חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עיריית מודיעין: 100 אלף מבקרים בפסטיבל מודיעין הבינלאומי לקרקס

 

האם פסטיבל הקרקס הוא התשובה לשאלת המיליון, מהו המיתוג של מודיעין? אם זה זה ימשיך ויתגבר בשנים הבאות אז הנה אולי מצאנו את המטמון האבוד

 

מי כבר זוכר את ההמולה סביב הניסיון הכושל לאתר לעיר שלנו משהו שיהיה שייך רק לה, כמו פסטיבל הזמר העברי בערד או המחולות בכרמיאל. אז בינתיים זה לא קרה. אבל 100.000 איש כך לפי הודעת העיריה לא הולכים ברגל ואם התופעה תתמיד ותגבר בשנים הקרובות אז אולי מצאנו את התשובה, לפחות עד שנעלה על משהו יותר טוב.

כאמור,על פי הודעת דוברות העיריה, מספר שיא של כ-100 אלף מבקרים הגיעו בחול המועד סוכות לפסטיבל הקרקס השני של מודיעין מכבים רעות- האירוע הגדול ביותר שנערך בעיר מאז הקמתה.  מעל 150 אמנים השתתפו בעשרות הופעות שנערכו במשך שלושה ימים וסיפקו חוויה מרהיבה לכל המשפחה המשלבת מופעי קרקס, מופעי אקרובאטיקה, קטעי ג’אגלינג, מופעי אש ופנטומימה שידהימו את הצופים.

במסגרת הפסטיבל נערכו מופעי קרקס רבים פתוחים לקהל ללא תשלום ובהם קרקס Y במופע "GRAVITA" שנערך ממנוף בגובה רב, קרקס מתנפח במופע "האדם המרחף", הקרקס המעופף של קפטן האודי במופע "המסעדה מהגיהינום" ועוד. האירוע המרכזי בכל יום היה מופע מרהיב מאיטליה של לורנו מרלי, אמן הולך על חבל בגובה רב בשמי העיר. כל ההופעות נערכו במתחם הפסטיבל הכולל את רחבת היכל התרבות, אמפי עירוני ב’, פארק הדגים ברחוב עמק יזרעאל ואמפיפארק עמק החולה.
פסטיבל הקרקס הוא הבית הרשמי ובימת הפרזנטציה הגדולה והרחבה ביותר לאומני ויוצרי הקרקס הפועלים בישראל שהשנה כבר הפך למסורת. הפסטיבל מהווה עבור האמנים הזדמנות להראות לקהל הרחב קטעים חדשים ופעלולים יצירתיים והוא מציג לראווה את מיטב קבוצות ולהקות הקרקס הישראליות.

בעירייה מעריכים כי מחצית מהמבקרים בפסטיבל הגיעו מחוץ לעיר בזכות חשיפה תקשורתית גבוהה עם מספר נותני חסויות לאירוע. העיתון ישראל היום היה נותן החסות הראשית שקידם רבות את שיווק האירוע. גם רשת שופרסל מכרה כרטיסים ללקוחותיה, רכבת ישראל ומפעל הפיס נתנו חסות גם כן לפסטיבל המתקיים בסך הכל בפעם השנייה. בנוסף ערוץ 2 והתכנית שש עם עודד בן עמי שידרו בשידור חי מהפסטיבל, צוותים של ערוץ 10 וערוץ 1 וכן עיתונאים רבים הגיעו לסקר את האירוע.
לטובת האורחים עמד מערך שאטלים נרחב ממתחם החנייה שהוכשר בשדה החמניות שליד מכבים על כביש יאיר פרג אל מתחם הפסטיבל. בעירייה מציינים כי ממוצע של 600 רכבים חנו בחניון הזמני מידי יום ואלפי מבקרים השתמשו בקווי השאטל לפסטיבל.
בנוסף, התקיימו גם במסגרת הפסטיבל מופעים מרהיבים ברכישת כרטיסים מראש בשעות הבוקר והצהריים באותם ימים: קרקס Y עם המופעים אליסה בארץ הפלאות ומופע Q המוסיקלי, פירומניה במופע קרקס אור וחושך וקרקס ריאקשיין במופע זמן קרקס משכו אליהם אלפי צופים שרכשו כמעט את כל הכרטיסים שנמכרו במחירים מיוחדים לתושבי העיר, לקוראי ישראל היום ולקוחות שופרסל.

ביום הראשון של הפסטיבל נערך אירוע פתיחה חגיגי בהשתתפות אמני הפסטיבל, צוות ההפקה, נציגי משרד התרבות ונותני החסויות לפסטיבל. באירוע הודה ראש העיר חיים ביבס לצוותי העירייה השונים שעבדו קשה על הפקת הפסטיבל ובראשו אגף התרבות אירועים ומנהל האגף אלון שמידט וכמובן למפיק האמנותי של הפסטיבל ג’קי בכר.

חיים ביבס: "למרות שבסך הכל מדובר בשנה השנייה של הפסטיבל הוא כבר הפך לאחד האירועים הגדולים בישראל בחג הסוכות וזאת למרות תחרות לא פשוטה. לעיר מודיעין מכבים רעות מגיע פסטיבל אומנותי ואיכותי משלה ויצרנו כאן משהו חדש ומרגש שכבר הופך למסורת. יחד עם שיתופי הפעולה והגופים המסחריים והציבוריים שנרתמו לאירוע וסייעו בהבאת קהל רב כל כך הצלחנו להביא את הפסטיבל למקום שבו הוא היה אמור להיות רק בעוד מספר שנים בדומה לפסטיבלים ותיקים אחרים הנערכים בישראל"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות