חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שמחת בית השואבה

 

במוצאי שבת חול המועד סוכות התקיימה שמחת בית השואבה עירונית ברחבת הישיבה התיכונית בעיר.  

 

במוצאי שבת חול המועד סוכות התקיימה שמחת בית השואבה עירונית ברחבת הישיבה התיכונית בעיר. האירוע נערך על ידי אגף תרבות ואירועים - תרבות יהודית, של העירייה בסיוע של האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך והשתתפו בו מאות מתושבי העיר שנהנו מהמופע של עילי אבידני, כוכב התכנית "בית הספר למוסיקה 2" ושל הזמר, תושב העיר, יואב קופולוביץ.

הערב נפתח בהרקדה חסידית אותה הובילה יואב קופולוביץ, ולאחר מכן נהנו התושבים מקולו של עילי אבידני בשיריו, "הנני כאן", "אם אשכחך ירושלים" ו"היא שעמדה" ועוד. כידוע, במהלך החג, עורכות קהילות רבות ברחבי העולם אירועי "שמחת בית השואבה". מקור המנהג הינו בתקופה שהיה בית מקדש ופעם אחת בשנה, במהלך חג הסוכות, היו מנסכים מים על-גבי המזבח. את המים היו שואבים ממעיין השילוח בטקס חגיגי ומיוחד, ובלילות החג נערכו חגיגות המוניות בבית-המקדש בהשתתפות העם העולה לרגל.

החגיגות נקראו "שמחת בית השואבה" על שם שאיבת המים, והשמחה בהם היתה גדולה כל-כך שעליה אמרו: "מי שלא ראה שמחת בית השואבה, לא ראה שמחה מימיו". הקהל הרב שגדש את האירוע כלל מבוגרים, צעירים וילדים קטנים וכן את תלמידי הישיבה התיכונית שקפצו ורקדו למנגינות השירים. שיאו של הערב הגיע כאשר שני הזמרים שרו דואט נפלא של השיר "ענווים" ו"המלאך הגואל". סגן ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק תרבות יהודית, מיכאל חרל"פ: "אירוע זה הוא נדבך נוסף בשרשרת אירועים רבים שהתקיימו השנה בעיר במסגרת אירועי התרבות היהודית בעיר.

לפני כשבועיים התקיים קונצרט חזנות מרשים, פסטיבל זמר חסידי ישראלי וקונצרט אנדלוסית מרשים אירוע זה נערך לראשונה בעיר ואנו תקווה שהאירוע יהפוך למסורת בעיר, משמח לראות את כלל גווני האוכלוסייה בעיר שמחים ורוקדים ומשמרים מסורת ארוכה עוד מימי המקדש כאן בעיר המכבים."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות