חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

לעזור לפריפריה אבל לא על חשבון תושבי מודיעין

 

חיים ביבס מבין את הצורך בקיצוצים אך סבור שניתן לייקר את הארנונה רק ב 0.3% ומציע לא להפיל על תושבי העיר את חינוך ילדי שדרות וירוחם. סוף דבר, ההעלאה תהיה מינורית.    

 

פורום הערים העצמאיות, הכולל 60 רשויות מקומיות, התכנס ביום רביעי האחרון בעיריית מודיעין מכבים רעות. בפגישה השתתפו עשרות ראשי רשויות ובהם ראש עיריית ת"א רון חולדאי, ראש עיריית ראשל"צ דב צור, ראש עיריית חולון מוטי ששון, ראש עיריית רמת-גן צבי בר, יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט, יו"ר פורום המועצות האזוריות שמוליק ריפמן ועוד.

הפורום החליט להיאבק בהחלטת משרד האוצר שהכניס במסגרת הגזירות הכלכליות החדשות הצעת החלטה בטיוטת חוק ההסדרים לפיה תעלה הארנונה ברשויות המקומיות בשיעור של 8% ולהנהיג תקציב דיפרנציאלי ברשויות המקומיות. משמעותו של התקציב הדיפרנציאלי הוא שינוי חלוקת תקציבי החינוך ורווחה המועברים לרשויות המקומיות: רשויות איתנות יקבלו תקציב נמוך יותר מרשויות חלשות או פריפריאליות.

בפגישה הוחלט לנסות ולמצות את שלב המו"מ מול הממשלה והאוצר ולהפחית באופן משמעותי את ההחלטה להעלות את תשלומי הארנונה. אחד הפתרונות הנדונים כעת בין השלטון המקומי לממשלה היא אפשרות שהעיריות ייקחו מלווה למימון התוספת התקציבית הנדרשת לתקופה של עשר שנים.

בכך תשונה החלטת הממשלה בחוק ההסדרים להעלות את הארנונה בשיעור של 8% ובמקום כך תעלה הממשלה את הארנונה בתקנה מיוחדת בשיעור של 0.3% בלבד לשם כיסוי ההלוואה, שמשמעותה תוספת של כ-15 שקלים בממוצע למשפחה בשנה.

ראש עיריית מודיעין, מכבים רעות חיים ביבס אמר לאחר הפגישה: "המצב הכלכלי של מדינת ישראל והגזירות הכלכליות מגיעות גם לרשויות המקומיות כחלק בלתי נפרד מהמדינה. אנו מבינים את צורך השעה, אך עם זאת אנחנו נתנגד למצב בו מעלים לתושבים את הארנונה בשיעור של 8% ובכסף שמשלמים תושבי מודיעין מכבים רעות עבור חינוך ילדיהם יממנו את הילדים של שדרות או ירוחם. אם המדינה רוצה לתת לפריפריה עוד כספים אנחנו בעד, אבל לא על חשבוננו".

עדכון:בסופו של דבר, הוחלט על העלאה מינורית של הארנונה, כ 15 ש"ח ו"איום" הארנונה על קברים ירד מעל הפרק.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות