חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תוצאות משאל מקומונים של גולשי mcity - מודיעין ניוז- 45%

 

על פי סקר גולשי mcity, המקומון מודיעין ניוז הוותיק שולט בעיר ביד רמה ואילו גל גפן הוותיק מעט פחות משתרך מאחור. ועוד, "חדשות מודיעין" חושף את נתוני מס’ הגיליונות שהוא מפיץ.

 

תתפלאו אבל תושבי מודיעין אינם נחשבים נברני מקומונים. סקר TGI העורך סקרים ארציים מידי 6 חודשים הראה בסקר שפורסם בסוף 2009 כי בעיר מרובת המקומונים ביחד לגודלה אף אחד אינו מגרד את הרמות  של המקומונים בבקעת אונו וראשון לציון שם אחוזי החשיפה מרקיעי שחקים של 60%  למקומונים המובילים, "השקמה" ו"גל גפן".  

באותו סקר שאגב הוא האחרון הידוע שפורסם לציבור הרחב, זכו ידיעות והניוז באחוז חשיפה זהה , אך מאז נסגרו 2 מקומונים בעיר  ומחברת tgi סירבו להעביר את נתוני הסקר האחרון מינואר 2013. אך העובדה שבניגוד לישובים האחרים, שם כל מקומון מתהדר באחוזי החשיפה שלו, במודיעין אלם מוחלט אומרת דרשני.

במודיעין לעומת זאת "גל גפן" מעולם לא הצליח אפילו להתקרב לאותם אחוזי חשיפה של אותם ישובים. הסיבה, הרגלי הקריאה של ראשוני העיר שהגיעו מירושלים. חוץ מההרגל ישנם גורמים נוספים המשפיעים על רמת החשיפה אצלנו, אבל לא ניכנס לזה.

אתר mcity ערך לאחרונה משאל משלו בקרב הגולשים באתר ומניתוח הצבעתם של 104 הגולשים שהשתתפו במשאל עולה בבירור כי מודיעין ניוז היה ונשאר בודד בפסגה ומי שרוצה לברר מדוע, די שיראה את מס’ עמודיו של המקומון היכול להתחרות בכל מקומון תל אביבי ובכמות הנכבדה של המפרסמים בו. והמפרסמים כידוע הינם החיישנים הטובים ביותר.

ולתוצאו: ה"ניוז" כאמור בודד בצמרת קיבל בקרב הגולשים שלנו 45%  ובסוף הרשימה "גל גפן" עם 10%.  בין 2 אלה אנו מוצאים את "ידיעות מודיעין" עם 23% ו"חדשות מודיעין" עם 17%. יתר הגולשים ציינו שאינם קוראים שום מקומון.

החשיפה של "ידיעות" המופץ גם בימי רביעי על סף דלתות רבות בעיר ובנוסף בעיתוני סוף השבוע של ידיעות אחרונות הארצי הינה גדולה ויתכן בהחלט שחלקם קוראים גם את הניוז ובגלל ניסוח שאלת הסקר (בחירה של מקומון אחד בלבד) החליטו לסמן את ה"ניוז" דוקא.

ולאחרון,  המקומון השני החדש יחסית, "רק" כ 4 שנים הינו "חדשות מודיעין". מקומון זה קיבל למרבה הפלא 17%, אחוז גבוה ביחס להצהרת הבעלים על כמות העיתונים המחולקים. (ראה בהמשך)

למקומון העמוס יחסית תכנים על חשבון פרסום והתקוע על 48 עמודים מזה מס’ שבועות, גרעין קשה של קוראים נאמנים והכל כנראה בזכות כתב העיתון יואל תמנליס הנחשב לאחד הכתבים האיכותיים והדינמיים בעיר. למכירות כך על פי שטח הפרסום, זה בינתיים לא עוזר אבל טוב שיש בעיר עיתון  2 עמודים רצופים של תכנים נטו.  

כאמור, המקומונים כאן מעדיפים לא לצאת בכותרות עם תוצאות סקרי tgi ואולם היחיד שעשה זאת וגם זאת דרך מקרה,  הינו בעליו של המקומון, "חדשות מודיעין", שאגב הינו היחיד שאינו משתתף בסקרי tgi, אולי בשל העלויות הכרוכות בכך ואולי יש עוד סיבות נסתרות הידועות רק לבעל העיתון.  בעליו של המקומון משה יוסף, ציין שהעיתון מופץ ב 7000  עותקים.  מאחר וכאמור יש בעיר לפחות  כ 22.000 יחידות דיור, הרי שמזה יוצא  שרוב יחידות הדיור כ 15.000 בממוצע אינן רואות את העיתון בביתם באופן רציף.

העיתון אגב,  יחד עם כותב שורות אלו, הפסיד באותו תיק לשון הרע ושילם לתובע עו"ד תושב העיר סך של 36.000  ש"ח. על נסיבות התביעה והסיבות לפסק הדין,  על כך בידיעה נפרדת שתפורסם בבוא העת.

כאמור, אין מדובר בסקר מדעי אלא במשאל בין גולשי האתר, ותוצאות הינן פרי הצבעתם של 104 מצביעים מגולשי mcity, ולמי שיש בעצם את החיישנים  האמיתיים הם בעלי העסקים המקומיים שבעיקר מעדיפים את הפרסום ב"ניוז" וב"ידיעות".

 

גילוי נאות:  כותב שורות אלה עבד עד לאחרונה ב"חדשות מודיעין"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות