חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תשע”ד בפתח, ההכנות בהילוך גבוה

 

בעוד כ-שבועיים 26,406 תלמידים וילדים יפתחו את שנת הלימודים , לקראת תחילת השנה העירייה הקימה מבנים חדשים , פיתוח מקצועי של סגל המערכת החינוך והעצמתו

 

ביום שלישי ה-27.8 יפתחו את שנת הלימודים 26,406 תלמידים וילדי גנים עירוניים. כך עדכנו סגן ראש העיר מויש לוי וראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, בישיבת המועצה שהתקיימה ביום רביעי שעבר. על פי הנתונים אותם הציגה ראש מינהל החינוך 26,406 הילדים המהווים יותר מ-30% מכלל תושבי העיר, ילמדו בכל אחד מ-188 הגנים, 26 בתי ספר יסודיים ושניים עשר בתי הספר העל יסודיים ובהם תיכון עירוני ה’, שייפתח לראשונה ביום שלישי הבא.

במהלך דבריה הציגה שוכן אורבוך את יעדי מינהל החינוך לשנה הבאה הכוללים תכניות לקידום חינוך לערכים ויצירת אקלים חינוכי מיטבי במוסדות החינוך ותוכניות לטיפוח וקידום הישגים לימודיים בכלל וטיפוח וקידום הישגים לימודיים במדעים וטכנולוגיה בפרט.

כמו כן הוצגו גם התוכניות למצטיינים ובהן תכניות אשכולות, בר- אילן , נס טכנולוגיות וקבוצות הרובוטיקה במסגרת מרחב המצוינות ופיתוח וקידום תחומי המדעים והטכנולוגיה על פני הרצף החינוכי. עוד הוצגו על קצה המזלג תכניות העירוניות, שמטרתן חיזוק מורשת, התרבות והזהות היהודית-ישראלית "אורים" העירונית וחיזוק המורשת, התרבות והזהות היהודית-ישראלית. מסגרת זו הוצגה התוכנית העירונית "מודיעין דרך דעת למקום" בה ישתתפבשנת הלימודים הקרובה, כל בתי הספר היסודיים בעיר.

לאחר מכן הציגה שוכן-אורבוך את נושא השילוב הטכנולוגיות החדשניות לקידום ההוראה והלמידה, וכן את עיקרי נושא "הרצף החינוכי" בין שלבי הגיל השונים מגן הילדים ועד סיום י"ב, רצף בין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי פורמלי, פיתוח מקצועי של סגל מערכת החינוך והעצמתו. בדגשים לקראת שנת הלימודים הקרובה בגני הילדים התייחסה שוכן אורבוך להשלכות של חוק חינוך חינם לילדים בגילאים 3 ו-4. וציינה כי בניגוד לנעשה במספר ערים במודיעין, מכבים-רעות כל ילדי העיר שביקשו להירשם בגני העירייה קיבלו מענה ויוכלו ללמוד בגני הילדים של העירייה.

שוכן אורבוך הזכירה כי עוד בטרם קבלת ההודעה על החלתו של חוק חינוך חינם לילדים בגני הקדם חובה החלה העירייה בעבודת מטה בשיתוף כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים לרבות נציגי משרד החינוך. במסגרת עבודות אלה מסיימת העירייה בימים אלה הקמתם של 17 מבני גן חדשים שייפתחו בשנת הלימודים הקרובה. דגש נוסף עליו פורט בישיבה הוא על מעבר בתי הספר היסודיים בעיר לניהול עצמי.

תלמידים השבחת האקלים הלימודי והחברתי בבית הספר, העצמת הצוות הניהולי והפדגוגי והרחבת מעגל השותפים המעורבים והפועלים לקידום החינוך בבתי הספר. עוד עלה בישיבה נושא ההכנות בבתי הספר העל יסודיים לקראת "עוז לתמורה" ו-"אופק חדש". בהמשך עלה לדיון נושא הרישום לבתי הספר.

חברי המועצה עודכנו כי כ- 9071 ילדים נרשמו בקיץ האחרון למוסדות החינוך, בהם כ- 5,200 ילדים נרשמו לגני הילדים העירוניים, כ 2,000 ילדים נרשמו לכיתות א’ וכ-1800 תלמידים נרשמו לחטיבות הביניים. שוכן אורבוך ציינה כי מתוך נתון זה הוגשו רק 493 ערעורים (לעומת 591 אשתקד) דבר המראה כי רוב מוחלט של בקשות ההורים לרישום לשנה"ל תשע"ג התקבלו.

באשר לערעורים, מינהל החינוך פעל לסייע ככל הניתן לבקשות הערעור וגם כאן מרבית הערעורים אושרו ולמעשה אחוז הבקשות לרישום שאושרו עומד על 98%. לאחר מכן הוצגו נתונים הסטטיסטיים של מערכת החינוך העירונית לפיהם 19.7% מכלל הילדים במערכת החינוך העירונית נמצאים בגני הילדים,% 44.1 בבתי הספר היסודיים ו-36.2% לומדים בבתי הספר העל יסודיים.

ראש העיר חיים ביבס אמר בישיבה: "כמו בכל שנה, גם שנת הלימודים הנוכחית מציבה בפנינו אתגרים ויעדים רבים. מערכת החינוך העירונית היא אחת ממערכות החינוך המובילות במדינת ישראל. לאורך השנים האחרונות אנו מצליחים לשמור על רמת השקעה גבוהה של יותר מ-50% מסך התקציב העירוני שמושקע בחינוך, דבר שהוא לא דבר של מה בכך כאשר מדובר בתקופה בה יש להיערך לקיצוצים שונים בתקציב"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות