חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות 2013 >>

ברוך בוכניק - הגשר של החרדים למודיעין

 

”גשר לתושבי מודיעין”, זועק הסלוגן של ”גשר” של ברוך בוכניק, המתמודד ה”עצמאי” שאינו מזכיר בקמפיין במילה אחת בתי כנסת או מי מממן אותו. לאמיתו של דבר, הצבעת ”גשר”, כנראה תרמת לבנייתו של גשר חד סיטרי ממודיעין עלית למודיעין.

 

מי שסבור שהחרדים המפלגות החרדיות בכנסת "ירדו" ממודיעין, כנראה צפויה לו אכזבה. אז בואו נשוב 15 שנה אחורה. ההיסטוריה של חרדי מודיעין עלית ומודיעין העיר למי שאינו יודע או זוכר החלה כבר בשנת 1998 עת פתחו כמה עלומי שם מדגל התורה הליטאית (שיצרה כזכור את ש"ס) שאין להם שום קשר לעיר גן ילדים טרום טרום ברחוב ציפר בבוכמן.

המבנה בזמנו, שאוכלס בעיקר ע"י ילדים שמשפחותיהם ממודיעין עלית, התגלה כלא בטיחותי ונסגר, אבל החרדים לא אמרו נואש וניסו מזלם במבנה אחר באותו רחוב כשהם אגב כך מרחיבים את השורות כשהם מנסם לתקוע יתד, בעיקר בקרב משפחות מקומיות עם רקע סוציו אקונומי נמוך ששמחו לקבל סידור לילדיהם במחירים כמו שרק החרדים יודעים לתת. המקור לכספים כ ניתן לשער מגיע מכל מיני מקורות, כולל מכספים שניתנו ע"י המדינה למערכת החינוך החרדית הארצית ומצאו עצמם בתנועה סיבובית נרתמים למטרה הקדושה, תקיעת יתד בעיר הסובלנית מודיעין .

לא חלף זמן והמבנה הפך צר מלהכיל ואז התגלה כי העמותה שמריצה את המיזם, "למען אחי", שכרה מידי הבעלים של ליגד סנטר, חלקים גדולים במבנה שיועד למסחר וגן הילדים שהפך לבית ספר צומח תפח והלך כשבדיקות של כותב שורות אלו הוכיחו מעל כל ספק שרוב התלמידים, הוריהם כלל אינם תושבי העיר.

זה העיתון שגשר הוציאה לכבוד הבחירות: מי שבונה גשר מין הסתם לא נמצא כאן

בעקבות זאת ולאחר מאבקים לא קלים של אנשי ציבור וכלי תקשורת מקומיים , קבע משרד החינוך שהמבנה והמיקום אינם חוקיים, והעירייה החליטה להקצות לעמותה קרקע בשכונת קייזר, היא אבני חן היום. ההחלטה גרמה לזעזוע בקרב תושבי השכונה שיצאו למאבק ובשנת 2007, החליטה העירייה שהמגרש לא מתאים וביטלה את ההחלטה לצד המשך בדיקת אופציות אחרות. בית הספר הועתק לישוב השכן שילת. ראו כתבה מיום ה- 12/2007 של כותב שורות אלה.

בעקבות כך, הוחלט בצמרת המפלגות החרדיות, דגל התורה וש"ס כי ללא השפעה פוליטית, דבר לא יזוז והעמידו את תושב העיר חיים מרציאנו כמועמד מטעם למועצת העיר בבחירות 2008. חיים מרציאנו, שאף פעם לא חשב שהוא כזה, עזב את חנות הבורקאס שלו בלוד והתגייס לעמוד כאיש קש ספרדי בפרונט, הכל למען למשימה הקדושה.

לעזרתו התגייסו כמויות נכבדות של צעירים חרדים שהובאו במיוחד ממודיעין עלית ובני ברק ליום הבחירות ולפניו, רבים אחרים טרחו ללכת למשרד הפנים להחליף כתובתם לכאן באופן זמני, ואפילו הרב אורי זוהר הטריח עצמו לכאן לבוא לתמוך ולדחוף.

במקביל ובעוד בעיריה לא ממהרים בעקבות המחאה בקייזר להקצות לה קרקע בתחומי מודיעין, פנו בעמותה לבית המשפט המחוזי וביקשו לאלץ את ועדת ההקצאות לעשות זאת. בסופו של דבר הפניה לערכאות לא הועילה ובית המשפט דחה את התביעה.

בתקופה זו, עמותת "למען אחי" שהיתה מזוהה בעיקר עם דגל התורה וש"ס הפכה לעמותה פרטית שהצטרפה לרשת המעיין התורני של ש"ס. אבל התהפוכות לא נגמרו... כך או כך, ב"גשר" יספרו לך בוודאי שאין להם שום קשר לשום מפלגה חרדית ("אנחנו דואגים לכל העיר"). אז נחכה ונראה ביום הבחירות מי יסתום את הכניסות לקלפיות.

אבל מרציאנו לא שרד ובעצם כמעט לא נכח במועצת העיר, שב לחנותו בלוד ופינה מקומו לבא אחריו ברוך בוכניק. בוכניק, במהלך שנה וחצי בהם היה במועצת העיר לא הזכיר במילה, מה שענין את דגל התורה, זו תקיעת יתד בעיר העתיד ואם אפשר אז גם במסווה עם מועמד עצמאי שיביא מצביעים ספרדים מאוכזבי הבית היהודי.

"למען אחי" בליגד סנטר: ליקויי בטיחות חמורים

כאמור, בניגוד ל"יסודות" ב 2008 כשכולם ידעו שיש 2 אבות, הפעם דגל התורה שנותרה לבד מנסה להסוות את עצמה עד יום הבחירות עצמו, שמו את ברוך בוכניק בפרונט, וזה בכלל "אינו מבין" מה לו ולחרדים, הוא בכלל דואג לכלל עם ישראל שבעיר ובעיתון המיוחד שהוא הוציא השבוע (גשר לתושבי מודיעין) לא תמצא זכר לדרישות חרדיות או לצמדי המילים, דגל התורה,חרדים או בתי כנסת ומקוואות.

ועיון שטחי בעיתון שהוציא ברוך בוכניק מעורר כמה שאלות: א. מי מממן את הוצאת העיתון, דבר שאף רשימה אחרת לא הרשתה לעצמה. ב. מה, באמת אלו הבחירות הכי מרתקות? מי זה העורך המנותק הזה? ג. הגשר לתושבי מודיעין? מי שבונה גשר מין הסתם נמצא בצד השני, מין הסתם במודיעין עלית.

בשיחה עם יו"ר רשימת מודיעין חופשית אבי אלבז שלוחם מזה שנים נגד חדירת חרדים לעיר, עולה, כי גם בבחירות אלו, במשרד הפנים המחוזי תהיה לפקידים הרבה עבודה בשינוי כתובתם של חרדים מהתפוצה למודיעין. ב 23/10, אומר אלבז, הם שוב יטרחו לשם להשיב את הכתובת האמיתית. גם הפעם החרדים הליטאים של דגל התורה יסייעו לברוך בוכניק שינסה בבתי הכנסת הספרדיים לשכנע את המתפללים שהוא בא בשבילם ואף מילה על מי מממן לו את הקמפיין ואת המצביעים החופשיים ינסה לספר להם שמה לו ולחרדים, "בקשה, חפשו רמז אחד בפרסומים שלנו על דת ובתי כנסת". תחפושת מושלמת.

אז מי מממן את כל הפרסום הזה כולל בעיתונות המקומית, ניתן רק לנחש שזה לא בא מכיסו הפרטי של שום מתמודד ברשימה. האם הכיסוי העצמאי יצליח?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות