מלצר אחד מגדולי מבקריו של ביבס, התמנה ליועץ עירוני לתכנון ואסטרטגיה. בכיר בעירייה: "ככה מנטרלים יריב"

 

כפי שפורסם בלעדית ב"חדשות מודיעין" כבר בחודש ספטמבר 2012, אפי מלצר, מי שהיה דובר העירייה בקדנציה של ראש העיר הקודם משה ספקטור, מונה ליועץ בעירייה.

המינוי גרם לרבים להרים גבה, שכן עד לא מזמן נהג מלצר להשמיע דברי ביקורת קשים ביותר נגד ביבס אחרי שבעבר עזב בטריקת דלת את לשכתו של ראש העיר. מלצר אף הציג עצמו כמי שמחפש מועמד חזק שיתמודד לראשות העיר נגד ביבס בבחירות הבאות. 

כזכור, לאחר הבחירות האחרונות לראשות העיר, עם היבחרו של ביבס לתפקיד, הופסקה עבודתו של מלצר ששימש במשך חמש שנים כיועץ תקשורת וכדובר העירייה, במעמד של פרילנסר. אולם כעבור שנתיים הופתעו רבים לגלות שוב את מלצר בישיבות מועצת העיר ובסביבתו הקרובה של ביבס. מלצר מונה אז על ידי ביבס ליועץ, אולם תנאי העסקתו ותחומי עבודתו לא הוגדרו עד הסוף, כך שכעבור תקופה קצרה מצאנו את מלצר מחוץ לתפקיד, מתוסכל, ממורמר ומבקר קשות את התנהלותו של ראש העיר. בפני פעילים רבים התבטא מלצר, כי לקראת הבחירות הבאות יפעל נמרצות בכדי למנוע בכל מחיר את בחירתו מחדש של ביבס. במסגרת מאמציו אלו אף ייעץ לאחרונה לשרון מעוז שהכריז על התמודדותו לראשות העיר.

ל"חדשות מודיעין" נודע, כי מלצר מונה ליועץ לתכנון אסטרטגי, אולם יו"ר הוועדה העירונית לתכנון אסטרטגי, חבר מועצת העיר יגאל צדוק, הופתע לשמוע מאיתנו על דבר המינוי: "אני לחלוטין לא יודע על כך. איש לא שוחח איתי. לא הייתי שותף. לא עודכנתי על ידי ראש העיר שנבחר יועץ לוועדה, וכמובן שלא נפגשתי עם מלצר. כנראה שמישהו לא מבין את עבודתה של הוועדה. במצב הקיים לוועדה אין יכולת להכין לעיר תוכנית אסטרטגית. כיו"ר ביקשתי תקציב להכנת תוכנית אסטרטגית לעיר לאחר הכנת הנתונים שביצענו. התקציב לא אושר על ידי מועצת העיר. עם זאת סיכמתי עם ראש העיר שיהיה תקציב חלקי לוועדה בשנת 2014".

בכיר בעירייה אמר לנו השבוע: "רבים במערכת יודעים את האמת. מדובר בבזבוז כספי ציבור, שכן כל מטרת העסקתו של מר מלצר היא למנוע ממנו לעסוק בפוליטיקה עד לבחירות לרשויות. זו הדרך שמצא ביבס לנטרל את יריביו".  

ואכן המינוי המפתיע מעורר שאלות ותמיהות רבות: מדוע המינוי הזה נחוץ? מדוע לפתע מספר חודשים לפני הבחירות זקוקה העירייה ליועץ מסוג זה? במה בדיוק יעסוק מלצר? מדוע לא שותף יו"ר הוועדה לתכנון אסטרטגי? מדוע נבחר לתפקיד זה יועץ שהרקע שלו מתחום התקשורת ולא בעל תואר בתכנון ערים? כיצד מתיישב המינוי עם העובדה שמלצר פעל בעבר הלא כל כך רחוק למניעת בחירתו מחדש של ראש העיר חיים ביבס והשמיע דברי ביקורת קשים על ראש העיר קבל עם ועדה?

את תגובתו של מלצר לא ניתן היה להשיג למרות כל מאמצנו.  

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "תפקידה של הוועדה העירונית לתכנון אסטרטגי הוא לא רק בהכנת חוברות ומצגות כפי שהיה עד כה, אלא ביצירת תוכניות עבודה ישימות כפי שמתוכנן להיות בשנת 2013 ולכן יש צורך בהעסקת יועץ חיצוני. לתפקיד נבחר יועץ מקצועי לפי הכללים והתהליכים הקבועים בחוק. אין כל קשר בין עבודתו בוועדה לבין מערכת הבחירות או תפקידו הקודם. כפי שהיה בארבע השנים האחרונות, העירייה תמשיך לקדם ולפתח את העיר בכל התחומים גם בשנה הקרובה ללא כל קשר למערכת הבחירות". 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות