חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות 2013 >>

הגיע הזמן שהרוב יקבע

 

סיעת יש עתיד במודיעין מכבים רעות בראשות שחר מי און, מפרסמת בימים האחרונים את עיקרי המצע שלה לייצוג רוב תושבי העיר: רוב חילוני, הרוצה חיי קהילה פורחים, הקצאות מבני ציבור לכולם, ואפשרות לבלות ולנסוע בתחבורה ציבורית גם בסופי השבוע.

 

סיעת "יש עתיד" בממשלה הכינה בימים אלה טיוטה להצעת חוק הקוראת לאפשר לכל רשות מקומית להחליט באופן עצמאי על הפעלת תחבורה ציבורית בסוף השבוע- בקווים מרכזיים בעיר.

שחר מי-און: "הצעה זו מגיעה אלינו כפרי בשל, מאחר ואחד הצרכים הגדולים של העיר בתחום התחבורה- הוא מיסוד תחבורה ציבורית בשבת. תחבורה ציבורית זו תקל מאוד את הניוד בעיר לכולנו- בני נוער, משפחות וגמלאים- ותפתור שלל של בעיות שקיימות כיום עקב המחסור בה. הגיע הזמן לממש את זכויות הרוב במודיעין מכבים רעות, ולאפשר לרוב החילוני בעיר ליהנות משירותים מגוונים גם בסופי השבוע, ובכללם- גם תחבורה ציבורית מתאימה. חלק מהסיבות לכך הן:

•· מודיעין מכבים רעות היא עיר המתפרסת על שטח גדול, והקושי להתנייד בה משכונה לשכונה לאנשים שאינן בעלי רכב פרטי- הוא עצום.

•· ההגעה משכונות העיר לישפרו שבו יש עסקים הפתוחים בשבת, מתאפשרת רק באמצעות רכבים פרטיים.

•· שירות הסעות שלום- כך קוראים לעצמם הורים רבים בעיר, הנאלצים להישאר ערים בסופי השבוע עד השעות הקטנות של הלילה, כדי להקפיץ את הילדים לסרטים בבתי הקולנוע בישפרו או בקניון.

•· כעיר לווין, המחוברת לתל אביב וירושלים, בני נוער וצעירים רוצים מאוד לצאת בסופי השבוע לערים הגדולות לבילוי. קווי הלילה, הנותנים לרוב פתרון מצוין ומבוקש לנושא, אינם פועלים דווקא בזמנים להם יש את הדרישה הגדולה ביותר: בסופי השבוע.

•· הצעירים שותים? שתייה היא חלק מהבילוי מגיל 18 ומעלה, ופאבים פתוחים בעיר פועלים בסופי השבוע. כן, אנו רוצים גם להגדיל את כמות מקומות הבילוי הפתוחים בסופי שבוע, אך גם הנסיעה לאלה הפועלים כיום יכולה להיות הרבה יותר בטוחה, אם הצעירים שלנו לא יצטרכו לנהוג, ויוכלו פשוט לעלות על אוטובוס ולהגיע בשלום ובבטחה לנקודה הקרובה לביתם". 

מי-און מבהיר כי הצעת החוק של סיעת יש עתיד, מדברת על מתן האפשרות לכל עיר להיות סוברנית לקבל החלטה על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. ההצעה מאפשרת לקיים נסיעות רק בקווי תחבורה מרכזיים בעיר- בלי צורך להיכנס למרכזי אוכלוסייה דתית. 

קידום פתיחת בתי עסק בשבת: "מרכז ישפרו הוא המרכז העסקי היחיד בו יש מספר עסקים הפועלים בשבת. כאשר קם המרכז, החלום היה כי יהפוך להיות לדוגמת "מרכז בילו" שלנו, אך התבדינו. רק חלק קטן מהעסקים פתוח בשבת במקום.

נהירת התושבים למרכז בשבת והתרכזותם בעסקים הפתוחים, מראה עד כמה יש בעיר צמא למסחר פעיל בשבת. שלא לדבר על אוכל ומשקה- רוב בתי הקפה והמסעדות בעיר לא נותנים שירות בשבת. לרוב, אנו נאלצים לצאת מחוץ לעיר כדי ליהנות מכוס קפה ועוגה אחרי הארוחה, או למפגש עם חברים.

אנו נמצא דרכים לעודד עסקים לפתוח בשבת בכל רחבי העיר, ולתת שירות מצוין לתושבי העיר. בקרב התושבים יש אכזבה גדולה מכך שמודיעין בשבת היא עיר רדומה, מנומנמת וחסרת כל עניין ואפשרות לבילוי קרוב לבית.  כל התושבים שדיברנו עמם הביעו את רצונם לעוד בתי קפה ועסקים פתוחים בשבת"

נפעל למועצה אקטיבית לגיוס כספים להקצאת קרקעות למבני ציבור

"עיון בספר ההקצאות המצוי באתר עיריית מודיעין מכבים רעות מראה בבירור, כי רוב הקרקעות מוקצות לצורך הקמת בתי כנסת. אנו מבינים היטב כי הקמת בתי כנסת אינה דורשת משאבים כספיים מהעירייה, מאחר והמבנים ממומנים ע"י תורמים. לכאורה- מדוע אנו מלינים?

אנו מלינים מאחר ולא ייתכן כי רוב המבנים המוקמים על קרקעות ציבוריות משרתים רק כ-25% מהציבור בעיר. אנו טוענים כי מועצת העיר צריכה לדאוג ל-100% מהתושבים.

לכן, על המועצה להיות אקטיבית בגיוס משאבים להקמת מבני ציבור שישרתו את כלל האוכלוסיה על קרקעות ציבוריות, במשך כל ימי השבוע: מגרשי ספורט, מבנים רב תכליתיים לכל תושבי השכונה, אפשרות להשכרת המבנה לחגיגות משפחתיות עפ"י קריטריונים סדורים ופיקוח ועוד. רוב הציבור בעיר לא מאוגד באגודת ועמותות לצורך מטרה. תפקיד מועצת העיר הוא לדאוג לרוב הציבור למבנים הולמים- ואנו נדאג שכך ייעשה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות