חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מצדיעים לווטרנים ביום הניצחון על גרמניה

 

לרגל יום הניצתחון על גרמניה הנאצית התאספו יותר ממאה וחמישים משתתפים בהם כ-15 וטרנים תושבי מודיעין.

 

השבוע ציינו ברחבי העולם את יום כניעתה של גרמניה הנאצית לבעלות הברית. כמדי שנה, מתקיים בלובי בניין העירייה אירוע וטרנים לכבוד יום הניצחון של רוסיה על גרמניה הנאצית שחל בתאריך 9.5. לכבוד האירוע התאספו יותר ממאה וחמישים משתתפים בהם כ-15 וטרנים  (ותיקי המלחמה) .

זהו אירוע מסורתי הנערך מידי שנה והוא נועד לחלוק  כבוד ללוחמים הוותיקים שלחמו במלחמת העולם השנייה בזמן שהיו חיילים וקצינים בצבא הסובייטי ואף זכו במדליות רבות על מעשי גבורתם. בנוסף באירוע השתתפו גם ניצולי שואה ומשפחותיהם השתתפו באירוע זה.

לקראת האירוע הכינה מחלקת קליטה, בהנהלת רוזיטה ברלין, שארגנה את האירוע שלושה מיצגים מיוחדים. המיצגים הכילו מידע על ותיקי מלחמת העולם השנייה המתגוררים בעיר וכמו כן הכילו מידע על החיילים היהודים שלחמו בצבא הסובייטי. מיצג נוסף הציג מידע אודות השואה. והמיצג השלישי הוקדש להקמת מדינת ישראל והעיר מודיעין, מכבים-רעות בפרט.

האירוע החל בטקס קצר לזכר הנופלים במלחמת העולם השנייה. לאחריו בירכו ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק הקליטה, מיכאל חרל"פ ומנהלת מחלקת קליטה רוזיטה ברלין את כל משתתפים והודו להם על תרומתם הרבה במאבק בנאצים. בהמשך הערב נהנו כל הנוכחים מתוכנית אומנותית שכללה קונצרט קלאסיקה קלה, שירי מלחמה בשפה הרוסית ושני רקדנים שרקדו בסגנונות שונים.

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק הקליטה, מיכאל חרל"פ: "בחלוף השנים הולך ופוחת מספר הגיבורים שחירפו את נפשם במלחמת העולם השנייה בעת שלחמו כנגד צבא הרייך השלישי. מידי שנה אנחנו מקיימים את האירוע המיוחד הזה כדי להודות להם על לחימתם בצוררים ואני שמח שהעירייה, באמצעות מחלקת הקליטה רואה חשיבות רבה בציון יום חג זה של יוצאי ברית המועצות ועושים את המרב כדי לציין את היום בצורה מכובדת. אסור לשכוח שהעולם כולו חייב להודות לאותם לוחמים שבזכותם הסתיימה המלחמה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות