חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביקור משלחת תיכון מכבים רעות בגרמניה

 

השבוע חזרה לישראל משלחת נוער מיוחדת של תלמידי בית הספר העל יסודי מכבים רעות מו"ר "מכבים-רעות", מהעיר דטמולד בגרמניה.

 

השבוע חזרה לישראל משלחת נוער מיוחדת של תלמידי בית הספר העל יסודי מכבים רעות מו"ר "מכבים-רעות", מהעיר דטמולד בגרמניה. המשלחת מנתה קבוצה של כ-25 תלמידי שכבת י"א של בית הספר היוצאים מידי שנה. לעשרה ימים בהם הם נפגשים ומתארחים בבתים של תלמידים גרמנים בגיל דומה. במהלך הביקור התלמידים הגרמנים והיהודים שותפים ללימוד על ההיסטוריה של יהדות גרמניה.

השיח בין התלמידים הוא אישי, אינטימי ומאוד מרגש, כאשר התלמידים יוצאים עם תובנות רבות ברמה ההיסטורית והאישית. כמו כן המשלחת גם נפגשת עם הקהילה העירונית בדטמולד בכלל ומקהילת בית הספר העירוני בפרט. במהלך הביקור מתקיימים מספר פרויקטים חשובים החל מהכרות העיר דטמולד והתחקות אחר הקהילה היהודית שחיה במקום ערב מלחמת העולם השנייה.

הכרות הדדית ושיח על ההיסטוריה המשפחתית. מפגש עם ניצולת שואה וסיור בברלין גם הוא על רקע יהדות גרמניה. פרויקט נוסף וחשוב אותו מבצעים תלמידי המשלחת הוא שמירה וטיפוח בית הקברות היהודי בדטמולד. במסגרת פעילות חשובה זו, ביצעו התלמידים עבודות ניקיון וגינון בבית הקברות היהודי. בית קברות זה הפסיק לשמש כבית קברות יהודי כאשר פרצה המלחמה ולאחריה חזר לשמש את הקהילה המאוד קטנה שחיה היום בעיר.

לרוב הקברים אין צאצאים שיעלו לשמר ולטפח את המקום. פעילות זו זכתה להתייחסות רבה בקרב תושבי העיר ואף נערכה כתבה נרחבת על התלמידים באחד העיתונים המקומיים. בשובם לישראל סיפרו חברי המשלחת על המסע החשוב והערכי שעברו ועל החשיבות הרבה שהם מייחסים לה הן מצידם והן מצד השארת הרושם בקרב תושבי דטמולד. מנהלת ביה"ס גלית בר-אל שיצאה עם המשלחת סיפרה על החשיבות הרבה שיש למפגשים בין נוער גרמני לנוער ישראלי.

השיח שהתפתח אפשר הכרות מעמיקה ואינטימית. היכולת של התלמידים לספר את הסיפור ההיסטורי של משפחתם ודרך כך לספר על מדינת ישראל ולהתגאות במדינתם ריגש מאוד. במהלך פברואר תגיע המשלחת מדטמולד להתארח בבתי חברי המשלחת. המשלחת תסייר בארץ, תבקר ביד ושם ותחווה את ישראל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות