חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מגזין פורבס: חיים ביבס אחד מעשרת ראשי העיר הטובים בישראל

 

אם המתמודדים לבחירות במודיעין, היו צריכים עוד רמז מדוע הקרב על ראשות העיר אבוד לפחות ל 5 שנים הקרובות, אז הנה המגזין היוקרתי "פורבס ישראל" מפרסם היום שראש עיריית מודיעין חיים ביבס נבחר כאחד מעשרת ראשי העיר הטובים ביותר לשנת 2013

 

המגזין היוקרתי פורבס ישראל בחר השבוע בראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס כאחד מעשרת ראשי העיר הטובים ביותר בישראל לשנת 2013. הדירוג נעשה בשיתוף עם מומחים בעלי שם וניסיון מתחום השלטון המקומי בהתאם למספר קריטריונים אשר נבחנו בקרב 75 ראשי הערים בישראל ובהם: מצוינות פיננסית, מנהיגות, הגדרת חזון, יוזמה וחדשנות, כישורי ניהול, טוהר מידות, שקיפות ופתיחות לציבור, ייצוגיות, שליחות ציבורית ומנהיגות קהילתית וקידום השלטון המקומי בישראל.

במגזין נכתב: "על רקע זה מעודד לגלות שדירוג עשרת ראשי הערים הטובים ביותר בישראל של פורבס מצא כי הערים הגדולות והמרכזיות בישראל נמצאות בידיים טובות. ראשי ערים מוכשרים כמו רון חולדאי, ניר ברקת, מוטי ששון ואחרים ברשימה נמצאו ככאלה המנווטים את ספינות הענק המטרופוליניות של ישראל בבטחה ובמסלול הנכון".



חיים ביבס מקבל את פרס הנהול לשנת 2012

במגזין היוקרתי, הידוע בדירוגים אותם הוא מבצע בכל רחבי העולם בתחומי הכלכלה והמגזר הציבורי נכתב על בחירתו של ביבס: "השופטים שהעניקו לו ניקוד גבוה סבורים כי בחמש השנים האחרונות הוכיח את עצמו ביבס כסיפור הצלחה. לטענתם, ראש העירייה הטרי - שקיבל לידיו עיר חדשנית ומפותחת - שייך לזן המנהלים שמדקדקים בפרטים, מבלי לחשוש להיכנס אל עובי הקורה. "חיים ביבס פועל על מנת להשיג לעירו את כל השדרוגים הקיימים בתחום הפיזי והחינוכי", ציינו השופטים. "הוא שוקד על פיתוח מתמשך של רמת השירותים הציבוריים לטובת כלל התושבים וחותר לקידומה ומיצובה של מודיעין ־מכבים־ רעות כעיר החדשה והחדשנית בישראל".

עוד נכתב בנימוקים: "גם כישורי המנהיגות והניהול של ראש העירייה הטרי ניכרים היטב לעין; העיר מנוהלת באמצעות כוורת מנהלים איכותיים ושומרת על מצב כלכלי טוב ומצוינות פיננסית. בנוסף, ציינו השופטים את היכולת הגבוהה שלו בכל הקשור לגיוס תושבים בפרויקטים שונים. כמי שמייצג את פורום 15 הערים העצמאיות, ביבס פועל רבות גם במישור הארצי מול הממשלה והכנסת ועומד מול הממשל המרכזי בתביעות לשדרוג עיר".

ובהמשך: "פעילותו למען כלל השלטון המקומי בישראל מתבטאת בהובלת מספר מהלכים בשם השלטון המקומי אל מול השלטון המרכזי, לא רק כמייצג את פורום ה־15 אלא כמי שמייצג את כלל הרשויות בישראל. בימים אלה, בתקווה שזוהי לא רק הבטחת בחירות, פרסמה העירייה תכנית מפורטת למרכז עירוני חדש, הכולל מדרחוב מושקע, אשר יכיל גם דירות קטנות של שניים ושלושה חדרים בניסיון לפתות את הצעירים שבורחים ממודיעין אל החיים שבחוץ."

דירוג עשרת ראשי הערים הטובים בישראל נעשה ע"י צוות שופטים הכולל את פרופסור ערן רזין מהאוניברסיטה העברית בירושלים, אנה חזן לשעבר מנהלת האגף לפיתוח מקומי במשרד הפנים, ד"ר איתי בארי חוקר המתמחה בתחום השלטון המקומי, שר הפנים לשעבר אופיר פז-פינס, רני פינצי לשעבר מנהל מינהל השלטון המקומי במשרד הפנים, קלמן דינס שימש כיועץ הכלכלי של מרכז השלטון המקומי, אייל צאום יועץ בכיר בתחום פיתוח עירוני ורבקה אבלסון, לשעבר מנהלת מחוז ת"א והמרכז של משרד הבינוי והשיכון, וסגנית מנהלת אגף תכנון ערים במשרד השיכון.

מתוך רשימת 75 הערים בישראל התבקשו השופטים לדרג 6-4 ראשי ערים מצוינים עם דירוג במשקל 4 נקודות, 3-2 ראשי ערים מובילים עם דירוג במשקל 7 נקודות וראש עירייה אחד מצטיין  ביותר עם דירוג במשקל 10 נקודות. השופטים התבקשו לנמק את בחירותיהם תוך התייחסותם לקריטריונים שנקבעו. סך הנקודות שהעניקו השופטים סוכמו, ועשרת ראשי הערים שזכו למרב הנקודות הגיעו לישורת האחרונה.

 לאחר הפרסום של הבחירה כתב ביבס בעמוד הפייסבוק שלו: "דרך מצוינת לסגור חמש שנים של עשייה: המגזין היוקרתי Forbes Israel וצוות מומחים בתחום המוניציפאלי בחר בי כאחד מעשרת ראשי העיר הטובים בישראל לצד רשימה מכובדת של ראשי ערים ותיקים וטובים. הבטחנו בתחילת הקדנציה להפוך את מודיעין מכבים רעות לאחת הערים המובילות במדינת ישראל ואנחנו נמשיך לעשות את זה ביחד גם בחמש השנים הבאות".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות