חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה

 

בשבוע הבא יצוין ברחבי ישראל יום הזיכרון לשואה ולגבורה. כמו בכל שנה גם השנה תקיים העירייה טקסים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

 

 ביום ראשון, 7.4.2012 ייערכו טקסי זיכרון עירוניים באמפי של תיכון עירוני ב’ ע"ש רבין, בהשתתפות תלמידי ביה"ס עירוני א’ ובאמפי של תיכון מכבים-רעות - מו"ר, בהשתתפות תלמידי תיכון מכבים-רעות. הטקסים ייפתחו בשעה 20:00 בערב כאשר הקהל מתבקש להגיע למקום בשעה 19:45.

לאחר הטקסים, בשעה 21:15, יוקרן בהיכל התרבות הסרט "הזייפנים". סרט זה, זוכה פרס האוסקר לשנת 2008 עבור הסרט הזר הטוב ביותר, מספר את סיפורו האמיתי ויוצא הדופן של סאלי סורוויץ’ שהיה בימים לפני מלחמת העולם השנייה איש תרבות משגשג וגם הזייפן הכי גדול באירופה. כאשר נלכד, בראשית המלחמה, הוא נשלח למחנה ריכוז.

סאלי הצליח להחזיק מעמד במשך כמה שנים במחנה הריכוז עד שמזלו שפר עליו והוא הועבר יחד עם עוד מספר אסירים למחנה חדש. מה שנדרש מהם לעשות במחנה זה, היה לנצל את כישוריהם שרכשו לפני המלחמה. דפסים, גרפיקאים, שרטטים, כימאים וכמובן סאלי, גדול הזייפנים נבחרו בקפידה עבור מה שעתיד היה להיות מבצע הזיוף הגדול ביותר בהיסטוריה. "מבצע ריינהרט" שתכנן להציף את כלכלת בריטניה וארה"ב בסכומים עצומים של שטרות מזויפים עד שלבסוף הכלכלה תקרוס.

הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש בהיכל התרבות 08-9737333.

ובאותו נושא: ביום חמישי תיערך בהיכל התרבות הצגה "קיר זכוכית", של תיאטרון בית ליסין העוסקת בנושא השואה מזווית אחרת, עכשווי, של משפחה שהיא דור שני ושלישי לשואה, ונפגשת בנושא בדרכים לא שגרתיות. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות