חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נא להכיר: רוצ’סטר עכשיו

 

ראש העיר משה ספקטור, מתכנן לבקר בראשית שבוע הבא בעיר השותפות שבמדינת ניו-יורק, רוצ’סטר. בין קהילת רוצ’סטר למודיעין מתנהלת כבר כשנתיים פעילות במסגרת "שותפות 2000". לפני שיתחיל ספקטור בביקור, מן הראוי שיתעדכן בבעיות הבוערות ובחיי היום יום של הקהילה ושל העיר בה הוא מתעתד לבקר. אנחנו, ב- MCITY, החלטנו לסייע במעט וריכזנו עבורו את עיקר החדשות המקומיות של רוצ’סטר.

 

אין ספק שבראש החדשות עומדות בעיות לא קלות של אלימות ברחובות העיר. רוצ’סטר לוקחת את המקום הראשון בארה"ב במספר מקרי הירי ברחובות. בנוסף, מפקד המשטרה המקומית, הוא צעיר בתפקידו והחל לענוד את כוכב השריף המקומי רק באפריל. מעל דפי העיתונות הוא מכריז על מלחמת חורמה בתופעה. כדי לסבר את האוזן, בחודש שעבר ארעו 47 מקרי ירי. מתוכם 18 ארועי רצח של קטינים מתחת לגיל 18. אבל סביר להניח שעל זה ראש העיר בוב דאפי, לא ישמח לדבר. כי כבר 6 שנים ברציפות שהסטטיסטיקה בעניין זה רק מטפסת שם ברוצ’סטר.

אבל גם דברים יפים יש ברוצ’סטר: פסטיבל הג’ז שנערך בשבת החולפת ומשך מאות אוהבי מוזיקה לעיר. כוכב הערב היה אגב, ג’יימס בראון. גם על משחק הפוטבול המקומי שנועד לגייס כספים למען ילדים חולי סרטן, בטח ישמחו לשוחח בקהילה עם ספקטור. המיוחד במשחק הוא שמו של כוכב העבר, מרק ריפיין, תושב רוצ’סטר שלבש את מדי הקבוצה המקומית רוצ’סטר ריידרס. ייחודו של ריפיין הוא בעובדה שלפני 14 שנים לקח את האליפות עם ה"וושינגטון רדסקינס", מול ה"בופאלו בילס". ברוצ’סטר נותנים כבוד לכוכבי העבר..

נושא בוער אחר הוא למשל, שיפוץ שדה התעופה הבינלאומי המקומי. לשם כך קיבלה העיר סיוע של מיליון דולר.
אופס! הנה נושא שיכול להיות משותף לספקטור המבקר ולמארחיו: קבוצת בנקים ואנשי נדלן מקומיים מתארגנים לבניה ושיווק נרחבים של בתי נופש. ההשקעה הצפוייה היא כ-16 מיליון דולר. בוב דאפי, ראש העיר שמח לדבר על זה באריכות בעיתונות המקומית.

אירוע מרכזי בשבוע שבין ה-16 ל- 22 בחודש יהיה פסטיבל תות השדה. הארועים מתקיימים רק בכנסיות השונות שבעיר. כאלה, אגב, יש לא מעט. מעניין היה לעשות השוואה עם מודיעין ולדמיין למשל, פסטיבל חסה מקומי, קודם בבית הכנסת האשכנזי ואחר כך בתימני. הרי אפילו על זה הם לא היו מצליחים להגיע להסכמות..

ואם בכנסיות ובהתחשבות במוגבלים עסקינן, ביום רביעי התקיים טכס חנוכה חגיגי של "המרכז לזכויות המוגבלים". טכס גזירת הסרט התקיים בשעה 11 בבוקר. אנחנו פה, במודיעין, נגזור אולי את הסרט בכניסה למעלית החדשה בעירייה.

ומה ללבוש? מזג האויר ברוצ’סטר מתוכנן להיות קריר ונעים. בערב כדאי ללבוש משהו חם כי הלילות עדיין מעוננים וקרירים.

ולסיום: שוב נמצאה גופת אדם צפה בנהר הג’נסי שבעיר. המשטרה כמובן, חוקרת. ביום רביעי, עוד טרם הסתיימה חקירת מציאת הגופה, כבר דווח על שני אירועי ירי חדשים. ובשעות הבוקר המוקדמות של יום חמישי, מתו שני פעוטות בשרפה שפרצה בבית דירות במערב העיר.

וסיפור עם הפי אנד אמריקאי: אשה נחטפה בעיר באפלו ואולצה לעסוק בזנות ברוצ’סטר. כשהעבירו אותה חוטפיה מרוצ’סטר לבוסטון, הצליחה לברוח ולהזעיק את המשטרה.

ומעיר המכבים, נאחל לספקטור ביקור נעים ומועיל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות