חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

חגית בר - המורה של העיר, המורה של המדינה

 

כבוד למגזר. חגית בר, מחנכת כיתה ו’ אור בבית הספר היסודי ע”ש ”אילן רמון”, נבחרה ביום חמישי האחרון לאחת מששת המורים המצטיינים אשר זכו בתואר ”המורה של המדינה”

 

חגית בר, מחנכת כיתה ו' אור בבית הספר היסודי ע"ש "אילן רמון", נבחרה ביום חמישי האחרון לאחת מששת המורים המצטיינים אשר זכו בתואר "המורה של המדינה", בטקס מרשים ומרגש אשר התקיים במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס, מזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן ואישים בכירים נוספים מתחומי התעשייה, החינוך והתרבות. שר החינוך, מר שי פירון שלח את ברכתו המוקלטת בשל נסיעתו עם משלחת ראש הממשלה לסיור בפולין.

חגית, תושבת העיר, בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך ותואר שני ב"ארגון וניהול מערכות חינוך", עובדת כמורה 16 שנים מתוכם 7 שנים בבית ספר "רמון, בו היא משמשת כמחנכת וכרכזת החינוך החברתי.

פרויקט "המורה של המדינה" הוא פרי יוזמה של הסתדרות המורים, YNET, מפעל הפיס וידיעות אחרונות. בשלב הראשון מזמינים המארגנים את כלל ציבור התלמידים וההורים להמליץ על מורים ומורות הזכאים לדעתם לתואר "המורה של המדינה". תלמידי והורי בית ספר "רמון" הרימו את הכפפה והמליצו על חגית בר לקבלת התואר. (לפני שלוש שנים המליצו הורי ותלמידי הכיתה הקודמת וחגית הגיעה לשלב ה- 30).

מתוך כ-4,000 מורים שהומלצו, בחרה ועדת הפרס ב- 150 מורים שעלו לשלב הבא. בהמשך נערך ראיון עם מנהלת בית הספר פנינה שוויקי, ולאור המלצותיה העפילה חגית לשלב 50 המועמדים הסופיים. בשלב זה נערך לחגית ראיון אישי וקפדני בהשתתפות אנשי חינוך בגמלאות, עיתונאי ynet ו"ידיעות אחרונות". לבסוף עלתה חגית לשלב  15 המועמדים האחרונים והפעם רואיינה על ידי חברי וועדה ציבורית המורכבת מאישים בכירים ובהם: גבי אשכנזי, סטף ורטהיימר, מאיר שלו, דב לאוטמן, קרנית גולדווסר ועוד רבים וטובים. ועדה זו היא שהחליטה כי חגית ראויה לקבל את התואר הנכסף.

זמן קצר לאחר הזכייה בירך ראש העיר, חיים ביבס, את חגית על בחירתה וציין כי הוא וכל תושבי העיר גאים בה על פועלה ועל הכבוד שהיא מביאה לעיר בכלל ולמערכת החינוך של מודיעין, מכבים-רעות בפרט.

חגית בר: "התפיסה החינוכית שלי דוגלת בכך שבכל תלמיד קיימת היכולת להצליח. עלינו, כאנשי חינוך, לזהות את נקודות החוזק שלו, שבאמצעותן יוכל להביא לידי מימוש את יכולותיו. המימוש יכול להתרחש בתחום אחד או בתחומים שונים, ואנו צריכים לעשות את המיטב בכדי שכל תלמיד ירגיש שהוא מצליח להתקדם על פי היכולת האישית שלו.

כל ילד צריך לקבל בבית הספר את התחושה כי הוא אהוב, נחוץ ויכול. התלמיד יחוש אהוב אם נתעניין בו באופן אישי, נבקר אותו בביתו ונקשיב לו באמת. התלמיד יחוש נחוץ אם יקבל תפקיד משמעותי וירגיש שייכות לבית הספר והתלמיד יחוש שהוא יכול אם ניטע בו אמונה זו לאורך כל הדרך, גם ברגעים של כישלון ושל תסכול - אמונה זו תגשים את עצמה בבוא העת ותחזק את תחושת המסוגלות שלו ואת האמונה שלו בעצמו."

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות