חיפוש

 

 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

בית האוכל הטוב

 

השף אילן ניב ממודיעין יצר במסעדת "דרך הגפן" חוויית אוכל מושלמת שמעניקה לכל הנוסעים בכביש 1 סיבה טובה לעצור בבית זית

 

הפגישה עם השף אילן ניב, תושב מודיעין, הייתה מסוג האירועים שמשנים את התודעה של כל אדם שאוהב אוכל וסקרן להכיר מקומות חדשים. היא גם הוכיחה לי שלפעמים כדאי לרדת מדרך המלך (כביש 1 במקרה הזה) כדי לגלות עולם ומלואו.

כששמעתי מאיש יחסי הציבור גדי ויטנר על עבודתו המרשימה של ניב ב"דרך הגפן" בבית זית ידעתי שאני חייב להגיע לשם. אני מכיר את ויטנר כבר כמה שנים והוא מעולם לא פספס בהמלצה שלו.

וכך, בעקבות ההמלצה החמה שקיבלתי לקחתי את עדי רימל - מבקרת מסעדות ובעלת הבלוג המוערך "שולחן לשניים" - למסעדה ששוכנת במושב הציורי בית זית. כשירדנו מכביש 1 נתקלנו בשלט של מפעל הפנינים yvel. עדי רצתה להיכנס למפעל, אבל מכיוון שהשעון דחק נאלצנו לוותר. בסוף הארוחה התברר לנו שהפנינים האמתיות הן דווקא ב"דרך הגפן".

המסעדה שוכנת בתוך משתלה יפהפייה, מול גן עם פסלי דינוזאורים (מה שמבטיח שהילדים שלכם מאוד ייהנו מהשהייה במקום). כבר בכניסה תוכלו להרגיש שהגעתם למקום שלא דומה לשום דבר שתראו בעיר. השלווה שאין לה מחיר, פכפוך המים, הניחוחות והצבעים - כל אלה משפיעים גם על הרוגע של המלצרים ועל האהבה שלהם למקום. לראיה, המלצרית שלנו התחתנה לפני שלושה ימים וכבר מיהרה לחזור לעבודה.

לפתיחה לקחנו את סלט הבית, שמורכב מפטריות, אספרגוס ועגבניות שרי במחבת ברוטב בלסמי עם גבינת עיזים ופקאן מסוכר (מנה מעולה שנטרפה במהירות), אספרגוס בגריל (מצוין), קבב בורי וסביצ’ה (עדי, שנחשבת מומחית לסביצ’ה אמרה שהמנה בשרנית ונדיבה.

לעיקרית עדי לקחה מנה חדשה בתפריט - סלמון בגריל על מצע של תפוחי אדמה ופטריות ברוטב יין אדום ובצל מקורמל. הדג היה עסיסי וצרוב כהלכה. המנה שידרה קלילות שמתאימה לארוחת ערב קיצית. אני לקחתי פילה דניס בצורת שניצל (הברקה קולינרית) עם פתיתים (חביבים, לא יותר).

כשסיימנו את הארוחה הרמתי טלפון לגדי ויטנר ושיבחתי אותו על ההצעה שלו להגיע ל"דרך הגפן" ולטעום ממעשי ידיו של אילן ניב. למרות שדיברנו דרך הטלפון יכולתי לראות מולי את החיוך הגדול שלו, שאומר "אמרתי לך". כן, הוא אמר לי ועכשיו אני אומר לכם: לכו ל"דרך הגפן". לא תצטערו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות